דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ג'קוזי לחצר: לחשוב בגדול 

מאת    [ 11/07/2012 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2807 פעמים ]

המשבר הכלכלי העולמי גורם לכל אחד מאיתנו לחשוב פעם ופעמיים נוספות לפני שהוא בוחר לבצע קנייה גדולה או להתחיל פרויקט גדול בבית שדורש השקעה כספית גדולה. הזמן הזה נראה בוודאי כמו הזמן הכי לא מתאים לעודד את האדם מן הישוב להוציא הרבה כסף על דברים שנתפסים כמותרות. עם זאת זה בדיוק מה שאני רוצה לעשות: לטעון שזה הזמן לאזור אומץ ולבחור להשקיע בגדול. התחום שבו אני מבקש לטעון הוא התחום של מוצרים לגינה: מהמחסן לגינה ועד גריל ארגנטינאי מפואר.

מובן מאליו שמי שאיננו יכול להרשות לעצמו הוצאה כספית גדולה כי המשכנתה חונקת והילד צריך גשר לשיניים לא יגלה עניין ברכישת ג'קוזי לחצר או בניית מטבח מצויד בגינה. אבל לפעמים דווקא הוצאה גדולה יכולה להיות מנוף כלכלי: כאשר אנחנו בונים לעצמנו סביבה ביתית מפנקת הדבר יכול לשפר את מצב הרוח, לקחת אותנו למקום טוב ומעודד שממנו אנחנו יוצאים בכוחות מחודשים ומלאי אמונה ביכולות שלנו אל עולם העסקים והקשיים שהוא מציב בדרכינו.

חשוב לזכור שדווקא חסכנות שמביאה עימה חיסכון לטווח קצר עלולה להביא איתה הפסדים לטווח ארוך. תארו לעצמכם שהחלטתם לבנות מחסן לחצר אבל בגלל הכלכלה העולמית אתם מסתפקים במועט, מעגלים פינות, חוסכים על הדגם שאתם קונים, בוחרים עיצוב פחות מוצלח רק כי הוא יותר זול וכן הלאה. כאשר תגלו שקניתם דגם באיכות נמוכה אולי תאלצו לקנות מחסן לגינה חדש וכל החיסכון ירד לטמיון. בעתיד אולי תגלו שהעיצוב שבחרתם איננו מוצלח והשיפוץ של המחסן ו/או ההתאמה שלו מחדש לעיצוב הגינה והחצר יגרום לכם להוצאות חדשות ונספות שיציגו באור אחר לחלוטין את מאמצי החיסכון שלכם כשקניתם את הדגם הזול.

דווקא החשיבה בגדול יכולה להתגלות כחסכונית לטווח הארוך: במקום לאסוף חלק אחרי חלק, שדרוג אחרי שדרוג, טלאי על טלאי ותוספת על גבי תוספת אתם בוחרים מראש במוצר המלא שעולה, כשלם, הרבה פחות מסכום החלקים שמרכיבים אותו ושאותם תנסו לאסוף במהלך השנים. אם אתם משקיעים בקניית ג'קוזי לחצר אל תזניחו את הסביבה שבה הוא מוצב: אל תוותרו על דגם מעוצב כהלכה שאולי לא רק ישתלב בגינה הקיימת אלא בכלל ישדרג אותה ויהפוך אותה לחלל מפואר ומפנק בהרבה.

מתקני חצר, עבור רבים מאיתנו, הם בסופו של דבר מוצרים שנתפסים כמוצרי מותרות. הרתיעה מלהשקיע בהם נובעת מתפיסה שפינוק הוא דבר מיותר שמוטב לוותר עליו. החשיבה הזו - שאמנם יש בה מן האמת - איננה האמת המוחלטת. לפעמים אנחנו זקוקים לפינוק כדי שהחיים שלנו יהיו טובים יותר והתפקוד שלנו יהיה טוב יותר ושלם יותר. אם אנחנו מחפשים מטבחי גינה אנחנו מחפשים אמנם פינוק אבל בזכות הפינוק הזה הביטחון העצמי שלנו גדל, אנחנו מרגישים יותר טוב עם עצמנו ויש לנו מעין סמל שמזכיר לנו שאנחנו חשובים, ולו בעיני עצמנו. עם הביטחון העצמי הזה, עם תחושת האני המחוזקת הזו אנחנו יכולים לצאת בכוחות מחודשים אל עולם העסקים ולהתגבר על המכשולים הצצים כל הזמן בדרכנו - הדרך להגשמה אישית והצלחה כלכלית. השקעה באיכות החיים שלנו היא למעשה השקעה כלכלית ביכולות הכלכליות שלנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב