דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוח האדם קובע את טיב העסק 

מאת    [ 11/07/2012 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 1907 פעמים ]

מאמר זה מיועד לאותם מקומות עבודה עם זה עסקים קטנים, אם זה חברות, ואם זה ארגונים או משרדי ממשלה. כול מקום שיש בוא אנשים!

כול המשותף למה שתארתי הינו כוח האדם השייך לאותו ארגון

דברי אלה נכתבים ללא משוא פנים, הסתרות, התחכמויות ואחרים אלה מהמציאות:

אין כמעט מקום עבודה אחד שאין בו שנאה,קנאה,ריכולים,קבוצות בעד וקבוצות נגד, רכילות מרושעת וכ"ד. לפעמים הדברים האלה קורים גם בתמיכתם המלאה של מנהלי הארגון שחושבים שכול ההתנהלות הזאת טובה עבור הארגון, מפחד שאם כול העובדים יהיו מאוחדים אזי זה יפעל כנגד ההנהלה או המנהל

למעשה מכאן נובעת טעות יסודית של מנהלי הארגון כלפי העובדים. נכון, קשה מאד לאחד עובדים כיחידה אחת, כי בסך הכול העובדים הינם יצורים אנושיים,ולכן לא ניתן לצפות מהם להיות מלאכים ולא בני אדם כפי שהם.

מצד שני חובה על מנהלים להשקיט ולהרגיע כמה שיותר את סביבת העובדים באינטרגות, או ביצירת מחנות, ולהביא אותם לאחדות עד כמה שזה ניתן.

כ-יועץ עסקי חשוב לי לתת מספר המלצות לארגונים,חברות ועסקים על מנת שיוכלו להפיק את המקסימום מהעובדים שלהם ובאותה מידה יוכלו העובדים להנות מסביבת עבודה טובה ופוריה שתתרום לארגון כפי שהוא.

תנאי בסיסי ליצירת שקט בארגון הוא התנהלותם והתנהגותם של המנהלים. ידוע הוא כי גם מנהל הוא בן אנוש ויש לו את האנשים שהוא אוהב ואנשים שפחות, מנהל טוב חייב להפנים את הרגשות שלו במהלך העבודה וגם לאחר יום עבודה בשיחות טלפון שהוא מקיים עם חלק מהעובדים, ולא ליצור שום חזית עם אחת עם חלק מהעובדים.

כאשר העובד יראה כי המנהל שלו מתייחס שווה בין שווים אל מגוון העובדים כך גם תהיה ההתיחסות של העובדים או המוטיבציה שלהם לפתוח מחנה כנגד זה או אחר בהתאם להתנהגותו של המנהל.

אלמט נוסף באי יצירה של קנאות אחד בשני הוא להנחיל הוראות שיוויון ואי יצירת מחנות לבעלי תפקידים שהם לא מנהלים בפועל, כמו: מזכירה הקרובה למנהל, עוזר אישי הקרוב למנהל, ונהג במידה ויש למנהל.

כול עוד יוכל המנהל להטמיע את המושג של "כולם שווים" אזי גם אלה הכפופים לו ישירות לא תהיה להם את המוטיב ליצירה של אנטגוניזים או מחנות בתוך הארגון.

חשוב להטמיע, שלפעמים, התעסקות ברכילות ובאינטריגות של עובדים במקום עבודתם צורכת הרבה מאד משאבים מצד העובדים הגורמים לירידה של תפוקה בפריון העבודה והעשייה.

לאחר שהמנהל או עוזריו שווים בין שווים עם העובדים אזי ניתן לגשת לפעולות חיצוניות המגבשות את העובדים ויוצרים בינהם אמפטיה ואחווה.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני יכול להמליץ על מספר דברים לא שגרתיים כמו: הזדהות עם עובד בבעיה פרטית שלו....הזמנה של עובד הנמצא בבעיה פרטית לארוחת ערב עם המנהל ועוד שני עובדים על מנת להראות אמפטיה והזדהות מתוך צורך לעזור לעובד, שהרי ברגע שהארגון פועל בצורה הזאת שאר העובדים לא תהיה להם סיבה ליצור מחנות ואינטריגות דבר שרק יגרום רווח לארגון ובטח לא בזבוז של משאבי זמן.

זה היה על קצה המזלג בנושא כול כך חשוב לארגון

דורון עמית הינו יועץ עסקי,שיווקי,מכירתי...יועץ וגם מלווה...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב