דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס עיצוב גרפי למתחילים - מה ההבדל בין פוטושופ לאילוסטרייטור 

מאת    [ 11/07/2012 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2031 פעמים ]

רובינו שמענו על התוכנות הללו, אך מה בעצם ההבדל בינהן, ומה כן דומה בינהן? נתחיל עם העובדות הפשוטות – שתיהן שייכות לADOBE, והן תוכנות שמשלימות אחת את השניה. למרות זאת, שתיהן שונות בתכליתן ומטרתן. במאמר זה ננסה לסקור באופן ידידותי וקל להבנה את שתי התוכנות ולהבין את יעודן.

פוטושופ
כנראה התוכנה הגרפית המפורסמת בעולם – נלמדת בכל קורס עיצוב גרפי שמכבד את עצמו. התוכנה הזו היא ה"לחם וחמאה" של חברת אדובי. פוטושופ היא תוכנה מורכבת ומתקדמת מאוד שתפקידה לערוך תמונות קיימות, להוסיף להן אפקטים, לעוות אותן כפי רצון המשתמש ולרטש תמונות בצורה מתקדמת. (לרטש = לגרום לתמונה להראות הרבה יותר "מקצועית" ולזייף חלקים שאנו לא רוצים שיופיעו בתמונות. לדוגמא פצעון קטן על פני הדוגמנית, או אובייקט שהשתלב באופן לא רצוי בתמונה שצילמנו במהלך הטיול ההוא בצפון). כידוע לכל אדם שעבר קורס עיצוב גרפי, פוטושופ נועדה לשיפור ועיצוב, ולא ליצירה מאפס. הכלים הרבים של הפוטושופ נועדו למטרות עבודה על חומר קיים. אמנם ניתן ליצור מאפס אובייקטים בפוטושופ, ואף להגיע לתוצאות מדהימות, אבל זהו אינו יעודו. פוטושופ נמצא בשימוש נרחב במשרדי גרפיקה שונים ואם אדם מעוניין להתקבל למשרד כזה או אחר, זה ברור מאליו ואלמנטרי שיש לו הבנה מסויימת בפוטושופ – אחרת הוא מוזמן לחפש את הדלת. המלצתי האישית היא להרשם לקורס עיצוב גרפי על מנת לקבל הכשרה מקצועית ומהירה לכלי הפוטושופ, דבר שקשה מאוד לרכוש לבד.

 

אילוסטרייטור

אחיו של הפוטושופ, במקור היה שייך לחברת מקרומדיה – המתחרה הגדולה של אדובי. להבדיל מפוטושופ – אילוסטרייטור איננה נועדת לעריכת תמונות וריטושן. אילוסטרייטור הינה תוכנה "וקטורית" שמתבססת על משוואות מתמטיות. מהו וקטור? בקצרה – זהו משוואה מתמטית, ממש כמו שלמדנו במהלך שנתותינו בבתי הספר, שעל פיה התוכנה "מזהה" קווים על המסך וצובעת אותם. בעזרת משוואות אלו התוכנה גם "מודדת" שטחים וממלאת אותם בצבעים. כך שלמעשה אנו יוצרים תמונה שבנויה ממשוואות נטו. אילוסטרייטור נועדת למשתמשי גרפיקה "מתקדמים" שצריכים לעבוד עם חברות גדולות ובתי דפוס מסחריים. אילוסטרייטור נמצאת בשימוש עבור מעצבי לוגואים, באנרים, פרסומות ועוד. כמעט כל קורס עיצוב גרפי מכיל בתוכנית הלימודים שלו חלק נכבד לתוכנת האילוסטרייטור שנהפכה לשם דבר בתעשיית הגרפיקה והפרסומאות.

לסיכום, תמצתתי את ההבדלים העיקריים בין פוטושופ לאילוסטרייטור, אך יש עוד הבדלים רבים ושימושים רבים מספור לשתי התוכנות, שאף עובדות ביחד בשילוב על מנת להגיע למטרה מסויימת. הייתי ממליץ לכל אדם שמתעניין בתחום לבדוק אופציה לקורס עיצוב גרפי ולהתמקצע בתחום, שכן הביקוש לכך גדל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב