דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לטיפול בעציצים 

מאת    [ 10/07/2012 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 6162 פעמים ]

טיפול בעציצים

במדינת ישראל קיים שפע מבורך של צמחייה, פרחים וכמובן גם מגוון רחב ועצום של עציצים. מזג האוויר הקייצי אשר נמצא במדינתנו ברוב ימות השנה מפשר לנו לגדל רק סוגים מסויימים של עציצים, בעיקר את אלו שלרוב אוהבים, צריכים וזקוקים לאור של שמש בין אם ישירה ובין אם עקיפה.

במאמר זה ניתן טיפים בנושא טיפול בעציצים  כך תוכלו ללמוד כיצד לשמר ולהאריך את אורך חייהם של מספר עציצים מהנפוצים שיש במדינתנו.

עציץ אנטוריום : את צמח האנטוריום ניתן לראות בהמון בתים במדינת ישראל, הוא נפוץ מאד בשל העובדה כי הוא רב עונתי, פריחתו מלבלבת בכל ימות השנה והטיפול בו הוא קל מאד. יופיו של האנטוריום מיוחד משאר הצמחים עד כי לא מעט אנשים מתבלבלים וחושבים כי הוא עשוי מפלסטיק. הטיפול באנטוריום הוא פשוט מאד. בזמן החורף יש להשקותו פעם בשבוע ובקיץ בימים החמים פעמיים בשבוע. חשוב לתת לעציץ זמן לשתות את המים בין השקיה להשקיה. יש להיזהר לא להשקותו יתר על המידה משום שאז העלים שלו יצהיבו. בנוסף , עציץ האנוטריום מאד אוהב שמש ואור אולם לא שמש ישירה אשר עלולה לגרום לו נזק.

סחלב/אורכידאה: הסחלב נחשב לאחד מהצמחים היפים ביותר. עדינותו של הסחלב קוסמת וזהו צמח שלא ניתן להסיר ממנו את העיניים. פריחתו של הסחלב אורכת בין חודשיים לארבעה חודשים. חשוב מאד לדעת שגם לאחר שהסחלב סיים את פריחתו אנו ממשיכים לטפל בו כאילו הוא עודנו חי, דבר אשר יאפשר את פריחתו המחודשת לאחר תקופה. את הסחלב יש להשקות פעם בשבוע עדיף במים מינרליים ולאחר ההשקייה לרוקן את תחתית העציץ מעודפי מים שנצטברו. את הסחלב יש למקם ליד חלון מואר אך לא עם שמש ישיירה, עדיפות גבוהה גם למקום עם זרימת אוויר. 

עץ זית:  עץ הזית הוא דקורטיבי למדי ואינו מצמיח זיתים חמאכל. הוא נחשב לעציץ עמיד ביותר, חזק ושאופי הטיפול בו אינו מסובך. צבעו הירוק של העציץ מעניק לו מראה רטרו עתיק ומהמם. עציץ הזית אוהב ודורש חום, אפשר להניחו במרפסת או בגינה עם שמש ישירה. ההשקיה של עץ הזית תתבצע פעם בשבוע על ידי טבילה בכלי קעור מלא במים כחצי שעה עד שעה, כדי שמצע האדמה יספוג היטב את המים. חשוב מאוד להקפיד על פעולה זו פעם בשבוע לכל הפחות, כיוון שאם ניתן לאדמה להתייבש, העלים עלולים לנשור, ומאוד קשה להחיות אותם לאחר מכן.

את מגוון העציצים תוכלו להזמין מחנויות הפרחים הרבות הפרוסות ברחבי המדינה , במקום להגיע אל החנות ולהטריח את עצמכם תוכלו להזמין עבורכם טלפונית משלוח עציצים עד לפתח הבית. 

 

 

 

טל, מעצבת אירועים, שוזרת פרחים ובעלת האתר ליבלובים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב