דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך כלי רכב מודרניים שינו את העולם 

מאת    [ 09/07/2012 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 1607 פעמים ]

כלי הרכב המודרניים, והמכוניות בפרט, שינו את עולם התחבורה כפי שהכנו אותו. כיום אנו רגילים לראות מכוניות כמו פורד פוקוס, מאזדה 3 או כל דגם אחר של מכונית נעים סביבנו על הכבישים, אנו מורגלים לנסוע ממקום למקום במהירויות של עשרות קילומטר לשעה, אבל האמת היא שאנחנו מפונקים.

עד ממש לא מזמן, 90 שנה בערך, אנשים היו נעים ממקום למקום באמצעי תחבורה פרימטיביים בהרבה. סוסים ורכבות היוו את פסגת הטכנולוגיה בכל הנוגע לתנועה יבשתית. המהפכה התחבורתית יצרה המון שינויים מהרבה סוגים שונים אבל בראש ובראשונה היא שנתה את התקשורת בין אנשים. אנשים יכלו להגיע ממקום למקום מהר יותר ממה שיכלו בעבר וזה השפיע על כל צורת ההתנהלותש ל חייהם.

המכוניות הראשונות היו מוגבלות מאוד בהרבה מובנים, בניגוד למכוניות המודרניות כמו פורד פוקוס או מאזדה 3, המנוע שלהם היה בעל הספק נמוך, היה צורך בהנעה ידינית בניגוד להנעה האוטמטית שמקובלת היום בהרבה מכוניות, והמכוניות היו נוטות להתקלקל המון, במיוחד בתנאי שטח או מזג אוויר קשים כמו החורף באירופה. ,עומת זאת העיקרון הבסיסי שעמד מאחורי ההנעה שלהם, מנוע הבעירה הפנימית, נשאר באופו כללי זהה ללא שינוי ניכר עד לימינו אנו, למרות שהוא כמובן עבר הרבה שיפורים בדרך.

מה השיפורים העיקריים שעבור כלי התחבורה ב90 שנים האחרונות? ובכן מדובר על נושא עצום, אין מה להשוות כלי רכב מלפני 90 שנה לכלי רכב מימינו אנו כמו מאזדה 3 או פורד פוקוס, אבל בגדול ניתן לומר שמערכות ההנעה השתפרו בצורה משמעותית בצורה שבה הן מנצלות דלק ואנרגיה, בנוסף היו התפתחויות מרשימות ביותר בתחומי טכנולוגיית הבטיחות.

בעבר תאונת רכב או תאונת דרכים היו אסון ומוות כמעט וודאי, עקב טכנולוגיית הבטיחות שהייתה החיתוליה, נוסעים רבים היו מוטחים מן הרכב החוצה למותם הוודאי, שזוכוכיות הרכב היו מתנפצות על יושבי הרכב בעת תאונות דרכים במהירות גבוהה. בימינו זה לא המצב, מיטב המהנדסים והחוקרים ישבו ולמדו את תחום ההתנגשויות, מה קורה לגוף האדם במהירויות גבוהות, מה קורה לרכב בעת התנגשות במהירויות גבוהות, ועם הזמן התפתחו טכנולוגיות שממש מצילות חיי אדם לכל דבר ועניין.

הדוגמא הבסיסית והאלמנטרית ביותר לכך היא חגורות הבטיחות, חגורת הבטיחות הבסיסית שההורים שלנו מציקים לנו לשים אותה מגיל 3 בערך מהווה נדבך חשוב בארסנל כלי הבטיחות של הרכב, היא מונעת מאיתנו לעוף במהירות של מאות קמ"ש בעת תאונה ומאפשרת לנו סיכוי להינצל בעת תאונת דרכים.

 

 

מקווה שנהניתם מן המאמר הזה על תעשיית הרכב 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב