דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחשוב כמו לקוח - כיצד לבחור מילות מפתח נכונות 

מאת    [ 09/07/2012 ]

מילים במאמר: 996   [ נצפה 1820 פעמים ]

לחשוב כמו לקוח כיצד לבחור מילות מפתח נכונות

כאשר אנו בונים אתר או כשאנו מחליטים להתחיל תהליך של קידום אתרים ,אחת הפעולות הראשונות שאנו עושים היא מחקר מילות מפתח. שלב זה הוא השלב שבו אנו מחליטים מהם הנושאים והמילים שבהם אנו נמקד את מאמצינו ואת מרב ההשקעה שלנו בתהליך קידום האתר. בחירת המילים או הביטויים שאנו בוחרים ישפיעו על כל תהליך קידום האתר ושיווקו ברשת. בחירת מילים לא נכונות יבזבזו לנו זמן יקר ומשאבים כספיים לא מבוטלים. 

כדי לערוך מחקר מילות מפתח נכון עלינו לחשוב כמו לקוחות, עלינו לחשוב מהן השאלות שהם שואלים את עצמם ומה מעניין אותם כאשר הם נגשים למנועי החיפוש. תוצאות השאילתא שמנועי החיפוש מספקים מבוססים על מגוון רחב של פרמטרים אך כמובן שהשימוש במילות מפתח נכונות הוא הפרמטר החשוב ביותר כדי שגולשים יגיעו לאתרנו.

ישנם מבחר רחב של כלים ,שחלקם גם חינמיים, ברשת אשר עוזרים לנו לערוך מחקר מילות מפתח. אחד הכלים הפופולאריים הוא -כלי מילות מפתח של גוגל. כלי זה עוזר לעורך המחקר לקבל מגוון רחב של נתונים סטטיסטים על המילים או הביטויים הקשורים לתחומו או למילים שהוא  מזין בכלי זה. ישנם מגוון נתונים סטטיסטים כגון: נפח חיפוש ארצי או עולמי, תחרות החיפוש, תנועה, אפקטיביות מילות מפתח וכדומה, אך כלי זה כמו כלים רבים אחרים לא נותן לנו את התשובה המוחלטת הנשאלת על ידי רוב בעלי האתרים והיא – "איזה מילים הן הכי נכונות והכי מתאימות עבורי בתהליך קידום אתר האינטרנט שלי ?".

כל אתר כמו כל אדם הוא שונה, לא כל מה שמתאים לאחד מתאים בהכרח גם לשני. לכן כאשר אנו בוחרים מילות מפתח  לאתר האינטרנט שלנו ,עלינו לשאול את עצמנו מס' שאלות אשר יעזרו לנו לבחור את המילים הנכונות והמתאימות לנו.

שאלה ראשונה כמה מאמץ,זמן וכסף אני רוצה להשקיע בתהליך קידום האתר?

לא סתם זוהי השאלה הראשונה. תשובה לשאלה זו תעזור לנו לבחור את מילות המפתח הנכונות לאתר האינטרנט שלנו. כאשר אנו באים לענות על שאלה זו, יש לנו,לפחות בהתחלה, מושג כמה זמן וכסף אנו רוצים להשקיע בתהליך קידום האתר. כאשר אנו יודעים את המגבלות שלנו, אנו יכולים להעריך איזה מילים או ביטויים מתאימים לנו. אם אין לנו הגבלה של זמן ואנו מבינים כי נכנסנו לתהליך ארוך שיכול להימשך גם שנים ואין לנו מגבלה כספית, אז כמובן שאנו יכולים לבחור את המילים הכי תחרותיות ועם נפח החיפוש הכי גדול שיש. אך מכיוון שלרובנו יש מגבלות זמן ,מאמץ ותקציב ,עלינו לבחון ,בהתאם ליכולות שלנו,  באיזה מילים כדי להשקיע.

שאלה שנייה האם מילות המפתח שבחרנו רלוונטיות עבור קהל היעד שלנו -

שאלה שלישית- האם מילות המפתח שבחרנו יגרמו לתנועה ממוקדת לאתר האינטרנט שלנו ?

ישנם הרבה מילות מפתח שעל פניו נראות לנו מתאימות לאתרנו. אך עלינו לשאול האם הם רלוונטיות עבורנו?, כשאנו באים לבחור מילות מפתח עלינו לחשוב כמו הגולשים שאנו רוצים שיכנסו לאתר האינטרנט שלנו. עלינו לשאול האם המילה שאותה בחרנו מייצגת את מה שאנו מוכרים?. שאלה זו חשובה מכיוון שזוהי טעות נפוצה אצל המון בעלי אתרים. לפעמים הכוונה שלנו והכוונות של הגולשים הם שונות ובמקרים מסוימים הכוונות שונות לגמרי . למרות שלמילה יש נפח חיפוש גבוה ואנו חושבים שכדי לנו להשקיע מאמץ מקידום מילה זו, יכול להיות שמילה שבחרנו לא תורמת לנו בכלל ואחוז הנטישה של הגולשים מאתרנו גבוה מאוד. כאשר אנו בוחרים ביטויים או מילים לאתרנו עלינו להשקיע מחשבה ולשאול את עצמנו האם מילה או ביטוי זה יביאו תנועה ממוקדת לאתרנו ?. דוגמה למקרה אשר נבחרה מילת מפתח אבל לא נשאלנו השאלות הללו – למשל ישנה חברת תרגום אשר מעוניינת לקדם את אתרה. חברה זו עוסקת בעיקר בתרגום מסמכים ומאמרים. נניח כי היא בחרה את צירוף המילים "תרגום מאנגלית לעברית" כביטוי מפתח שאותו היא רוצה לקדם. לצירוף זו יש 8,100 חיפושים חודשיים והתחרות בו גבוהה מאוד. השאלה שצריכה להישאל היא האם נתון זה של נפח חיפוש מעיד כי כדי להשקיע מאמץ במילה זו ?, והתשובה היא לא. אומנם למילה זו יש נפח חיפושים גבוהה מאוד אבל היא לא רלוונטית בהכרח עבור חברת תרגום. ישנם המון אנשים שרושמים את צירוף מילים זה כדי לחפש מילון,תרגום לשירים, תרגום לסרטים,תרגום משפטים וכו'. בחירה של ביטוי כמו "תרגום מאמרים" עם 320 חיפושים חודשיים או ביטוי כמו "שירותי תרגום" עם 720 חיפושים, רלוונטיים הרבה יותר לחברה זו ויביאו תנועת גולשים ממוקדת ורלוונטית לאתרה.

שאלה רביעית- האם המילים שבחרנו יהפכו גולשים ללקוחות ?

בסופו של דבר המטרות של כל תהליך קידום אתרים הן הגברת תנועת הגולשים לאתר, הגדלת החשיפה של האתר, מיתוג העסק והכי חשוב הגדלת סך המכירות. שאלת "מליון הדולר" היא איך גולשים הופכים ללקוחות ?התשובה היא מורכבת ואין זה המקום לענות עליה , אך ניתן לומר כי התשובה מתחילה בבחירת מילות מפתח נכונות לאתר האינטרנט. כאשר אנו עורכים מחקר מילות מפתח ובוחרים מילים או ביטויים לאתרינו לא מספיק לענות על השאלות הנמצאות למעלה, עלינו לבחור מילים לפי פרמטר נוסף שהוא "המרה", כלומר האם המילה שבחרנו יכולה לגרום לגולש שהגיע לאתרנו ,לפנות אלינו. לשאלה זו אין תשובה חד משמעית ושום כלי אשר קיים ברשת אינו יכול לענות לנו על שאלה זו. כל הנתונים הסטטיסטים שכלי מילות המפתח נותנים לנו לא יכולים לענות בצורה חד משמעים על שאלת ההמרה. הדבר היחיד שניתן לעשות כדי לענות על שאלה זו הוא- לחשוב כמו לקוחות. עלינו להפעיל את כושר הניבוי שלנו ולנסות לחשוב כמו גולשים ולבחור מילים או צירופי מילים אשר יכולים להביא תנועה ממוקדת של גולשים אשר כל מטרתם היא לרכוש את המוצרים או השירותים שאנחנו מוכרים או מספקים. אסור להתבסס רק על הנתונים הסטטיסטים של המילים, ויש לבחור מילים או ביטויים שגולשים מסוימים יכולים לחפש רק כאשר הם רוצים לרכוש מוצר.

לסיכום

מילת מפתח טובה צריכה לענות על השאלות והפרמטרים שהעלנו במאמר זה שהם – מאמץ מושקע, רלוונטיות, תנועה ממוקדת ויכולת המרה. רק אם היא עונה על פרמטרים אלו היא יכולה להפוך גולשים ללקוחות. אם המטרה היא חשיפה,חיזוק מותג ויצירת תדמית אז כמובן שמילת המפתח לא חייבת לענות על כל הפרמטרים. כאשר אתם בוחרים מילות מפתח עליכם "לצאת מן הקופסא" ולא להתבסס רק על נתונים סטטיסטים. נתונים אלו יכולים להטעות אתכם ולבזבז לכם משאבים רבים וזמן יקר. תחשבו מה אתם הייתם מחפשים אם חיפשתם שירות או מוצר ובאילו מילים או משפטים הייתם משתמשים אם לא הכרתם את המקצוע או הענף.

רמי גבני, B-first שיווק באינטרנט - כי מגיע לך להיות ראשון. www.b-first.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב