דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שטיחים והתאמתם לחלל הבית 

מאת    [ 09/07/2012 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 2395 פעמים ]

איך תתאימו בצורה הנכונה את השטיח לחלל המבוקש

טעות נפוצה בקרב רבים מאיתנו היא לבחור שטיח לבית ללא התאמה שלו לחלל הבית ולקו העיצובי הכללי בו. התוצאה בדרך כלל תהייה מאכזבת, ובמקום שהשטיח יאיר את הבית ויוסיף לו חן, הוא רק גורע ממנו ועומד בסתירה לו.

במאמר זה ננסה לתת לכם דגשים וטיפים על התאמה נכונה של שטיח לחלל אותו הוא אמור למלא. באילו צבעים כדאי לבחור, מה הגודל המתאים לכל חדר בבית, איזה סגנון שטיח מתאים לאופי עיצובי כזה או אחר ומה הטרנדים הבולטים כיום בשוק השטיחים בארץ ובעולם? על שאלות אלו ואחרות ננסה לענות בהמשך.

שטיחים לבית- כהה? בהיר? צבעוני?? איזה צבע נבחר?

היצע השטיחים בארץ ובעולם לא מפסיק לחדש ולהפתיע. אם פעם הגוונים השולטים היו בעיקר כהים מאוד או בהירים מאוד, כיום ישנם שטיחים בכל הגוונים ובכל שילובי הצבעים שניתן להעלות על הדעת. מלבן צחור, דרך ורוד פוקסיה, טורקיז, סגלגל ועד שחור חזק. שטיחים צבעוניים בגוונים נועזים ובוהקים מאוד מומלצים, מכיוון שהם מאירים את הבית ומקנים לו תחושות של שמחה, חופש ועליזות. עם זאת, חשוב לשים לב שצבע השטיח הנועז שבחרתם אינו עומד בסתירה לגוונים השולטים בבית, אלא משלים אותו. בעיצוב פנים בכלל ובהתאמת שטיח לבית בפרט, חשוב לשמור על מראה הרמוני וקוהרנטי ולהימנע ממראה מנוגד בין פריט עיצובי אחד לאחר. לדוגמא, עבור חלל אשר מרוהט בפריטי עץ רבים, שטיח בצבע טורקיז לא יראה טוב ויגרע מיופיו של הבית. כדי ליצור מראה אחיד ולא משעמם מומלץ לבחור בשטיח בצבע בורדו או כתום, שגם ישתלב עם הצבע החום וגם יפיג את האחידות ויעניק לעיצוב הבית קצת אור וחיות.

טרנד בולט במיוחד כיום בעולם העיצוב הוא ליצור ניגודיות מוחלטת בצבעים, ובשפה פשוטה יותר- לשלב בין שחור ולבן. ספות לבנות מתחת לשטיח שחור או שטיח מעוטר בגוונים של שחור ולבן היא דוגמא מושלמת לשילוב בין הקלאסי למודרני והתוצאה צעירה, מגניבה ומעניינת- מומלץ, מומלץ, מומלץ!

שטיחים לבית- איזה גודל רצוי לבחור? שטיח שיכסה את כל הרצפה או רק את חלקה?

אנחנו ממליצים על שטיח קטן או בינוני, שיכסה חלק מהרצפה אך לא את כולה, ממספר סיבות. ראשית, שטיח גדול זה לא נוח. אם אתם נוהגים לשטוף את הרצפה אחת לשבוע, תגלו במהירה שלגלגל את השטיח היא מלאכה לא פשוטה בכלל, חבל על המאמץ! בנוסף, אם השקעתם במרצפות יפות, לא חבל להסתיר אותן? שטיח אמור להוות קישוט לבית, ממש כמו תמונה, פסל או מזנון ולא לכסות את כל החלל. אם תשאלו אותנו, שטיח גדול מדיי ישתלט על הבית במידה מוגזמת ויבלע בתוכו את שאר הריהוט ופריטי העיצוב בחלל המדובר.

שטיחים לבית- איזה סגנון כדאי לבחור?

חשוב לבחור סגנון שתואם את פס העיצוב הכללי בבית. אם בבית שלכם האלמנטים השולטים משתייכים לחדשנות, הייטק ופוסט- מודרניזם, לכו על שטיח מודרני, ואם הסגנון בבית יותר נוסטלגי ועתיק, רצוי לשלב דווקא שטיח אתני או קלאסי.

שטיחי שאגי, סוג חדש יחסית בעולם השטיחים, צוברים תאוצה כל כך רבה בזמן האחרון שאי אפשר לא לומר עליהם כמה מילים לפני סיום. למי שלא שמע עדיין את המושג, מדובר בשטיחים העבים בעלי שיער עבה או סיבי ספגטי...לדעתנו האישית השטיחים הללו יפהפיים ומשדרגים כל בית וכל חלל למודרני, כיפי וצבעוני יותר. אם תרהיבו אומץ לקנות אחד כזה בצבע קצת פרוע ולא שגרתי אנחנו מבטיחים לכם תוצאה מ-ש-ג-ע-ת! עלינו...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב