דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה ואימון אישי 

מאת    [ 08/07/2012 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 13627 פעמים ]

כמעט כל מי שפצח אי פעם בדיאטה מכיר את הרגע הזה, המתסכל מאין כמוהו: הרגע בו הדיאטה נשברת. לא תמיד הרגע הזה מלווה בהכרזה ברורה כי תמה ההקפדה על אכילה נכונה, בריאה ובלתי מופרזת – למעשה, ברוב המקרים מדובר ברגע חמקמק, לכאורה "לא נורא, אז היום קצת נשתולל, מחר נחזור לשמור", אבל עמוק בפנים הבן אדם יודע שזהו, הדיאטה בעצם נגמרה.

הרגע הזה הוא, כאמור, מסתכל במיוחד. בדרך כלל הוא מגיע אחרי שבועות, או אפילו חודשים, של דיאטה מוצלחת, כזו שהובילה לירידה משמעותית במשקל ולהרגשה טובה הרבה יותר – גם בזכות המשקל הנמוך יותר, גם בזכות המחמאות הרבות שמגיעות מכל עבר וגם בזכות התחושה של ההצלחה ושל ההתגברות על הפיתויים.

יש פתרון

קשה מאוד להרכיב דיאטה שנשברה, ולחדש את המחויבות לתפריט מאוזן ומצומצם יותר. על מנת להימנע מה"אקורדיון" המפורסם (אותה ירידה במשקל ואז עלייה ואז שוב התכווצות ושוב התרחבות וחוזר חלילה), חשוב מאוד לזהות את רגעי הסכנה ואת המצבים המאיימים על הדיאטה מבעוד מועד.

לכאורה, כל אדם מכיר את עצמו היטב, ויודע בדיוק ממה עליו להיזהר: יום ארוך מדי בעבודה ששולח אותו ליותר מדי בורקסים, ואז לפרוסת עוגה, ואז לעוד אחת, ועוד ביס קטן. ועוד אחד. או על האש עם החבר'ה או טיול בחו"ל או כל דבר אחר שממוסס את המוטיבציה העזהלשמור על תפריט דיאטה מאוזן.

אבל למרות שלכאורה הפיתויים מוכרים, והמצבים שבהם הדיאטה נתונה בסכנה ידועים אף הם, עדיין אנשים רבים במהלך דיאטה צועדים לתוכם בעיניים פקוחות – וללא הגנה. התוצאה, כאמור, מתסכלת במיוחד.

הפיתרון – אימון אישי. אימון אישי איכותי עשוי להיות ההבדל בין עוד דיאטה שהגיעה אל סופה בטרם עת לבין המשך שמירה על תזונה בריאה ותחושה טובה.

אימון אישי וחזרה לתלם

אימון אישי הוא כלי אפקטיבי מאין כמותו לשינוי הרגלים מזיקים ולהתגברות על מכשולים שנראים בלתי עבירים.

אפשר להשוות אימון אישי לחבר טוב, אבל ממש טוב, שמכיר אותך היטב. ולא רק שהוא מכיר אותך היטב, אלא שהוא נמצא איתך תמיד. והוא גם לא מאלה שאומרים לך מה לעשות, וכשאתה לא מקשיב נוזפים בך עם "אמרתי לך..." – אלא פשוט עוזרים לך להגיע להחלטה הטובה ביותר עבורך.

וכך, למשל, מי שחווה יום מתסכל בעבודה ובדרך הביתה לא עומד בפיתוי ונכנס למאפייה – אימון אישי נכנס איתו, והופ: האדם כבר לא יקנה חצי קילו בורקסים ויחסל את כולם עוד לפני שהוא מגיע הביתה, אלא "יסתפק" בשני בורקסים ובתחושת ניצחון עילאית.

אימון אישי גם מעניק לאדם את הכלים הנחוצים לו לשם תיקון דיאטה שנשברה. החזרה למסלול, יודעים כולם, קשה אפילו מהיציאה לדרך – אבל לא כשעוברים אימון אישי שמסייע לאדם להבין מה גרם לו לסטות מהמסלול, למה כל כך חשוב לחזור ולחתור אל היעד, וכמובן לראות את העוצמות הטמונות באישיותו ושיסייעו לו להתאפס ולהמשיך בדרך הנכונה.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב