דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי תעודות סל 

מאת    [ 08/07/2012 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 3167 פעמים ]

השקעה בשוק ההון נפוצה כיום בקרב משקיעים פרטיים וגופים פיננסיים גדולים להשקעות וניהול כספים. תעודות סל הן אפיק בטוח ויציב יחסית להשקעה, התעודות עוקבות אחר המדד המקומי ומפיקות רווחים בהתאם לעלייה וירידה שלו. תעודות סל ישראליות עוקבות אחר המדד הישראלי, השקעה בתעודות סל בחו"ל מוצמדת למדד המקומי במדינה בה בוצעה ההשקעה.

שוק ההון פותח בפני המשקיעים כמה וכמה אפיקים של השקעות ומסחר. כל תעודת סל טומנת בחובה רווחים וסיכונים, את בחירת התעודה המתאימה מבצעים לאחר סקירה נרחבת של אפיקי ההשקעה ותנודות המדד והשוק.

המשקיעים הוותיקים נוהגים להחזיק בתיק ההשקעות שלהם כמה סוגי תעודות סל. התעודות הפופולאריות ביותר בקרב משקיעים ישראלים הן תעודות סל של מדדי מניות. מדובר בתעודות אשר עוקבות אחר מדדי מניות מקומיים בהתאם למיקום ההשקעה.

תעודות סל מטבע חוץ צמודות לשערי מטבע ומפיקות רווחים בהתאם לריבית שבועית. השקעה בתעודות סל סחורה מתבססת על מחיר הסחורה בה הושקע הכסף, כאשר אפשר להשקיע היום בנפט, זהב, כסף ועוד.

משקיעים שבוחרים להשקיע בתעודות של אג"ח מתבקשים לעקוב אחר מדדי אגרות החוב הממשלתיות. הסוג האחרון ברשימה הוא תעודות סל שמורכבות בעצם מכמה סוגים של תעודות ומדדים ונהנות מיציבות גבוהה.

תעודות סל בישראל

המסחר בתעודות החל בישראל לפני כ- 10 שנים, התעודות נסחרות כיום באופן שוטף בשוק ההון ומהוות את אחד מאפיקי ההשקעה הפופולאריים ביותר. השקעות בתעודות סל נחשבות לבטוחות יותר בהשוואה להשקעה במניות.

יחד עם זאת, המומחים בתחום שבים ומדגישים כי בטווח הקצר התעודות אינן מפיקות רווחים גבוהים. בשוק ההון לא ניתן להרוויח כספים במהירות ללא סיכון של סכומי כסף גדולים. המשקיעים הישראלים משלבים בתיקי ההשקעות שלהם תעודות סל ישראליות לצד תעודות של מטבע חוץ.

התעודות הנפוצות ביותר בתחום הן תעודות צמודות למדד הישראלי. קל מאוד לעקוב אחרי תנודות התעודה, בכל עלייה או ירידה של המדד והמניות יודע בעל התעודה מה מצב ההשקעה. לצד התעודות הרגילות משקיעים ישראלים רבים גם בתעודות סל בחסר - תעודות יחס הפוך המפיקות רווחים כשהמדד יורד ומפסידות כשהמדד עולה.

רמת הסיכון בתעודות

הפעילות בשוק ההון אינה מתאימה לכלל האוכלוסייה. כל כניסה אל שוק ההון פותחת אפשרויות של רווחים כספיים לצד הפסדים כספיים. קורסים של לימודי שוק ההון מספקים למשקיעים מתחילים רקע בסיסי והבנה במושגי המקצועיים בתחום.

קריאה נכונה של תנודות השוק מאפשרת זיהוי של אפיקי השקעה נכונים בזמן הנכון. את הצעדים הראשונים בתחום כדאי לבצע בצורה הדרגתית תוך ליווי צמוד של איש מקצוע מנוסה ולאט לאט להכיר את התחום בעזרתו.

הגופים הפיננסיים שמנפיקים את התעודות נמצאים תחת פיקוח של הרשות לניירות ערך. החברות נדרשות להציג יציבות כלכלית ולספק למשקיעים אפיק בטוח להשקעה. רמת הסיכון הכרוכה בהשקעה בתעודות היא מזערית בהשוואה לאפיקי השקעה אחרים. אך לא ניתן לומר כי תעודות סל הן אפיק בטוח לחלוטין להשקעת כספים.

סוגי תעודות סל הקיימים בישראל, מהי רמת הסיכון שלהם, כיצד ועם מי ניתן לבחון אותם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב