דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך השכונות הגדול - שכונות סטודנטים בבאר שבע 

מאת    [ 07/07/2012 ]

מילים במאמר: 949   [ נצפה 6684 פעמים ]

יש שיאמרו שחוויית הלימודים שלך תקום ותיפול על בסיס מיקום הדירה שתשכור והמרחק שלה מהאוניברסיטה-סופר-מנגה, ויש שיאמרו שהעיקר המחיר. לא משנה לאיזה אסכולה אתם משתייכים, הלך הרוח השכונתי בב"ש מחייב אותנו לדעת למה אנחנו מתחייבים כשאנחנו נכנסים לגור באחת משכונות הפאר שהעיר מציעה.

אני שמחה להציג בפניכם את השכונות הסטודנטיאליות העיקריות פה בסביבה. כמובן שזה לא אומר שאי אפשר לגור בעיר העתיקה, במעונות, ביישוב של איילים, בדירה של סבתא שלכם בעומר או בבית של ההורים בנווה זאב. אבל אם אתם לא מפה, ואם בא לכם לחזור הביתה ולצנוח לספה מבלי שאידיאולוגיות שונות יפריעו, ואם אתם לא רוצים לנסוע מהאוניברסיטה הביתה אלא מקסימום ללכת עד שכונה ב' - הכתבה הזאת בשבילכם.

שכונה ו' הישנה:

הדרך המהירה ביותר להיכנס לקמפוס: שער 90 עומד לרשותכם. אבל שימו לב, השער נפתח ב-7:00 ונסגר ב-19:00, אין הרבה דברים יותר מדכאים מאשר להיות תקועים ברחוב אוסבלדו ארניה ולעשות סיבוב שלם עד רגר בלילה רק כי שכחת להדפיס מאמר אחד.
איפה עושים קניות? לא כדאי לעשות קניות גדולות בשכונה, אבל יש כמה סופרים שאפשר להשלים בהם: 'הרוסי' ליד ביתן הפלאפל הקטן ברינגלבלום, מגה בעיר (רק אצלנו, כל מוצר פי 7 מהמחיר בשוק), ויש גם ירקן מעניין במרכז אורן. בשביל קניות רציניות, כמו בכל שאר השכונות, כדאי לנסוע לשוק או לסופרים הרחוקים.

איפה אוכלים? שכונה ו' הישנה זה ה-מקום לאכול בו. כ-15 מסעדות איכותיות, טעימות ובמחירים יחסית פריפריאליים: סושי, קפה, מסעדה הודית ששמה נודע בכל הארץ, קוסקוס, קרפ צרפתי, פיצה, טורטיות ומה שלא תרצו. בקיצור, לא צריך לקנות סירים.
בירה: "עשן הזמן" ו"הדיוואן האני", שני פאבים שכונתיים וקטנים, מקומות נחמדים לשתות בזול ולחזור הביתה בזול.
שכר דירה: דירות יחיד בין 1000-1600 ש"ח לחודש, דירות שותפים בין 750-1100 ש"ח, כמובן שיש לבדוק את הפרמטרים.
אוירה כללית: יש שקוראים לרינגלבלום הפלורנטין של באר שבע, ויש כמובן הרבה שלא. רוב הרחובות נחמדים, וכמה קצת פחות, אבל כולם קרובים מאוד לאוניברסיטה וקרובים מאוד לקווי אוטובוס ובעיקרון נהנים בשכונה.

שכונה ד':

הדרך המהירה ביותר להיכנס לקמפוס: שער רגר (פתוח כמעט תמיד), אם אתם מגיעים מד' צפון שער 90 מחכה גם לכם. אבל תזכרו את השעות.
איפה עושים קניות? במרכז גילת יש כמה מוקדים מעניינים, כולל ירקן. אולי זה קצת יותר יקר, אבל למה לא לשלם עוד 100 ש"ח בשבוע ולעזור לכלכלה המקומית?
איפה אוכלים? או שאוכלים במרכז גילת (לא מומלץ במיוחד) או בחומוס אבו-דאבי הידוע, או שאפשר להתגלגל לכיוון השכונה הקרובה הנ"ל. חוץ מזה אין יותר מדי אופציות.
בירה: פאבלו, ויש שיגידו גם הרוזה והמנגה. יש עוד איזה מקום סודי, ה"מוג'ו", שאין לאף אחד מושג איך מגיעים אליו. אלו פאבים מאוד סטודנטיאליים, ותמיד נחמד לחזור הביתה שיכורים ברגל.
שכר דירה: יחידות דיור סביב ה-1000 ש"ח, שותפים בין 750 ש"ח (לא נגענו) ל-1100 ש"ח.
אווירה כללית: אני מודה שזו השכונה המועדפת עליי - היא קרובה לאוני' אבל לא יותר מדי. כדי לא לצאת משוחדת אודה שהיא לא השכונה הכי סימפטית להסתובב בה בלילה, במיוחד לא באזור מרכז גילת. השכונה לא מטופחת במיוחד, ויחסית רועשת. חוץ מזה, פצצה. הרבה סטודנטים, בשישי הרבה ריחות טובים מהמטבחים ובטוח שיהיו שכנים מעניינים. יש גם מלא אוטובוסים (ליד גילת, ובכל רגר) ואפשר לחרוש איתם את העיר.

שכונה ב':

הדרך המהירה ביותר להיכנס לקמפוס: משכונה ב' נכנסים לאוניברסיטה דרך שער העלייה הידוע גם כשער בן-גוריון או השער הגדול מול סורוקה. זה שער מאוד שווה, שם מחלקים את כל הדוגמיות הכי שוות.
איפה עושים קניות? יש כמה מכולות שכונתיות ב-ב', שום דבר זול או מעניין במיוחד.
איפה אוכלים? "הפינה" בשמעוני תיתן לכם ג'חנון בשישי, הפלאפל הירוק ייתן לכם, ובכן פלאפל, מאפיית אורן תעשה ריח נעים בבוקר, יש פיצרייה אחת, סושי וזהו בערך. לא?!
בירה: ה"גרייס בר" נמצא עמוק בשכונה ב' וזה מקום נחמד לכל הדעות (לעיתים קצת שומם), הרוזה והמנגה יושבים על הגבול של ב' ו-ד' אז גם הם אופציה.


שכר דירה: המחירים יחסית גבוהים בשכונה ב', 1100-1500 ש"ח לכל שותף ויחידות דיור הן די נדירות. אפשר למצוא מחירים זולים יותר, אבל צריך להשקיע מאוד בשביל זה.
אווירה כללית: הפלוסים מאוד ברורים, השכונה יפה יותר, שקטה יותר, יש כמה פארקים ובעיקרון תחושת רווחה נחמדה כשיוצאים לסיבוב עם הכלב, אבל האלמנטים החיוביים מעלים את מחיר שכר הדירה. ומי שלא צעד מעומק רחוב בן יהודה עד לאוניברסיטה ב-38 מעלות חום, לא יודע סבל מהו. אין איך להימנע מזה, שכונה ב' היא שכונה של סנובים. אבל אנחנו לא שופטים כמובן.

שכונה ג':

הדרך המהירה ביותר להיכנס לקמפוס: או שחותכים דרך בית החולים ומגיעים מהר יותר לשער העלייה המפורסם, או שהולכים על שדרות בן גוריון ונכנסים לאותו שער.
איפה עושים קניות?השכונה נמצאת יחסית סמוך לסופרים הגדולים של איזור התעשייה של ב"ש ולכן אפשר לעשות את הקניות הגדולות שם בלי להתבלבל. כמו שאר השכונות, ג' מלאה בקיוסקים ומכולות שנועדו להשלים את הקניות.
איפה אוכלים? אין מסעדות משמעותיות בשכונה, אפשר ליהנות ממבצעי הצהריים של הברים ולחטוף פלאפל פה ושם.
בירה: לשכונה ג' יש מרכז אלכוהול מרשים - ה"קוקה", ה"מנצ'ילה" והמקום ש"כל כמה חודשים מחליף בעלים ושם" נמצאים באותו מתחם. מה שאומר שתמיד יש איפה לראות את המשחק ולשתות בירה. הקרבה המשמעותית ל"איינשטיין" סוגרת את הפינה של איפה לצאת לבלות.
שכר דירה: דירות יחיד אפשר למצוא שם ב-1500-1800 ש"ח, אבל אני בטוחה שבעומק השכונה ישמחו להשכיר לכם בפחות, מחיר לשותפים נע בין 850-1100, שווה להתמקח. בכל זאת שכונה ג'.
אווירה כללית: הכלל אומר שאם אתה לא גר בשכונה ג' אין שום סיבה להגיע לשכונה ג'. חוץ מהפאבים והאיינשטיין זאת לא שכונה מעניינת במיוחד, יש שיאמרו מסוכן, יש שיאמרו לא נעים במיוחד ויש שיאמרו מלוכלך, אבל אני מכירה כמה אנשים שהעבירו את כל התואר שלהם בשמחה בתוך השכונה הצבעונית הזו.

כל השכונות הנ"ל ישמחו לאכלס אתכם במהלך שנה"ל התשע"ג, ומי יודע, אולי גם אחר כך. לכל שכונה יש אופי משלה עם יתרונות וחסרונות (כי כולנו בני אדם), וכדאי לבחון מה מתאים לכם לפני חתימת החוזה. בהצלחה בפרויקט מציאת הדירה המושלמת, ושהסטודנט הטוב ביותר ינצח.

הכתבת הינה תמר עזיז - סטודנטית לפוליטיקה וממשל וספרות באוניברסיטת בן גוריון בנגב וראש מדור בעיתון הבאר - עיתון הסטודנטים און-ליין באוניברסיטת בן גוריון.


לכתבות נוספות בעיתון הבאר : http://www.beernews.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב