דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 העקרונות שימנעו מכם סבל, כאב, מחלות וייאוש 

מאת    [ 07/07/2012 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 3211 פעמים ]

5 העקרונות שימנעו מכם סבל, כאב, מחלות וייאוש 

 

 

1) אל תביטו הצידה

 

המחלה המכאיבה ביותר בחיים היא קנאה. קנאה מתחילה מהסתכלות הצידה, מבחינת אנשים אחרים, מתחרותיות והשוואה לאנשים, מבחינה מדוקדקת מה יש להם ואין לנו.

 

מי שרוצה להפסיק לקנא חייב להפסיק להתבונן, להפסיק להשוות, לא להסתכל על החיים של אחרים - אלא להתרכז בחיים שלו, בהישגים שלו, בהתקדמות האישית שלו ובעתיד שלו - בלבד. אם תבינו שכל אחד חי בעולם משלו, לא תסתכלו על החיים של אחרים כמדד להשוואה.

 

 

 

2) אל תאמינו ב-100%

 

הכאב המשמעותי ביותר של בני האדם היא האמונה המוטעית בגן עדן, ב-100%, בשלמות, באפשרות להשיג את הכל. אמונה זו היא שגויה מיסודה ואינה קיימת במציאות, ולכן היא מובילה פעם אחר פעם לאכזבה מהחיים, לאכזבה עצמית ולתחושה של כישלון.

 

מי שרוצה להפסיק לחיות באשליות ובאכזבות, ברגשות אשם ובתחושת כישלון חייב להכיר בכך שהחיים אינם מושלמים, שהם מלאים בפגמים, ושבעיות הן חלק בלתי נפרד מהמציאות. אם תהיו שמחים בחלקכם, אם תעריכו את מה שיש ולא את מה שאין, אם תלמדו לעצור ב-80% ולא תמשיכו לדחוף ל-100% אזי קיבלתם את החיים האמיתיים שלכם בחזרה והשגתם את החיים הטובים באמת. 

 

 

 

3) למדו להתפשר

 

אין אדם משיג את מלוא תאוותו, רק את חלקה. אומנות החיים היא פשרה תמידית. מלחמה מסתיימת בהרוגים וכל מאבק לחיים ולמוות מסתיים בטרגדיה ובכאב רב.

 

החכמה בחיים היא להיות גמיש, לדעת מתי לוותר ולדעת מתי לא לצאת למלחמה או מאבק. יש דברים חשובים בחיים, אבל על מרבית הדברים חייבים להתפשר, ואם אתם כבר מתפשרים - עשו זאת בחן.

   

 

 

4) אל תדברו - תעשו, והרבה

 

דיבורים אינם מובילים לדבר. מעשים - מובילים תמיד לתוצאות, לשינוי, לתחושה של סיפוק. אלה שמדברים המון מבזבזים זמן יקר שיכול להיות מיועד לעשייה.

 

השקיעו את עיקר זמנכם בביצוע, בהגשמה, במעשים, בהספקים. לימדו להיות בתנועה מתמדת, לא לעצור ולא להיתקע במחשבות שליליות אלא לנוע קדימה בקצב נעים וברצף של עשייה, כי עשייה היא החיים, ולכן היא גם התרופה הטובה ביותר לחיים. 

 

 

 

5) אין קיצורי דרך

 

קיצורי דרך הן מלכודת מאריכת דרך לכל אלה שהם ביסודם חסרי סבלנות. בחיים אין קיצורי דרך. כל שיעור שעלינו ללמוד - נלמד אותו. אין אפשרות לדלג מעל הגורל או לעקוף שיעור חשוב בחיים.

 

אל תחיו חיים של קיצורי דרך. למדו לעשות את העבודה המלאה, ללכת בתלם שנועד לכם, אל תברחו מעצמכם אלא קבלו את עצמכם ואת הנטיות שלכם ולמדו להיות גאים במי שאתם.

 

 

וטיפ לסיום: הסבל ביסודו הוא יצירה אנושית. אנו יוצרים את הכאב בתוכנו ולאחר מכן איננו יודעים כיצד להשתחרר ממנו. האדם הוא הגורם מספר אחד לסבל האנושי, ולכן הוא גם היחיד היכול לשחרר את עצמו ממכאוב ומסבל.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב