דגנים רבותיי וגבירותיי, דגנים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

דגנים רבותיי וגבירותיי, דגנים 

מאת    [ 07/07/2012 ]
מילים במאמר: 527   [ נצפה 2186 פעמים ]

 
 

דגנים רבותיי וגבירותיי, דגנים

על-פי ויקיפדיה: "דגנים הוא מונח כולל לתבואה חקלאית של צמחים מתורבתים ממשפחת הדגניים כגון- חיטה, שעורה, אורז וכדומה. המונח מתייחס לגרגירים עצמם ולפעמים לצורה הציורית של הגבעול ולראש השעורה כסמל לדגן."

במשך אלפי שנים, האנושות מגדלת דגנים שונים לצורך הזנה ומניעה של מחלות.

כדי ליהנות מהיתרונות של הדגנים, עלינו לאכול אותם בעיבוד המלא שלהם.

לכול הדגנים ישנו מבנה גרעין דומה, המכיל כמות גדולה של חלבונים, פחמימות, ויטמינים, מינרלים, ותאית.

 

לפניכם מספר דגנים, עם היכולות התרפויטיות שלהם:

 

אמרנט

מועיל לטיפול בבעיות של מערכת הנשימה, לילדים ונשים הרות, ולאנשים העובדים בעבודה פיזית קשה. קל לגדל אותו בתנאי שטח קשים. האמרנט עשיר בחומצות אמינו-בוויטמין C ובסידן.

קינואה

הקינואה נחשב "כדגן-על" מכיוון שהוא מכיל את כל החומצות אמינו החיוניות. דומה לאמרנט בתכונות שלו. קל לעיכול, עשיר בסידן, בוויטמין E  ובקומפלקס B.

שיפון

השיפון דומה בצורתו לחיטה אך עשיר יותר במינרלים ודל בגלוטן. טוב לניקוי, לבעיות כבד ולהורדת שומנים בדם, משקם את דפנות העורקים. השיפון ידוע גם כנוגד כאבי ראש.

שיבולת שועל

שיבולת שועל עשירה בוויטמין A, ויטמין  B, סידן, ברזל, חלבונים וגלוטן. למרות היותה עשירה בגלוטן, חולי צליאק לא פיתחו תופעות אלרגיות אליה. משקם מערכת עצבים ומערכות מין ורבייה. מוריד כולסטרול רע, מחזק את הלב. מועיל למצבים של שלשולים וסוכרת .

אורז

האורז הלבן הינו מזון בסיסי באוכלוסיות רבות, דבר הגורם לחוסרים של ויטמינים ומינרלים.  

אורז ידוע כאנטי דיכאוני (בזכות עשירותו בוויטמין B). כמו כן, האורז מועיל נגד שלשולים, טוב לסוכרתיים. חלב אורז מהווה תחליף אפשרי לילדים שלא יכולים לינוק חלב אם.

שעורה

השימוש בשעורה נמצא בעיקר בתעשיות הבירה. במזון הוא מופיע בצורה של גריסי פנינה. היא עשירה בסידן ובסיבים. כמו כן, מחזקת את המעיים.

השעורה מרגיעה, אנטי סרטנית, מחזק את התיאבון, מדכא ייצור חלב אצל מניקות במצבים של גודש.

כוסמת

הכוסמת מוכרת מאוד במטבח הרוסי ומוכרת בשם "כאישה". מועיל נגד שלשולים, מחזק את כלי הדם ומוריד לחץ דם גבוה. ניתן לשימוש בטיפול בדלקות בעור, באקזמות ובטיפול חיצוני יחד עם חומץ.

תירס

עשיר בחומצות שומן רב בלתי רוויות, מחזק את הכליות (זקן תירס), מחזק את התיאבון, מחזק את האון.

חיטה

החיטה מכילה ויטמינים, מינרלים, פחמימות וחלבונים. ניתן להכין ממנה מגוון של מוצרים.
החיסרון בחיטה הוא שעלולה להיווצר קשת רחבה של מצבים אלרגנים, ממחלת הצליאק ועד בעיות של מערכת הנשימה. היא מרגיעה את הנפש וטובה לגיל המעבר.

דוחן

הדוחן הוא חלק מתעשיית ייצור  היינות, עשיר בוויטמיני B, ברזל, סידן, אשלגן ומגנזיום.

אינו מכיל גלוטן. מאזן עודף חומציות, אנטי-פטרייתי, מועיל נגד הקאות ושלשולים. מומלץ לחולי סוכרת.

תפוח אדמה

תפוח האדמה הינו בעל ערך תזונתי גבוה במידה ואוכלים אותו עם קליפתו. הינו טוב למצבים של בעיות קיבה, כולל מצבים של אולקוס. מחזק כליות, מאזן לחץ דם, עשיר באשלגן. בשימוש חיצוני הוא מוריד נפיחויות. ניתן להשתמש נגד כוויות.

בטטה

עשיר בבטא-קרוטן, מכיל ויטמין C וסידן, מגביר ייצור חלב אם, מנקה רעלים מהגוף וטוב נגד שלשולים.

תפיוקה

מקור הצמח הוא בדרום אמריקה. שורשיו משמשים להפקת עמילן הדומה לעמילן תירס (קורנפלור), אך עם ערך תזונתי גבוה יותר. ניתן גם להפיק ממנו קמח ולהכין לחם.

בכל שאלה ניתן לפנות לכותבת - גבריאלה.

גבריאלה חבויניק - נטורופתית N.D.


אתר: www.naturalka.co.il


דוא"ל: gabriela22.012.net.il


יעוץ וליווי תזונתי בהתאמה אישית


וטיפולים טבעיים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב