פרסום בגוגל - כמה זמן זה לוקח ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פרסום בגוגל - כמה זמן זה לוקח ? 

מאת    [ 06/07/2012 ]
מילים במאמר: 525   [ נצפה 2672 פעמים ]

 
 

קיים יחס הפוך בין התקציב הנדרש עבור פרסום בגוגל לבין הזמן שתצטרך להשקיע כדי לשמור על ההשקעה. ככל שהתקציב עבור פרסום בגוגל נמוך יותר , כך יידרש ממך יותר זמן לניהול. אם נניח שיש לך 1,000 ש"ח בחודש לצורך פרסום בגוגל , (בממוצע כ-30 ש"ח ליום) על מנת שלא "לשרוף" את התקציב מהר ולהפיק ממנו תועלת - תידרש להשקיע זמן רב בכתיבת מאמרים, העלאת תמונות, תגובות בפורומים וכיו"ב.. אולם - אם יש לך תקציב עבור פרסום בגוגל גדול - עד גדול מאד - תצטרך להשקיע זמן מועט , בעיקר בקריאת דו"חות. בעלי תקציבים גדולים (נניח 15,000 ש"ח בחודש ומעלה) שוכרים את שירותיו של מומחה המנהל עבורם את הפרסום בגוגל , וכך למעשה משיגים תמורה גבוהה יותר לתקציב שהשקיעו - תוך השקעת זמן מועט, בעיקר בבקרה (קריאת דו"חות).

מכיוון שלא כל בעלי העסקים מסוגלים להשקיע סכומים גדולים בפרסום בגוגל בכל חודש - מה הפתרון ?

נחזור לדוגמא של 1,000ש"ח לחודש - בתקציב זה, אל תצפה "להכות את השוק" . פרסום בגוגל הינו יחסי, המודעות שלך למעשה מתמודדות מול מודעות מתחרות באותו תחום, כאשר גוגל נותן עדיפות למודעה המוצלחת יותר (אם מעניין אותך לדעת מה הפרמטרים לפיהם גוגל קובע מהי מודעה מוצלחת - תקרא את המאמר שכתבתי בנושא אופטימיזציה). לכן - בתקציבים אלו אני בדר"כ ממליץ ללקוחותיי לפרסם ברשת המדיה או ב'יוטיוב' (שניהם מנוהלים באותו חשבון פרסום בגוגל). הסיבה : ברשת המדיה וב'יוטיוב' ניתן להשיג קליקים במחירים נמוכים במיוחד לעומת רשת החיפוש. רשת החיפוש הינה תחרותית ביותר ועל כן ניתן "לשרוף" שם תקציבים יחסית מהר, אם לא מנהלים נכון את הפרסום. לעומת זאת, רשת המדיה ו'יוטיוב' מאפשרים להשיג לקוחות במחירים שפויים יותר...

בתקציב של עד 1,000 ש"ח לחודש - מומלץ מאד לצלם 2,3 סרטונים שונים - עם מסר דומה ולהפיץ אותם בקישורים ממומנים ב'יוטיוב'. אם הסרטון בנוי טוב עם מסר ברור והנעה חזקה לפעולה - תוכל להשיג ממנו קליקים איכותיים לאתר שלך ובעקבות כך גם לקוחות. לאחר חודש-חודשיים, אם גייסת מספיק לקוחות, מומלץ להגדיל את תקציב הפרסום (לחזק את מה שעובד עבורך).

נסיים בסיפור אמיתי: לפני קצת יותר משנתיים, קיבלתי שיחת טלפון מבעל עסק ששמע את שמי באחד הפורומים בהם הופעתי. מהצד השני נשמע בחור מיואש שסיפר כמה פרסום בגוגל זה גרוע ואינו מצליח להביא תוצאות. מדובר בעסק יחסית קטן שנשאב ל'הרפתקה' והשקיע כ-10,000 ש"ח תקציב פרסום בגוגל , בלי לגייס אפילו לקוח אחד(!!). הסיבה שהתקשר אליי לדבריו - רק בגלל שחברים המליצו לו והחליט לתת צ'אנס נוסף. בפגישה עם בעל העסק, עיינתי בנתוני הקמפיין שבנה (יותר נכון שבנו עבורו) והראיתי לו מה לא עבד שם. לפני ששאל אותי מה אני מציע לעשות , אמר לי "מה אתה יכול לעשות ב-5,000ש"ח?" הצעתי לו להתחיל דווקא ב-2,500ש"ח. לא בגלל שהייתי ספקן לגבי התוצאות שאוכל להפיק עבורו... רציתי לבדוק שאכן האנליזה שלי נכונה ואין בעיה בצד השני (לוודא שבעל העסק אכן יודע להפוך מתעניינים ללקוחות). העלנו פרסום בגוגל ולאחר ניצול של 800ש"ח בלבד (!!) מהתקציב, אני מקבל שוב טלפון : "אורן זה עובד!! - אני רוצה להגדיל תקציב" . וכך , במשך יותר משנתיים , אני מקבל מדי מס' חודשים טלפון המבשר על הגדלת תקציב של אותו לקוח. מאז כבר נהפכנו לחברים טובים והוא גם הפנה אליי בעלי עסקים נוספים שהפכו להיות לקוחות. ללא הוכחה שהפרסום אכן עובד, אותו בעל עסק לא היה ממשיך להשקיע ומגדיל תקציבי פרסום בגוגל.

אורן חן - יועץ פרסום מוסמך גוגל. 050-3280411

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב