דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי בראש יהודי - להשקיע בעצמך 

מאת    [ 05/07/2012 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 1776 פעמים ]

קואוצ'ינג – אימון אישי היא גישה שתופסת תאוצה רבה בשנים האחרונות בתחום הנעת הפרט למצוינות ולהצלחה. המאמן בהכשרתו מקבל כלים להנחית המתאמן משלשה עולמות ידע: פסיכולוגיה, ספורט, ומינהל עסקים, ומשתמש בהם כדי להוביל את המתאמן להשיג את מטרותיו.

אני רואה את הזכות והחובה לשאוב את מקורות המידע שלנו בעבודת בנין האדם ממעיינות החכמה היהודית, לצד השימוש בכלים שקיבלנו ממקורות החכמה החיצוניים- אימון אישי בראש יהודי.

לשם מה להתאמן

דומה כי תרומתו העיקרית של גישת האימון האישי הוא בכך שמניע את האדם להתבונן פנימה ולחולל שינוי פנימי בעצמו. כל שינוי פנימי השפעתו היא לאורך זמן, תרומתו להשגת שלמות פנימית היא אדירה ותוצאותיו אושר ושמחה פנימית.

שגרת החיים שלנו  דומה להיסחפות בנהר שוצף ורחב ידיים, הכולל את העבודה היומיומית עם הדרישות הנוקשות שלה, חינוך הילדים, המערכת הזוגית וכמובן אמצעי התקשורת המשוכללים, שהפכו אותנו להיות זמינים בכל רגע נתון. אנו נשלטים ולא שולטים, מנוהלים ולא מנהלים, שגרת החיים קובעת את הקצב ולא אנחנו. תהליך האימון מאפשר לנו לעצור את החיים לרגע, להתבונן פנימה אל עצמנו, לבדוק את "המאזן" הפנימי, לבחון באיזו דרך אנו הולכים, האם היא משיגה את המטרה או לא, ואם תרצו, לשאול את השאלה הקשה  ביותר- האם יש לנו מטרות??!!

תרומה חשובה נוספת היא לקיחת אחריות, המתאמן לוקח אחריות על עצמו, על גורלו, על החלטותיו. מעתה אין תירוצים ואין האשמות יש תוצאות!!

להשקיע בעצמך

גישת האימון אישי העלתה את המודעות בקרב הציבור להשקעה במשאב החשוב ביותר והוא האדם עצמו. בכל תחומי החיים, הניסיון להשיג הישגים בלימוד או בעסק, לשפר את ההתנהלות במערכת הזוגית והמשפחתית, הרצון להתקדם בכל תחום מתחיל ומסתיים באת/ה עצמך, עם כלל הגורמים המשפיעים (ויש הרבה) התוצאה תלויה בעיקר בך (ע"פ יסוד הבחירה).

מספרים על משפחה ירושלמית ברוכת ילדים שחיה בירושלים לפני כמאה שנה, ובבית אין כל כי מעט לחם ובצל להשביע נפשות הקטנים הרעבים. למשפחה בת עשרת הנפשות, היו בחצר מעט תרנגולים שסיפקו להם ביצים. יום אחד הלך לאסוף אברמל'ה הקטן ביצים מן הלול ולדאבון לבו חיכו לו שם שתי ביצים בלבד. ראתה האמא את היבול הדל והחלה לחשב איך מחלקים שתי ביצים לעשרה נפשות. את כולם הן לא ישביעו, אולי ניתן לגדולים שזקוקים יותר מן הקטנים, או שמא לקטנים כי חלושים הם, לבסוף החליטה כי את שתי הביצים הקטנים תיקח לעצמה! אמא צריכה כח בשביל עשרה נפשות!

אנו ממהרים לתת לילדינו, דבר מבורך כשלעצמו, להשקיע כספים וכל מה שצריך, אך בעצמנו, נודה על האמת, אנחנו לא ממהרים להשקיע בעצמנו, וחבל !

תהליך האימון האישי הינו השקעה נטו בעצמך, השקעה עם רווחים מובטחים, שתוצאותיו החיוביות ישליכו על סביבתך. האימון מפגיש אותך עם עצמך, גורם לך לעצור את שטף החיים, לעשות פסק זמן בריא ולבדוק מה מעכב אותך מלממש את עצמך, האם מטרותיך הן ברות השגה ועוד.. במהלך האימון תקבל/י תשובות להרבה שאלות שמטרידות אותך ונוגעות לכלל תחומי החיים. יש סיבה מדוע את/ה מרגיש/ה תסכול בעבודה, יש לכך גם פתרון!, אם אתה נמנע מלשוחח עם אשתך או את עם בעלך או אם התקשורת עם הילד/ה לא טובה זוהי לא "גזירה משמיים", תסכול, חוסר סיפוק, והרגשת החמצה יכולים להיפתר. אל תחכו למשבר הבא, גם אם "ניסית הכל" וזה לא הולך אנו יכולים להאיר לך את המציאות באורות אחרים.

זוהר לולוי, מאמן אישי מוסמך
 
"לא מי שיכול עושה, מי שעושה יכול.."  הר' אלעזר מנחם מן שך זצוק"ל
להזמנת הרצאות, לתגובות, שאלות או לפגישת אימון חינם
href="mailto:mesilotcoaching@gmail.commesilotcoaching@gmail.com">">mesilotcoaching@gmail.com
בקרו אותנו באתר של מסילות אימון אישי בראש יהודי
http://www.mesilotcoaching.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב