דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי מסוקים בשלט רחוק 

מאת    [ 05/07/2012 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 3170 פעמים ]

בשנים האחרונות הפך תחביב הטסת מסוקים בשלט רחוק לפופולרי במיוחד בארץ ובעולם. תרמו לכך הנגישות של מספר רב של דגמים ברמות מחירים שונות ורמות מורכבות הפעלה שונות, וכן המבחר האינסופי שקיים באתרים סיניים המבצעים משלוחים לארץ בחינןם.

 

כדי לבחור את הדגם המתאים לכם כדאי להכיר את הקטגוריות העיקריות של מסוקים בשלט רחוק:

 

1. מסוקי צעצוע - הרמה הבסיסית ביותר של מסוקים בשלט רחוק הם מסוקי הצעצוע. מסוקים אלו מהווים נקודת התחלה סבירה למי שמתעניין בתחביב ורוצה לבדוק את העניין מבלי להיכנס להוצאות הכרוכות ברכישת דגם מסוק "למקצוענים". הייתרון הגדול של מסוקים בקטגוריה זו הוא מחירם ופשטות ההפעלה. החסרונות שלהם הם:  מבנה שאינו מודולרי, כך שאם המסוק מתרסק או נפגע אין אפשרות להחליף חלקים ממנו בנפרד. מאותה סיבה לא ניתן לשדרג מסוקים בקטגוריה זו על ידי החלפת חלק אחד שלהם (כגון רוטור, גוף או מנוע) בחלק מאיכות גבוהה יותר. חיסרון נוסף הוא יכולת שליטה מוגבלת יחסית לדגמים מתקדמים יותר. ברוב המקרים מסוקים אלו מאפשרים שליטה דו ערוצית על גובה וסיבוב אופקי בלבד. (קיימים דגמים עם ערוץ שלישי שמאפשר שליטה על עלרוד באמצעות רוטור אחורי אופקי שגורם להטייה של הזנב למעלה או למטה). פופולרים במיוחד בקטגוריה זו הם מסוקים הניתנים לשליטה מהאייפון/אייפד.

 

2.  Micro Coaxial Hobby - מסוקים אלו מהווים את הדרגה הבאה של מורכבות ושליטה במסוקים בשלט רחוק. המשמעות של רמת הובי היא שהמסוק מורכב מחלקים מודולרים אותם ניתן להחליף ולשדרג לפי הצורך, כך שאם המסוק מתרסק אין צורך להחליף את כולו. בנוסף, מסוקים אלו מאפשרים רמת שליטה מלאה על המסוק, כמו במסוק אמיתי, כלומר למעלה/למטה, קדימה/אחורה, סיבוב, הטייה לצדדים וריחוף במקום. מסוקים אלו גדולים יותר ממסוקי צעצוע ולכן צפויים להינזק יותר במקרה של התרסקות, אך כפי שנאמר התיקון שלהם קל יותר בשל האפשרות להחליף חלקים מהם בנפרד.

 

3. RC Quadrocopters -  סוג מיוחד של מסוקים בשלט רחוק עם מבנה קצת שונה מהמקובל. מסוקים אלו בנויים מארבעה רוטורים במבנה של צלב ומסוגלים להמריא באופן אנכי לחלוטין. זוהי אופציה טובה למסוק ראשון כל עוד אין לכם דרישה שמראה המסוק יהיה קונבציונלי.

 

4.   Micro Single Rotor Fixed Pitch - השלב הבא הוא מסוקי רוטר אחד עם זוית להבים קבועה. מסוקים אלו מהווים שלב התקדמות נוסף מבחינת רמת השליטה שהמסוק מאפשר. המשמעות של זווית להבים קבועה היא שכדי שהמסוק יתרומם יש להגביר את מהירות הסיבוב של הרוטור. זהו גם חסרונם העיקרי מאחר ושינוי המהירות של הרוטור אינו מיידי ולכן זמן התגובה של המסוק איטי יחסית למסוקים עם זווית רוטור משתנה.

 

5. Single Rotor Collective Pitch Hobby - זוהי הרמה הגבוהה ביותר של מורכבות ושליטה בהליקופטרים בשלט רחוק. מסוקים אלו הם בעלי רוטור עם להבים בזווית משתנה. תכונה זו מאפשרת להם להגיב לפקודות שינוי גובה באופן מיידי, מה שמאפשר רמת שליטה גבוהה וביצועים אווירודינמיים מרשימים, אך באותה עת דורש מיומנות גבוהה יותר בהפעלת המסוק.



חלוקה זו היא כללית אך די בה כדי לעזור לחובב המתחיל למקד את החיפוש אחר המסוק הראשון שלו מבין אינסוף הדגמים השונים של מסוקים בשלט רחוק המוצעים בשוק. באופן כללי, כדי לא להיכנס להוצאות גבוהות מדי על תחביב שעלול להימאס בשלב מוקדם, כדאי לשקול להתחיל ברכישת מסוק צעצוע דו ערוצי זול יחסית מאתרים סיניים המבצעים משלוחים לארץ בחינם כגון PriceAngels, Focalprice ודומיהם ולהתקדם משם לדגמים יקרים יקרים יותר ממותגים מוכרים  אותם ניתן למצוא באמזון, DinoDirect ואתרים אחרים.

יגאל אש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב