דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב הגינה מסע אישי חוויתי 

מאת    [ 05/07/2012 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 1765 פעמים ]

עיצוב הגינה – מסע אישי חוויתי

כמו כל תחום אחר, אנו עדים להתעשרותן של הצעות בעיצוב הגינה ואם פעם פנים הבית היווה את מרכז ההתקהלות המעיד על הטעם האישי ועל אנינות הטעם של הדיירים, הרי שכיום מגוון רחב של סגנונות עיצוב גינות שונים הכוללים השפעות מהעולם כולו והופכות את הרחוב לבעל מראה שמח ומלבב, מגוון ומעניין. כולנו הרי חלמנו על בית קטן עם גינה חביבה, ונדמה כי המודעות הגבוהה כיום לחשיבותו של טבע באזור המגורים מחד, וההיצע העשיר בכל תחום מאידך, מאפשר לכל בית אב לעצב את הגינה כאוות נפשו.

כמובן, חשוב להכתיב את התקציב עוד מראש ולהכיר את היצע האפשרויות השונות בענף עיצוב גינות על התפקידים השונים של כל אלמנט. בין מגוון עצום של צמחים, שיחים, פרחים ועצים, ניתן להוסיף בגינה הפרטית מוטיבים כגון דק עץ, אבני דריכה ושבילים קסומים, רהיטים ישנים שאינם מתאימים יותר לבית עצמו, מפלים קטנים וגשרי הליכה בעלי חן, חיפויי אדמה שונים ועוד ועוד.

המלאכה העשירה והסבוכה של עיצוב גינות מתבצעת באופן הטוב ביותר, כמובן, על ידי איש מקצוע מנוסה מהתחום. מאחר והקצאת השטח לגינות שונות, התאמת הצמחים האחד לשני והקצאת כמויות המים הנכונות הינם חלק ממאגר ידע עצום וחשוב לקימה של גינה לאורך שנים, ההיוועצות עם איש מקצוע מתחום עיצוב גינות הינה הכרחית בשלב כלשהו במהלך העבודה.

תודות לפיתוחים האינסופיים להם אנו זוכים מדי שנה, יכולים כיום גם בעלי בתים שאין להם שטח אדמה לקבל שירות של עיצוב גינות מבעלי מקצוע, גם אם מדובר במטרים ספורים. גינות הנבנות על שטחי עץ וגינות גג, גינות מרפסת ואפילו הנחת אדניות לאורך משטחים יכולים להוות רקע ירוק ואקולוגי בעל תרומה עצומה לדיירי הבית מחד, ולאורחיו מאידך.

אחד הטרנדים היותר מקובלים כיום בענף עיצוב גינות הינו הקצאת שטח ייחודי לגידול עשבי תיבול שונים, ירקות או פירות. נדמה כי לאחר שרובנו השכלנו כי מדובר במלאכה מהנה ומניבת פרי, רוצה היום כל בעל גינה להעניק ערך מוסף ליופי הנרקם מחוץ לבית, וכך אנו זוכים לראות חלקות אדמה ובהן חצילים ומלפפונים, מנטה ובזיליקום, פפאיה ועוד ועוד. הבחירה האישית מתבצעת מתוך מבחר עצום של צמחים, ובלבד שאלו יותאמו האחד לשני ולשטח המיועד מבחינת צריכת המים שלהם, המקום אליו הם יכולים וצריכים להתרחב, צריכת השמש ועוד.

הזמנה של איש מקצוע מתחום עיצוב גינות מומלץ בכל שלב של העבודה, אולם ההיוועצות הראשונית הינה החשובה מכל. כאמור, הגדרת המסגרת התקציבית היא ההוראה ההתחלתית וממנה ניתן להתחיל במסע מעניין ומרתק לעיצוב הגינה החדשה.

אודות הכותב; כתבות בנושא עיצוב גינות בישראל ובעולם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב