דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אספקת החשמל משנה את פניה 

מאת    [ 05/07/2012 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2702 פעמים ]

אספקת החשמל משנה את פניה

רובנו מכירים את חשיבות השמירה על משאבי כדור הארץ ומכירים בדחיפות החסכון בצריכת חשמל. חברת החשמל המתבססת על אספקת הנפט ההולכת ומתדלדלת ונמצאת תחת משבר, מדריכה אותנו, הצרכנים, לחסוך בצריכת החשמל בכל הזדמנות. מאחר והמשאב אכן מוגבל, כל פעולת חסכון בשימשו הביתי בחשמל יכולה להועיל רבות. לשם כך, רצוי להזמין חשמלאי לבדיקה תקופתית ולהדרכה על אופן השימוש החסכוני במערכות החשמל הקיימות כיום בביתנו.

חברת החשמל מתכננת לחסוך שלושה מיליארד שקלים בשנים הקרובות, בשל המשבר המחריף. החלפת מוני החשמל הקיימים כיום על ידי חשמלאים מוסמכים, בהיקף כלל ארצי שימנה 2.5 מיליון צרכנים (בתי אב) במדינה. מוני החשמל החדשים שיותקנו על ידי החשמלאים יספקו מידע מדויק על צריכת החשמל בכל בית אב ומחשבים שיספקו מידע מדויק בכל רגע על החשמל הנצרך בכל בית ובית. את המידע יוכלו לקרוא ולהבין מעתה לא רק חשמלאי ועובדי החברה, כי אם צרכנים בכל גיל ומכל מקום, משום שהתוצאות יאפשרו את קריאת הצריכה גם באמצעות סמארטפונים.

מימון התכנית טרם סוכם סופית אולם סביר להניח שהעלות תחול על הצרכן באופן חלקי או מלא, והיא מתוכננת להסתיים עד שנת 2016. למעשה, אנשי מקצוע שונים וכן חשמלאים וחוקרים מכל העולם המגיעים לביקור בארץ, תוהים על רמת הניהול בתחום החשמל, לרבות טכנולוגיות ישנות יחסית ופיקוח לא מדויק. את הדוגמא הבולטת יותר ניתן לייחס למשק החשמל עצמו, שנראה ופועל בדיוק כפי שפעל בשנת הקמתו.

כיום, מרבית המדינות המפותחות מאפשרות תחרות חופשית בה גופים פרטיים וציבוריים מציעים את מחיריהם לצרכן, ואילו בישראל שולטת חברת החשמל על האספקה באופן בלעדי. ברב מדינות אירופה אף מותקנים לוחות סולאריים לקליטת אנרגיית השמש ולצמצום בצריכת החשמל. רצוי להזמין עוד היום חשמלאי לביצוע בדיקה של צריכת חשמל בבית, שכן מדידת הצריכה יכולה לחסוך לכל בית אב עד אלפי שקלים מדי שנה.

במסגרת השינוי והרפורמה שמתכננת חברת החשמל בשנים הקרובות, לא ייאלצו יותר לקוחות לדווח על נתיך שרוף או להזמין חשמלאי באופן מיוחד לצורך התיקון, שכן מערכת המעבירה את המידע באופן דו כיווני תאפשר לחברת החשמל לדעת על התקלה באופן מיידי. כיום, רק לאחר מספר תלונות מצד תושבים, יכולה חברת החשמל לאתר את אזור התקלה ולשלוח חשמלאי לאיתו הבעיה המדויקת ולתקנה.

בעתיד הרחוק, חברת החשמל אף מתכננת להתקין מערכות 'ריפוי עצמי' (DMS), המאפשרות את תיקון התקלה ללא הגעה מיוחדת של חשמלאי מטעם החברה. כיום, המתנה לשירות של חשמלאי גוזלת זמן הן מהצרכן והן מצוות חברת החשמל ואילו בעתיד, יוכלו אלו ואלו ליהנות משירות זמין בכל עת, המתבצע ללא התערבות אדם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב