דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בלק תשעב גל עיני ואביטה 

מאת    [ 05/07/2012 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 1834 פעמים ]

ערש"ק ויגל יהוה את-עיני בלעם וירא את-מלאך יהוה  פרשת בלק תשע"ב

בלק בן ציפור רואה את כל-אשר-עשה ישראל לאמרי.בלק ירא ומבקש את עזרתו של בלעם.

בלעם מתבקש ע"י בלק לכה-נא ארה-לי את-העם הזה כי-עצום הוא ממני אולי אוכל נכה-בו ואגרשנו מן-הארץ.בלעם מתבקש לקלל את עם ישראל.בלעם הולך לדרכו בהנחייתו של הקב"ה, קום לך אתם ואך את-הדבר אשר-אדבר אליך אתו תעשה.אל תאמר דבר מליבך, רק את דברי ה'.בדרכו ניצב המלאך, אשר אינו נראה, ועוצר את אתונו של בלעם , אשר רואה את המלאך.לאחר המכשול השלישי, הקב"ה מאפשר לבלעם לראות את מלאך ה' ויגל יהוה את-עיני בלעם וירא את-מלאך יהוה נצב בדרך וחרבו שלפה בידו.

או' ר' נחמן ....שעי"ז מוציאין בחי' התורה הנעלמת שם מהעלם אל הגלוי ואז דייקא מתקיימת המתנה. כי כל זמן שהתורה בהעלם אין להעולם קיום בבחי' ראה שאין העולם מתקיים כי עיקר קיום העולם ע"י התגלות התורה, כי אע"פ שהי' מתנהג העולם בחסדו קודם מתן תורה, עכ"ז כל העולם הי' תלוי ועומד עד יום קבלת התורה כשרז"ל . וע"כ אין להמתנה קיום כ"א ע"י הפרסום והגלוי .רש"י על הפסוק בראשון בתורה שואל מדוע פתחה התורה בבראשית ברא ולא במצוות החודש הזה לכם, שהינה המצווה הראשונה בתורה ?עונה רש"י בראשית ברא, הינה תשובה לאומות העולם האומרים לעם ישראל ליסטים אתם שלקחתם את ארצנו וכו'.

הקב"ה בחר בעם ישראל מכל העמים ונתן לנו את התורה בהר סיני וכן נתן לנו את ארץ ישראל.או ר' נחמן קיומה של מתנה תלוי בהראותה בגילויה, גילויה לעין כל.או' ר' נחמן אין למתנה קיום כי אם ע"י הפרסום והגלוי.

אצל הגר כאשר אברהם משלחה מעליו יחד עם בנה ישמעאל, בהוראת שרה אשתו. נא' ותתע, במדבר באר שבע.  ויכלו המים, מן-החמת; ותשלך את-הילד, תחת אחד השיחם. טז ותלך ותשב לה מנגד, הרחק כמטחוי קשת, כי אמרה, אל-אראה במות הילד; ותשב מנגד, ותשא את-קלה ותבך. יז וישמע אלהים, את-קול הנער, ויקרא מלאך אלהים אל-הגר מן-השמים, ויאמר לה מה-לך הגר; אל-תיראי, כי-שמע אלהים אל-קול הנער באשר הוא-שם. יח קומי שאי את-הנער, והחזיקי את-ידך בו: כי-לגוי גדול, אשימנו. יט ויפקח אלהים את-עיניה, ותרא באר מים; ותלך ותמלא את-החמת, מים, ותשק, את-הנער.הקב"ה פוקח את עיני הגר ע"מ שתראה את המתנה, באר המים, אשר נתן לה הקב"ה בשומעו את קול הנער.מתנה בהראותה הינה מתנה.

הצורך בהראות המתנה, ענינה כדברי רש"י בפסוק הראשון בתורה, להראות לאומות העולם, נתינת תשובה לאומות.בהראות המתנה לאומות העולם יבינו שאכן מתנה יש כאן מאת הקב"ה לעם אשר בחר בו, עם ישראל.

בלעם נקרא לקלל את ישראל ,בדרכו לקבל המתנה, כל עוד לא נראית ענינה של המתנה, בלעם הולך בכוונה לקלל.רק לאחר היגלות המלאך וחרבו שלופה בידו, מבין בלעם שאכן מתנה לעם ישראל יש כאן, המתנה נראית ואין לערער אחריה ואין לקלל כי אם לומר רק את דברי ה'.

מתנה צריכה להראות ע"מ שתוכר כמתנה, כטובה.ישנן מתנות שעינינם דווקא בהסתר כמתן בסתר.

גל-עיני ואביטה-- נפלאות, מתורתך.

שבת שלום

דויד לקס אמת

 

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב