דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סולמות - קרן אור באפלה 

מאת    [ 04/07/2012 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2642 פעמים ]

סולמות דרושים לנו לשימושים שונים כגון: סולמות מתקפלים, סולמות לעליית גג. ילדים (והוריהם) מכירים גם את המשחק סולמות ונחשים, הממחישים את השימוש הכפול של הסולם הממחיש את אחד מחוקי הטבע והחוקים האנושיים כל מה וכל מי שעולה –גם יירד. אפשר, כמובן, גם לזכות במשחק, אבל בדרך כלל מי שמנצח – גם יפסיד.

כאשר אנחנו נדרשים לסולמות שונים חשוב שנקפיד על יצרניות מקצועיות המתחייבות לעמידה בתקני האיכות והבטיחות, אשר הקפדה עליהם במוצר כה הרה-סכנות היא תנאי הכרחי להיותו של המוצר בטוח לשימוש.

סולמות תקניים

קבלנים וכל מי שמעסיקים אנשים בעבודה, אשר לצורך ביצועה נדרשים העובדים לעמוד על סולמות, נדרשים לוודא כי הסולמות שהם מציעים לעובדים עומדים בתקנים המחייבים והמחמירים. אגב, קיימים סוגים שונים של תקנים וחשוב לוודא כי סולם ספציפי עומד בתקן המחייב סולמות מסוג זה.

לבד מהתקנים יש גם תקנות. דוגמא: מי שמשתמשים בסולם שגובהו יותר משני מטר נדרש לקבל הדרכה ממדריך שהוסמך לכך. בגבהים גבוהים יותר נדרש ציוד עזר בטיחותי. חשוב ביותר לוודא מה הוא המשקל המרבי שסוג הסולם שאתם משתמשים בו אמור לשאת.

כאשר מתלבטים בבחירת סולמות חשוב להקפיד על יציבות המשטח, על קיומם של כל אבזרי הבטיחות הנדרשים, התאמת סוג הסולם (עץ, אלומיניום, פיברגלאס) לסוג העבודה ולסביבה שבה היא מתבצעת. חשוב לציין, כי יציבות ובטיחות הסולם הן תנאים הכרחיים לביצועה העבודה אבל הן אינן תנאי מספיק. בנוסף יש להקפיד על שימוש במשקפי מיגון (כמתחייב מסוג העבודה ומרמת הסיכון בה), נעילת נעליים גבוהות וסגורות ולבוש מתאים, כגון סרבל עבודה.

על הגובה

אם אתם צפויים לעשות שימוש תכוף בסולם, מומלץ להתייעץ עם חברה מקצועית העוסקת בייצור סולמות כגון סולמות חגית או סולמות שושנה. יש מי שמשתמשים בכל סולם אקראי ומזדמן כי "זה מה יש". זו טעות. חשוב להידרש אל סולם מקצועי, יציב (עדיף עם רגלי צפרדע המיטיבים את אחיזת הסולם בקרקע ומחזקים את יציבותו) כאל כלי עבודה לכל דבר. ככזה עליו להיות איכותי ובטיחותי וכזה אמור גם להיות השימוש בו.

קרן אור באפלה

כאשר אתם נדרשים לעלות על סולם,חשוב ביותר שתראו על מה אתם דורכים. אל תעלו על סולם בהעדר אור מספיק. כאשר אתם עולים בסולם או יורדים ממנו, מקדו את המבט ברגליים. בדקו שאתם דורכים במלוא כף הרגל על כל שלב. ודאו כי העמידה שלכם יציבה, כי הסולם אינו רופף.

אם אתם נדרשים לעבוד על סולם בגובה – התעקשו על רתימתכם ברצועות חזקות המהוות ערובה לתמיכה. חשוב לתת מבעוד מועד מענה לכל סיכון פוטנציאלי, כלומר – לצמצם את היתכנותו. הסולם, כשלעצמו, אינו מסוכן אם הסולם עצמו תקני ובמידה שהשימוש בו זהיר ומושכל.

הסולם מאפשר להגיע לגבהים. הוא מחייב זהירות רבה, כדי למנוע נפילה כואבת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב