כמה עולה פרסום באינטרנט ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כמה עולה פרסום באינטרנט ? 

מאת    [ 03/07/2012 ]
מילים במאמר: 577   [ נצפה 2825 פעמים ]

 
 

כמה עולה לפרסם באינטרנט? שאלה שיש עליה תשובות רבות. במאמר זה אשתדל לתת תשובה, כזו שתעשה קצת סדר בנושא העלויות וכמה זה 'נכון' להשקיע כדי לפרסם באינטרנט.

אם היו שואלים אתכם : כמה עולה מכונית לבנה , מה הייתם עונים? סביר להניח שהייתם משיבים ב'צרור' שאלות חזרה : איזה דגם? איזו שנה? מה נפח המנוע? וכיו"ב. לאחר מכן הייתם ניגשים לחפש מידע עבור הדגם (המפרט) המבוקש... ולבסוף מגיעים להערכת מחיר , טווח כלשהו שבו ניתן להשיג מכונית לבנה בשוק הרכב. בשיטה זו בדיוק ניתן להעריך כמה עולה לפרסם באינטרנט. כשלקוח (בית עסק) מבקש שאבנה עבורו תכנית פרסום באינטרנט אני שואל אותו 'צרור' שאלות חזרה , כגון :

- מהו המוצר/שרות שאתה מציע?

- מיהו קהל היעד ?

- מה המחיר שאתה גובה עבור המוצר/שרות המוצע ?

- יש לך אתר? או דף נחיתה אליו תרצה להפנות תנועה ?

- כמה לקוחות אתה רוצה להשיג בעזרת הפרסום ?

- מהו התקציב בו תרצה לפרסם ?

- מי המתחרים שלך ?

- מה הם עושים באינטרנט ?

... ועוד שאלות מנחות (ה'צרור' ארוך במיוחד) המאפשרות לי להתאים לבעל העסק את הפרסום הכי אפקטיבי עבורו, בהתאם לנתונים שנאספו.

בדרך זו - ניתן לצמצם את חוסר הוודאות ולכוון את המסר השיווקי בדיוק לקהל היעד המבוקש. ב-90% מהמקרים, קמפיין פרסומי טוב, הבנוי ביסודיות, עשוי להחזיר את ההשקעה במהירות ולהניב תוצאות מרשימות לבעל העסק. במקרים בהם הקמפיין לא מניב תוצאות , הדבר דורש התערבות איש מקצוע. בשפה המקצועית הליך זה נקרא אופטימיזציה ('טיוב' -בעברית) ועל כך תוכלו לקרוא במאמר הבא.

מכל האמור לעיל, הדגש הכי חשוב שיש לשים אליו לב, זה מיקוד. חובה להיות ממוקדים במסר השיווקי, העברתו באופן פשוט וברור ולמקד את התקציב כך שיתאים בדיוק למטרות הפרסום.

ונסיים בסיפור אמיתי: לפני מס' ימים ישבתי עם לקוח לבנות קמפיין פרסומי. במהלך השיחה זיהיתי שהלקוח מתפזר על מס' תחומים, לאורך ולרוחב - רוצה לשים בקמפיין אחד את כל המוצרים והשירותים שהוא נותן, כולל שימוש בגוגל, באנרים, יוטיוב, פייסבוק,באנרים ובעצם : מה לא.. כשהגענו לשורה התחתונה, שאלתי אותו כמה אתה מעוניין להשקיע ברמה חודשית בתקציב הפרסום, תשובתו היתה : 500 ש"ח. אני טיפוס מנומס, לכן התאפקתי שלא להתפוצץ מצחוק.. הסברתי לו : "הפרסום באינטרנט הוא יחסי , כלומר : תקציב פרסום שתשקיע 'מתמודד' בדרך זו או אחרת מול תקציבי פרסום של מתחרים באותה נישה. לקחת סכום נמוך ולפצל אותו לכל כך הרבה תחומים.. זה בפירוש לזרוק כסף לפח. התקציב ייגמר מהר מאוד ואני בספק אם תקבל אפילו פנייה אחת ממנו.." - "אז מה אתה מציע" שאל הלקוח "אין לי תקציב של אלפי שקלים בחודש". "לא צריך אלפי שקלים..." אמרתי לו, "תעלה ל-1000ש"ח בחודש (כ-30ש"ח ליום) ותתמקד במוצר אחד ובאמצעי שיווק אחד. לאחר חודש - אם הצלחת להחזיר ההשקעה עם רווח, תמיד תוכל להגדיל את התקציב.. אם ראית שהתוצאות לא מספקות, אפשר להפסיק את הפרסום (STOP LOSS , למי שמתעסק בשוק ההון... :-) ולפנות לאפיק אחר"

וזו למעשה התורה כולה, איך לפרסם באינטרנט מבלי לזרוק כסף לפח. אל תתפתו לכל מיני 'גורואים' למיניהם שאומרים לכם : "רק פייסבוק" , "רק גוגל" , "רק יוטיוב"... בעוד הם עצמם מפרסמים בכל מדיה אפשרית כדי להביא עוד 'תלמידים'. הסוד הכי כמוס בתעשייה הוא לשמור על מיקוד + למדוד ביצועים. כשהתוצאות מצדיקות את ההשקעה, כדאי להגדיל תקציבים. אם ההשקעה הראשונית לא מוצדקת, רק לאחר שהבנתם מה לא עבד עבורכם, תוכלו לבצע אופטימיזציה - אם גם זה לא עזר - חיתכו את הקמפיין ונסו לשלב אפיק פרסומי נוסף.

 

בהצלחה -

אורן חן - יועץ פרסום מוסמך גוגל.

050-3280411

אורן חן - יועץ פרסום מוסמך גוגל. 050-3280411

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב