דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפים שיהפכו את החופשה המשפחתית למושלמת 

מאת    [ 03/07/2012 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 3703 פעמים ]

 הטיפים שיהפכו את החופשה המשפחתית למושלמת 

 

לחזור מחופשה עם הילדים והמשפחה ולחכות לפעם הבאה. להרגיש את הכיף גם יומיים אחריי ולחזור באוזניי כולם “כמה נפלא היה”.

אצל חלק מהמשפחות זה קורה אחרת : בחילות וסחרחורות של הילד שמובילות לעצירות מרובות ואף הקאות,  “שביתת רעב” למראה מאכלים לא מוכרים בבית המלון, חוסר שיתוף פעולה , בכי והתפרצויות זעם. כל אלו יכולים להפוך כל טיול וחופשה משפחתית לסיוט שנגמר במשפט: “זה היה הטיול האחרון שלנו.." אם גם אתם בין אותם הורים, שמרגישים הזדהות עם המשפט הזה,  הטיפים הבאים , שיעזרו לכם לחזור מרוצים מהחופשה,  ממש בשבילכם.

ילדים , שהופכים את החופשה לסיוט, אינם עושים זאת בכוונה ואינם שולטים בתגובות הקיצוניות שלהם. לרוב זה קורה מכיוון  שמערכת החושים שלהם אינה באיזון, לא מווסתת כראוי, והם סובלים מאד מנסיעות משפחתיות לחופשה השנתית, ובינינו, לא רק הם סובלים.  גם האחים ובעיקר אתם ההורים. אגלה לכם סוד, גם האורחים, שנמצאים אתכם בחדר האוכל במלון, בבריכה או בפארק השעשועים,  גם שלוותם לעיתים מופרעת.

כאשר  מערכת החושים אינה מווסתת כראוי,  ישנה רגישות גבוהה לרעשים ואפילו רחש הכי קטן יכול להוציא משלוותו של הילד,  רגישות יתר לריחות, רגישות יתר למגע בלתי צפוי על העור, רגישות יתר במערכת התנועה ושיווי המשקל שגורמת לבחילות, סחרחורות ואף הקאות.

כדי שהחופשה תעבור בשלום, ממליצה ליישם את הטיפים הבאים – 

1. אם ילדכם סובל בנסיעות מבחילות, סחרחורות ואפילו מקיא, בגלל רגישות יתר ווסטיבולרית, וותרו על חופשה באניה. הוא ירגיש רע במשך כל השייט וירצה להישאר בחדר לישון כל  היום. ואתם? מה תעשו אז?  ברור שאחד מכם, ההורים, יצטרך להישאר אתו בחדר .

2. בנסיעות ברכב דאגו לו למוסיקה עם אוזניות, או שתסדרו לו תנאים טובים לשינה. הירדמות היא סוג של "התנתקות" ואז הילד לא מרגיש סבל. אל תשכנעו אותו להסתכל דרך החלון על הנוף פן יפסיד  חלק מהטיול, כי הוא לא מסוגל לכך.

3. זכרו , חדר אוכל במלון עשיר מאד בריחות, במגע לא צפוי של אנשים זרים ואפילו רעש.  שאלו פעם את ילדכם האם מפריע לו כל זה. תתפלאו  כמה ילדים, אפילו קטנים, יודעים להתבטא ולהסביר. לפעמים אפילו יגידו לכם שיש להם רעש כמו רכבות דוהרות בתוך הראש או זמזום בלתי פוסק. ילד שסובל, יבכה ואפילו יצרח בלי סיבה נראית לעין וכל האורחים וכמובן גם אתם, יושבי חדר האוכל במלון, יסבלו.  עשו תורנות להישאר אתו בחדר ודאגו לו לאוכל בחדר, בזמן שההורה האחר אוכל בחדר האוכל.  התחשבו בו.

4. כאשר אתם מתכננים ללכת ללונה –פארק , דאגו לילד שפוחד ומרגיש לו טוב ברכבות הרים או הקרוסלה הענקית.  אל תשכנעו אותו לעלות כי זה כייף או כי גם אחיו עולה ...  אולי לכם כייף אבל לו זו חוויה לא טובה. אל תראו לו שאתם מבואסים בגלל שאחד מכם צריך לשבת אתו בצד ולחכות ששאר בני המשפחה יבלו.

5. מכירים את המצב שבו " כל זבוב הופך לפיל" ?  כך הדבר  במיוחד אצל ילדים רגישים.  כאשר הם רעבים  , הטיול הופך לסיוט.  דאגו לקחת אתכם פרי חתוך, כריכים, חטיפים, שתייה, שיהיה מה לנשנש עד שתגיעו ליעד הבא , בו תכננתם לעצור לאכול. זכרו,  ילדים רגישים אי אפשר לדחות. תכננו מראש איזה אוכל הוא אוהב ואל תסמכו על העצירות בדרך  , שאולי תמצאו בהן משהו לאכול.  ילדים , לרוב, שלא כמונו המבוגרים, נצמדים לאוכל מסוים שהם אוהבים ורגילים.

הטיפים האלו הם כמו אקמול שאני נותנת לחופשה הקרובה שלכם.  אם אתם מעוניינים לפתור אותם לתמיד כאן  תוכלו לקבל פרטים נוספים על אבחון נוירו-התפתחותי. 

חגית בן גיגי - NDFA Therapist מרכז אבחון וטיפול בליקויי תפקוד ולמידה ילדים(4-14)*סטודנטים*מבוגרים 0546-570930 http://www.keshevelemida.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב