דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


'עליתי' על רעיון לסטארט אפ, מה עליי לעשות? 

מאת    [ 03/07/2012 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 2098 פעמים ]

מפאת העובדה שהשאלה האמורה לעיל כלל אינה שאלה נפוצה, או שמא שאלה אשר נשאלת לעיתים קרובות, נקדיש את כל המאמר המדובר למען תשובה כוללת, שלמה וממצה ביותר עבור שאלה זו. לפיכך, נתחיל דווקא מן העובדה כי על מנת להגשים ולממש רעיון סטארט אפ כזה או אחר (ואפילו לא במובנים של הצלחה כלכלית מסחררת בעת מכירה שלו לחברה גדולה, ולו רק בביסוסו של הסטארט אפ בדמותה של חברה ציבורית ורווחית), קיים צורך גדול ומהותי ביותר 'לעבור' תהליך מקדים אשר ידוע בשם בנייה וכתיבה של תוכנית עסקית.

בפועל, ללא קיומו של התהליך המדובר, שום רעיון, ולו בעל האופי הסטארט אפי המובהק ביותר, לא יצליח לממש ולהגשים את עצמו. במילים אחרות, בואו ניגש לעבודה...

רעיון לסטארט אפ מצליח תחילתו בבניית תוכנית עסקית!

כתוצאה מן העובדה כי העולם המודרני, ולבטח העולם העסקי, הינם קודם כל עולמות אשר מתקיימים בחפיפה מושלמת עם עולם הכלכלה והטכנולוגיה, כל עסק, ולו הקטן והזעיר ביותר (ולבטח סטארט אפ בעל אופי היי טקיסטי או תעשייתי), חייבים לפעול ולהתקיים ב'צילה' של תוכנית עסקית ייעודית אשר נכתבה עבורם מראש ולאחר תהליך ממוקד, ארוך וממושך. במילים אחרות, על מנת לבצע ולממש רעיון לסטארט אפ, יש לכתוב עבורו תוכנית עסקית. מעבר לכך, יש לדעת איך לבנות תוכנית עסקית אשר 'תפורה' בדיוק למידותיו של הסטארט אפ העתידי.

עכשיו, מבחינת כל מה שנוגע להיבט של איך לבנות תוכנית עסקית, נמשיך ונאמר כי יש לשכור שירות מקצועי מאת בעל מקצוע אשר מתמחה בבנייה וכתיבה של תוכניות עסקיות. מעבר לכך, יש לשכור אך ורק את שירותיו המקצועיים של בעל מקצוע אשר יודע איך לכתוב תוכנית עסקית אשר תוכיח את עצמה במונחים של הקמה, פיתוח רעיון ומכירה של חברת סטארט אפ.

איך לבנות תוכנית עסקית נכונה שלב אחרי שלב...

עכשיו נתחיל לענות על השאלה אשר מעניינת כל יזם אשר הגה במוחו רעיון לסטארט אפ אשר הצית את דימיונו. תשובה זו מתחילה בעובדה כי כל מי שמחזיק ברשותו רעיון לסטארט אפ צריך קודם כל לדעת מהי משמעות הרעיון, כיצד הוא יבוא לידי ביטוי בפועל ולמי הוא מיועד. רק לאחר שהוא יידע בדיוק את התשובות לשאלות הללו יגיע הרגע שבו הוא יפנה לבעל מקצוע אשר יודע איך לבנות תוכנית עסקית בעבור הרעיון שלו. בנוסף, ידיעת התשובות לשאלות האמורות תקל באופן משמעותי על תהליך הבנייה וכתיבת התוכנית ותהפוך אותו לממוקדת ואפקטיבית הרבה יותר.

מבחינת בעל המקצוע אשר יודע איך לבנות תוכנית עסקית מקצועית בעבור רעיון לסטארט אפ ייחודי, מלאכת בנייה זו צריכה לכלול בתוכה את הסעיפים הבאים: ניתוח ענף הרעיון (ניתוח אשר כולל אומדן סך כל הפעילויות בענף, ניתוח משתנים טכנולוגיים, ניתוח מנגנוני וערוצי שיווק, פרסום, מכירות והפצה ועוד) / ניתוח קהל היעד של הרעיון (ניתוח זו נגזר כתוצאה מבדיקת משתנים דמוגרפיים, בדיקת היקפי קהל היעד במספרים מדוייקים), ניתוח מתחרים קיימים, גיבוש ובנייה של מערך תפעולי הכרחי ועוד. כל אלו הינם חיוניים ומהותיים ביותר באופן שהם חייבים להיות חלק בלתי נפרד מפועלו של כל בעל מקצוע אשר יודע איך לבנות תוכנית עסקית 'מנצחת' בעבור רעיון לסטארט אפ.

בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ – סיכום.

נסכם ונאמר כי הגשמה של רעיון לסטארט אפ חייבת להיות מבוססת עוד מראשיתה ותחילתה על תוכנית עסקית אשר כתובה ובנוייה היטב. הימצאה של תוכנית ברמה הזו תסלול למעשה לרעיון את הדרך להצלחה. לפיכך, על מנת 'להבטיח' את הצלחה זו, יש לשכור את שירותיו של בעל מקצוע אשר מתמחה בבנייה וכתיבה של תוכניות עסקיות לסטארט אפ ולצאת להרפתקה!

שלום, שמי אבנר כהן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב