דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון בלימודי משפטים 

מאת    [ 03/07/2012 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 1600 פעמים ]

קצת מידע על תואר ראשון במשפטים

תחום לימודי משפטים הפך בשנים האחרונות לאחד המקצועות המבוקשים ביותר ללמידה בישראל. עם השנים רף הקבלה להתקבל לתואר במשפטים באוניברסיטאות ירד בעקבות התרבות מכללות שהציעו לימודי משפטים ברמה גבוהה עם נתוני קבלה לא גבוהים. כך שהיום למעשה, אפשר לעשות תואר במשפטים כמעט בכל מקום בארץ. בוגרי לימודי משפטים לתואר ראשון יכולים לבחור כיום עוד במהלך לימודי התואר את הכיוון הכללי אליו הם יפנו לאחר סיום הלימודים, ולהחליט על אופי וסוג העבודה. יש מלא תחומים שאפשר לעסוק בהם במסגרת מקצוע המשפטים וכמעט בכל תחום בחיים שלנו אנחנו נוכל למצוא את הקשר המשפטי לדבר.

מה לומדים בתואר ראשון בלימודי משפטים?
תואר ראשון בלימודי משפטים לוקח לרוב בין שלוש וחצי לארבע שנים של לימודים. בתחילת התואר, התלמידים לומדים את כל הבסיס ומקצועות הליבה אשר עוזרים להם אחר כך להרחיב את היד המשפטי שלהם, ונותנים להם את היכולת להתמקצע במגוון תחומים. בשנתיים האחרונות של התואר, הסטודנטים צריכים לעבור סמינריונים וקורסי בחירה בתת תחומים במשפטים אשר מאפשרים להם להרחיב את האופקים שלהם. הפקולטות השונות נותנות ומעודדות את הסטודנטים להתנסות באופן מעשי בתחום המשפטים. לדוגמא: כתיבה משפטית, עזרה משפטית בהתנדבות ועוד, אך בסופו של יום, הדבר בעיקר תלוי במוטיבציה ויכולתו של הסטודנט לעסוק בתחום.

סיימתי את התואר. מה עכשיו אני עושה?
סביר להניח שכבר מסוף השנה הראשונה תתחילו לחפש משרד עורכי דין אשר בו תעשו את הסטאז' שלכם לאחר סיום הלימודים. במהלך הסטאז' תוכלו לצבור הרבה ידע וניסיון משפטי. יש כאלה המוציאים מהשנה הזו את המיטב בעוד אחרים טוענים שרוב זמנם מועבר בשעמום וחוסר מעש.  אחרי שנת הסטאז' תצטרכו לעבור מבחן הסמכה מטעם הלשכה לעורכי דין. אחרי שעברתם בהצלחה את המבחן, תצטרכו להחליט לאיזה תחום במשפטים אתם פונים. יכול מאד להיות שתרצו להמשיך לעבוד במשרד עורכי דין שבו עשיתם את ההתמחות שלכם (במידה אכן הוכחתם את עצמכם והמשרד ירצה שתישארו). אם תבחרו שלא אז תמיד תוכלו לחפש משרה במשרד עורכי דין אחר שכמובן יעסוק בתחום בו החלטתם להתמקצע, ומי יודע אולי אחרי כמה שנים תוכלו לפתוח משרד משלכם או להצטרף כשותפים למשרד קיים. ישנם אפשרויות עבודה נוספות כגון: המשך לימודים באקדמיה, עבודה במחלקה משפטית של חברה גדולה ועוד. בנוסף יש הרבה מאד אנשים אשר מחליטים לא לעבוד בתור עורכי דין אלא להשתמש בתעודת עורך הדין במקרים מיוחדים.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב