דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לקנות מחשב נייד? 

מאת    [ 03/07/2012 ]

מילים במאמר: 1017   [ נצפה 3436 פעמים ]

אז סוף סוף עשיתם החלטה להחליף את המחשב הנייח הישן והמסורבל ולהצטרף לטרנד של חווית שימוש נוחה ויעילה יותר – המחשב הנייד. אך כשם שהביקוש למחשבים הניידים הולך ועולה בשנים האחרונות, כך גם האפשרויות הבלתי מוגבלות וההיצע האין סופי של דגמי המחשבים. כשתבקרו בחנויות המחשבים, וודאי תוכלו להבחין במגוון עצום של מחשבים ניידים המציעים מגוון רחב של יכולות שונות ומשונות. לכן, אנשים רבים נוטים לבחור בדגם שאינו מתאים לצרכיהם ואינו עונה על הדרישות, או לחילופין, רוכשים לפטופ יוקרתי שכלל אינו נחוץ להם. במדריך זה נציג לכם את מגוון הקטגוריות והדגמים של המחשבים הניידים המוצעים כיום בשוק ואת המאפיינים העיקריים אליהם חשוב שתשימו לב, כדי להגיע להחלטה האופטימלית ביותר עבורכם.

הגודל כן קובע
לפני שתיגשו לבחירת הדגם המתאים לכם, כדאי תחילה להגדיר את ייעודו של המחשב. ניתן למצוא מחשבים ניידים כיום במגוון מידות ומשקלים. גודל המסך נע בעיקר בין 9.7 ל- 17.3 אינץ'. 
מחשבים ניידים שהם תחליפי שולחניים הם המחשבים הגדולים והכבדים יותר. התחושה תדמה יותר את השימוש במחשב נייח רגיל, הן מבחינת נוחות והן מבחינת ביצועים, אך החיסרון הברור הוא בנשיאה המסורבלת והפגיעה בניידות.
המחשבים הקומפקטיים יותר, מסוג Ultra Thin, הם לרוב מחשבים ניידים עם מסך בגודל 12.1 אינץ' (או אף פחות מכך). משקלם נמוך ביותר (לעיתים אף ק"ג בודד) והניידות ממנה תיהנו תהיה פשוט מושלמת. דגמים אלה נוחים במיוחד לנשיאה ותוכלו לקחת את המחשב אתכם לכל מקום. יחד עם זאת, חשוב להבין שמחשבים מסוג זה מתאימים לביצוע משימות פשוטות וסטנדרטיות ואינם מתאימים לשימושים כבדים ומורכבים יותר.
כמובן שבין לבין, תוכלו למצוא מחשבים עם מסכי 13.3 אינץ' שהביקוש אליהם גבר לאחרונה. מדובר במחשבים המשלבים יחד את הניידות והיעילות שבמחשב קומפקטי ואת נוחות השימוש שבמחשב גדול יותר. גודל המסך סביר בהחלט ועבור מרבית האנשים לא יהיה קטן יתר על המידה. דגמים אלה מהווים איזון במפרט, בביצועים וגם במחיר.
חשוב לשים לב שמחשבים קטנים יותר אינם מכילים בד"כ כונן תקליטורי DVD. אם הכונן חשוב לכם ואתם סבורים שלא תוכלו להסתדר בלעדיו, חשוב להכניס גם שיקול זה לבחירה.

התכונות החשובות
חשוב לוודא שהמחשב הנייד אותו אתם בוחרים יכלול את מגוון התכונות אותם אתם צריכים. חשוב לבדוק שהמחשב כולל את כלל חיבורי התקשורת הנחוצים לכם (Wi-Fi, בלוטות', אינפרה אדום), שקיים מספר רב של יציאותUSB  לחיבור מכשירים חיצוניים ושקיים קורא כרטיסי זכרון פלאש במידת הצורך. במידה ואתם זקוקים לחיבורים או שימושים מיוחדים, וודאו כי היציאה קיימת במחשב מכיוון שהיציאות משתנות בין הדגמים השונים. במידה ואינכם זקוקים לכונן תקליטורים, וויתור עליו יחסוך לכם במשקל המחשב. מחשבים רבים מכילים פיצ'רים מגוונים שפעמים רבות אינם יהיו נחוצים לכם ולא תעשו בהם שימוש, לכן חפשו רק אחר התכונות שבאמת נחוצות לכם.


מעבד
מעבד הוא יחידת העיבוד של המחשב ומתפקד כחלק העיקרי במחשב. תפקידו לקבל פקודות מהתהליכים השונים המתבצעים במחשב ולעבד אותם ביעילות ובמהירות. אף על פי שזהו מרכיב חשוב ביותר במחשב, אין זה אומר שתצטרכו בהכרח לרכוש את המחשב עם המעבד החזק ביותר. אינטל, ששולטת באופן בולט בשוק המעבדים, מציעה כיום שלוש סדרות של מעבדים חדישים: i3, i5, i7.
למרבית המשתמשים הממוצעים, מעבד מסוג i3 יכול בהחלט להספיק כדי לענות על כל הדרישות מהמחשב. אין צורך לרכוש מעבד חזק במיוחד, אם אינכם עושים שימוש בתוכנות כבדות ובתהליכים מיוחדים.

זיכרון
מטרת הזיכרון במחשב היא לקבל פקודות מהתוכנות והתהליכים השונים ולהעביר אותם כאמור למעבד. ככל שהזיכרון שנמצא במחשב יהיה גדול יותר – כך תוכלו לשלוח אליו כמות גדולה יותר של פקודות, בפרק זמן קצר יותר. מבחינת חווית השימוש, זיכרון גדול יותר יבוא לידי ביטוי בתחושת עבודה מהירה וחלקה יותר על המחשב, ללא זמן המתנה ו"תקיעות" מיותרות.
מרבית המחשבים הניידים כיום תומכים בהטמעת זיכרון של עד 8 GB. כמובן שמרבית המשתמשים לא ישתמשו בתכונה זו עד תום ויסתפקו בפועל בזיכרון פנימי של בין 2 ל- 4GB  . מחשבים זולים וקומפקטיים יותר, שנועדו לצרכים בסיסיים יותר, יכילו זיכרון נמוך יותר (בד"כ 1 GB בלבד).

דיסק קשיח
הידסק הקשיח במחשב מהווה מעין "מחסן" לכלל הקבצים, התוכנות והמסמכים שמאוחסנים במחשב. נפחי הדיסקים הקשיחים נמצאים תמיד במגמת עלייה ולמרות שכיום מרבית המחשבים הניידים מכילים דיסק קשיח בנפח ממוצע של 250GB, ניתן אף למצוא מחשבים המכילים דיסקים קשיחים בנפחים של 750GB ואף של 1TB. הנפח הממוצע של 250GB בהחלט יכול להספיק למירב השמתמשים, אך במידה ואתם עושים שימוש נרחב בדיסק בקשיח ומאחסנים עליו קבצים כבדים רבים, כגון סרטים ותמונות, כדאי לשקול דיסקים קשיחים בעלי נפח גדול יותר.

מערכת ההפעלה
מרבית המחשבים הניידים בשוק נמכרים כאשר מותקנת עליהם כבר מערכת מסוג חלונות 7. התקנת המערכת מאפשרת עבודה על המחשב באופן מיידי מרגע הרכישה. למרות שאת גרסת מערכת ההפעלה לא תוכלו בד"כ לבחור והיא תגיע כבר כשהיא מותקנת במחשב שנרכש, בד"כ תהיה לכם אפשרות לבחור את השפה המתאימה לכם. במידה ואתם זקוקים לתוכנות נוספות, כגון אופיס או אנטיוירוס, תאלצו לרכוש אותם בנוסף ובנפרד מכיוון שבד"כ אינם כלולים עם רכישת המחשב.

אחריות
חלק חשוב בבחירת מחשב נייד, שלעיתים לא נשקל כנדרש, הוא האחריות. ברכישת מחשב נייד, בשל הרגישות של המכשיר ושל מרכיביו הפנימיים, האחריות היא חשובה ביותר, אף יותר מאשר ברכישת מכשיר חשמלי אחר. לא תרצו לחסוך כמה שקלים ולהתפשר באחריות קצרה ופחות מקיפה. וודאו כי האחריות שניתנת לכם היא מהיבואן הרשמי והתיקון יהיה באחריותו. כדאי אף לשקול הארכת האחריות בתשלום נוסף, שתחסוך לכם כאבי ראש מיותרים במידה ואחד החלקים היקרים יתקלקל. שימו לב מה כוללת האחריות ואיזה חלקים אינם כלולים בה. לעיתים ניתנת אחריות שונה על החלקים השונים וכל מרכיב זוכה לתקופת אחריות אחרת.

לסיכום, חשוב שתגיעו לחנות המחשבים כאשר אתם מוכנים ויודעים איזה דגם אתם מחפשים. אל תתנו למוכרים לבלבל אתכם וחשוב שתמיד תיקחו בעירבון מוגבל את הייעוץ שלהם. למרות שבדר"כ מדובר באנשים מקצועיים ואמינים, לעיתים תוכלו ליפול על מוכר שיזהה את חוסר בקיאותכם בנושא ויציע לכם לרכוש מחשבים יקרים עם תכונות שכלל אין לכם בהם צורך. במידה ויש לכם חבר קרוב או בן משפחה שמבינים יותר מכם בנושא – אל תהססו להביא אותו אתכם בעת הרכישה. הוא בהחלט יוכל לייעץ ולעזור לכם כאשר תיתקלו במונחים ובתכונות שאינכם מכירים.
כפי שהמחירים בין הדגמים השונים של המחשבים הניידים הם שונים ומגוונים, כך גם המחירים בין הרשתות והחנויות השונות שונים ומשתנים. ערכו סקר שוק לפני ההגעה לחנות, כך שתוכלו לדעת את טווח המחירים של כל דגם ודגם בו אתם חפצים. חשוב שתיצמדו בתהליך הקנייה לצרכים האמתיים שלכם ושלא תתפתו לרכוש מחשבים שנראים לכם יוקרתיים ומושכים מבחוץ, במחירים מופרזים. פעמים רבות תשלמו רק על החבילה החיצונית ולא תעשו כלל שימוש בתכונות הרבות שהוא מציע.



תיקון מחשבים ניידים 
חנות מחשבים ניידים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב