דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי ניהול ומשפטים- תחומי לימוד יוקרתיים 

מאת    [ 02/07/2012 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 2053 פעמים ]

בשנים האחרונות, לאור המקצועות הדרושים במשק ואפשרויות התעסוקה, לימודי ניהול ומשפטים במוסדות ההשכלה הגבוהה השונים נחשבים שניים מבין התחומים היוקרתיים ביותר והנחשקים. אם אתם רוצים להשתלב בצמרת המשפטית או הניהולית במדינה, אלה החוגים שכדאי שתירשמו אליהם.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נמסר כי בסוף העשור הראשון לאלף הנוכחי, ניהול ומשפטים ביחד עם מדעי החברה היו תחומי הלימוד הנפוצים ביותר עם מספר הסטודנטים הגדול ביותר.

לימודים ניהול

אם יש לכם תכונות ניהוליות ורציתם תמיד לנהל, לימודים ניהול הם הלימודים הנכונים בשבילכם. לימודים ניהול לתואר ראשון יקנה לכם כלים בניהול נכון ועכשיו, ידע בניהול בסוגי ארגונים שונים ומיומנויות שיאפשרו לכם מיד עם תום הלימודים להשתלב בשוק העבודה במשרות ניהוליות אשר אתם חולמים עליהם.

לימודים ניהול מכילים בתוכם תחומי לימוד מגוונים הנושקים בחלקם לחוגים אחרים, ושהמכנה המשותף ביניהם הוא ביסוס הידע שלכם כדי שתשכיל לתפקד כמנהלים בארגונים מסוגים שונים. לימודים ניהול לתואר ראשון נלמדים בדרך כלל במסלול דו-חוגי, כלומר, בשילוב עם חוג נוסף.

המסלולים הנפוצים של לימודים ניהול עם חוגים אחרים: לימודים ניהול ומשפטים, לימודים ניהול ופסיכולוגיה, לימודים ניהול וכלכלה, לימודים ניהול וסוציולוגיה, לימודים ניהול ומדע המחשב, לימודים ניהול וחינוך, לימודים ניהול ומדע המדינה, לימודים ניהול ותקשורת, לימודים ניהול ומדעי החיים, לימודים ניהול וחינוך ועוד.

עם סיום הלימודים, תוכלו להשתלב בארגונים שמהותם עוסקת בתחום הלימודי הנוסף שלמדתם בעמדות ניהול וארגון. לימודים ניהול נלמדים במכללות השונות ובאוניברסיטאות. יש המכנים אותם גם לימודי מנהל.

לימודים משפטים

אם יש לכם חוש צדק מפותח, לימודים משפטים יאפשרו לכם לעסוק ברדיפה אחרי צדק ולהתפרנס מכך. אולם לא רק רדיפת צדק מאפיינת את חיי העוסקים במשפט.
תחום המשפט הולך אחורה שנים ארוכות בהיסטוריה האנושית. אחד השופטים המפורסמים ביותר הוא שלמה המלך שפסק בחוכמה בפסק הדין הידוע ב"משפט שלמה". לימודים משפטים יאפשרו לכם לעסוק בליטיגציה, עריכת חוזים, סנגוריה, תביעה מטעם המדינה, משפט פלילי ואזרחי, שפיטה, יעוץ משפטי לחברות ולארגונים ועוד. למעשה, כל תחומי החיים שלנו נוגעים במשפט בדרך זו או אחרת.

לימודים משפטים לתואר ראשון פתוחים בפניכם באוניברסיטאות. תואר ראשון במשפטים לא מקנה לכם רישיון עריכת דין. לשם כך, עליכם להתמחות במשרד עו"ד ולעבור בחינה של לשכת עורכי הדין.

אם אתם חפצים ברישיון עורך דין ואין לכם עניין דווקא בתואר ראשון, אתם יכולים לפנות לחוג לימודים משפטים במכללה יוקרתית. דרך זו מאפשרת לכם לגשת ישר ולעניין לתעל את השנים של לימודים משפטים ישר לרישיון עורך הדין מבלי להתעכב על תואר ראשון.

התנאים לקבלת רישיון עריכת דין הם: סיום לימודי משפטים במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, התמחות בת שנה במשרד עו"ד ומעבר בהצלחה של מבחן מטעם לשכת עוה"ד.

תחומי המשפט העיקריים בחוג לימודים משפטים:

משפט בינלאומי פומבי ופרטי, משפט אזרחי, משפט פלילי, משפט מסחרי ונושאים נוספים כמו: דיני משפט, זכויות אדם, שיווק, מקרקעין, טרור ובטחון, ישוב סכסוכים בינלאומיים, ותחומי משפט הנוגעים לחוגי לימוד אחרים (פסיכולוגיה, סוציולוגיה, מדעי החברה, ניהול, עבודה סוציאלית וכד').

לימודי ניהול ומשפטים- שילוב מנצח

את לימודי הניהול נהוג ללמוד יחד עם חוג לימודים נוסף. משפטים הוא חוג לימודים המשלב בתוכו יסודות תחומים נוספים, בהם ניהול. מעיון במשרות המוצעות למחפשי עבודה, אפשר לראות כי נתח גדול ממשרות הניהול מיועד לבוגרי משפטים או לבוגרי ניהול. עובדה זו מחזקת את היתרון בלימודים משולבים של משפטים וניהול, למען סיכוי גבוה יותר של מציאת עבודה.

שלום, שמי אבנר כהן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב