דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי מנהל מערכות בריאות- מתגייסים לייעול המערכת 

מאת    [ 02/07/2012 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 2197 פעמים ]

מערכות הבריאות בישראל עושות מאמצים ניכרים לספק מענה אפקטיבי ואולטימטיבי לכלל אזרחי ישראל. לצורך כך, משתדלת המערכת לצעוד קדימה, להתעדכן בשינויים החלים במשק מאספקטים שונים, ולשפר את האיכות, השירות ואת המקצועיות.

צועדים קדימה

תחום לימודי מנהל מערכות בריאות נולדו מהצורך של מערכות הבריאות בישראל לפעול כמערכת יעילה ומודרנית, עם שימת דגש רב על איכות השירות ויעול תהליכם במערכות הבריאות כולן. על מנת לעשות זאת, נדרש כוח אדם איכותי שיסייע בתוכניות אלו.

תואר במנהל מערכות בריאות הוא חדש יחסית ומכיל נושאי לימוד רבים ומגוונים, שיוכלו להקיף את התחום העצום הזה של מערכות הבריאות המורכבות. הלימודים הינם יעודיים וממוקדים, המשלבים נושאים ניהוליים ועסקיים- כלכליים, לצד אלו הנוגעים למחקר, פיתוח מערכות בריאות וייעול הליכים.

מטרת לימודים אלו היא מצם כלים ומיומנויות לבוגרי התואר, לניהול מתקדם וברוח חדשנית של מערכות הבריאות בישראל, ביניהן מרפאות, בתי אבות, בתי חולים, קופות חולים, קהילות בריאות ועוד. לימודים אלו מתאימים ומיועדים לבאים מרקע רפואי כלשהוא, סיעודי או טיפולי, ביניהם עובדי מנהל, אחיות ורופאים, מטפלים מהתחום שהוא פארא רפואי, ועוד.

לימודי מנהל מערכות בריאות הם מקיפים, והקורסים הם ייחודיים, כמו למשל התנהגות ארגונית במערכות בריאות, מערכות בריאות בעולם, מחקר מדעי, משאבי אנוש, רכש, ניהול מו"מ,טכנולוגיה בשירות הרפואה, מנהיגות ניהולית רפואית, ועוד.

לימודי סיעוד- שיעור בנתינה

לימודי סיעוד עוסקים בעיקר בהכשרת אחיות. הם מתאימים לאנשים המבקשים לסייע לזולת, לטפל בו, ובכלל , חשוב להם המגע האנושי.

מטרתם העיקרית של לימודי סיעוד היא הכשרת אחיות ואחים מוסמכים. לימודים אלו מספקים ידע אקדמי רחב, מקיף ומקצועי, ומאד מתאים לאנשים שחשובה להם העזרה לזולת, טיפול באנשים והמגע האנושי בכלל. לימודי סיעוד נלמדים הן כלימודי תואר ראשון בסיעוד, והן כלימודי תעודה לבחירתו של התלמיד. במסגרת לימודי תעודה קיימים גם לימודי הסבה לאקדמאים, המבקשים להיות חלק ממערכת הסיעוד בארץ.

בין הנושאים אותם תלמדו בלימודי סיעוד קיימים מדי הטבע, שיקום, מדעי הבריאות, ניהול טיפול, רפואה מונעת ועוד תחומים רבים. ההכשרה היא בפירוש לטפל בבני אדם בעת הצורך ובזמן מצוקה, כמו החייאה, היכרות עם תרופות למיניהן ועוד. בחלק מהתמחויות הסיעוד נדרשת עמידה במבחני הרישוי מטעמו של משרד הבריאות.

מכשירים את המוכשרים

לימודי סיעוד לצורך הכשרת אחיות הם לרוב אקדמאיים, במיוחד אם האחות, או האח, מעוניינים להתמחות בתחום מסוים, כמו אחות בחדר ניתוח, במיון, בטיפול נמרץ ועוד. ציון הפסיכומטרי הנדרש ברוב המוסדות האקדמיים הוא לפחות 550. כמו כן, תעודת בגרות מלאה היא תאי נוסף לקבלה.

בוגרי תואר ראשון בסיעוד ילמדו במסלול של כשלוש עד ארבע שנים, בתלות במוסד האקדמי בו בחרו ללמוד. הבוגרים זכאים לתעודת תואר ראשון BA בסיעוד, וכן תעודת הסמכה, בעזרתה יוכלו להתחיל לעבוד. אם האחות המוסמכת מבקשת להתמחות בתחום מסוים, יהיה עליה ללמוד אותו. ההתמחיות וקבלת תעודת הסמכה מותנות בעמידה בבחינות הרישוי הממשלתיות של משרד הבריאות.

שלום, שמי אבנר כהן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב