דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יודאיקה - מתנות ופריטים בעלי משמעויות 

מאת    [ 02/07/2012 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 1698 פעמים ]

יודאיקה, בהגדרה פשוטה, הם פריטים ועיטורים אשר משמשים ככלי פולחן בדת היהודית. מספר פריטי היודאיקה המוצעים היום בשוק הולך וגדל, ככל שהעניין במתנות ובתכשיטי יודאיקה הולך ומתרחב.

ישראל נותרה, גם כיום, כמרכז הגדול בעולם לעיצוב וייצור פריטי יודאיקה. ישראל היא המייצרת העשירה ביותר בסגנונות ובטכניקות, כאשר הסגנון האמנותי והעיצובי ניזון מאומנים וממעצבים בוגרי בתי ספר האיכותיים לעיצוב, כמו האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, מכללת שנקר ואחרים.

המפגש הראשוני עם פריטי היודאיקה

המפגש הראשוני של רוב האנשים עם פריטי יודאיקה מתרחש, בדרך כלל, בכניסה לבתי הכנסת או בשולחן השבת והחג. העיטורים שעל גבי קירות בתי הכנסת, הסמלים הייחודיים, כלי הכסף המעטרים את ספרי התורה והבמות עשויים במלאכת מחשבת ואמנות העוברת במסורת מדור לדור, בדומה לפמוטים ולגביעי היין המונחים על שולחן השבת והחג. פריטי היודאיקה מתארים את המסורת היהודית, לאורך שנים, שהושפעה מהתרבויות השונות בהן חיו יהודים בכל העולם. מוזיאונים רבים העוסקים בתחומי האמנות וההיסטוריה מקדישים מיצגים ייעודיים ליודאיקה ומראים את ההתפתחות האמנותית וההיסטורית של היודאיקה לאורך השנים.

שוק פריטי היודאיקה

פריטי היודאיקה משווקים היום לשימוש מסורתי או כאביזרי נוי ודקורציה לבית וכן כמתנות מיוחדות. גביעי יין מכסף או זכוכית, בתי מזוזה, נטלות חרס מעוטרות, חנוכיות, קערות ליל הסדר, תשמישי קדושה ותכשיטים, הם רק חלק מהפריטים המשווקים תחת הקטגוריה של יודאיקה. את החומרים המסורתיים מהם עשויים הפריטים כגון כסף ועץ מחליפים חומרים כמו הפיוטר, השיש, סגסוגות וחומרים מודרניים אחרים.

פריטי היודאיקה מבוקשים היום לא רק על ידי הצרכנים המסורתיים אלא גם ואולי בעיקר על ידי צרכנים המעריכים פריטים אתניים מסורתיים. שוק היודאיקה גדל ברחבי העולם כחלק מתופעה מעניינת של חזרה למקורות והוקרה לדת ולמשמעויותיה. הסמלים היהודים המסורתיים של המגן דויד, המנורה, החמסה ואחרים וכן העניין הגובר בתורת הקבלה, הפסוקים, הסגולות והמשמעויות הניתנות לה יוצרות ביקוש רב לפריטי היודאיקה ברחבי העולם.

ברכות ועיטורים

שוק היודאיקה מתרחב והיום עוסק לא רק בפריטים כחלק מהפולחן אלא גם בברכות ועיטורים. בתחום אמנותי זה יוצרים עיטורי קיר המשלבים ברכות וסמלים שמטרתם ליצור מסרים ותפילות לרפואה, מזל, הצלחה, שגשוג, שלום לבני הבית, לאורחים ולעסק. 

נהוג לעטר את המשרד בברכת העסק למען סגולה ושגשוג העסק. ברכת הבית מעטרת את הכניסה לבתים ומשמעותה ברכה לשלום בית, שגשוג, ביטחון ופריון. כמו כן, קיימות ברכות נוספות עם טקסטים מתוך תפילות ומתוך הקבלה, ברכת אשת חיל, שיר השירים, ברכת כהנים ועוד. 

דב קליימן, פיתוח עסקי יו-בוטיק


www.u-boutique.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב