דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנסים כל מיני דיאטות שלא עוזרות? נסו את דיאטת אטקינס 

מאת    [ 02/07/2012 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 3700 פעמים ]

דיאטת אטקינס הקרויה על שמו של ד"ר רוברט אטקינס ז"ל היא אחת משיטות ההרזיה המוכרות ביותר בתבל. בראד פיט, קטרין זיטה ג'ונס וג'ניפר אניסטון הם רק חלק קטן מהכוכבים ההוליוודים שהודו לא פעם כי הם עושים בה שימוש. במאמר שלפניכם נציג את מהות הדיאטה ויתרונותיה מחד אל מול הביקורות כנגדה מאידך.

מהי דיאטת אטקינס?

דיאטת אטקינס מתבססת למעשה על תפריט עשיר בשומנים וחלבונים בעוד שהפחמימות נעלמות מהתפריט כמעט לחלוטין. הרציונל שמאחורי השיטה אשר נולדה בראשית שנות ה-70 גורס כי הפחמימות שהופכים לתאי שומן, ולא השומנים עצמם, הם למעשה מרכיב המזון המשמין ביותר. הסיבה לכך אליבא ד'דוקטור אטקינס היא כי כיום לא מסוגל גוף האדם לעכל את כמות הפחמימות הרבה אותה אנו צורכים וזאת לאור העובדה שבעבר הרחוק היו בני האדם צורכים כמות פחמימות קטנה בהרבה.

דיאטת אטקינס מורכבת איפוא מארבעה שלבים: השלב הראשון כרוך בויתור מוחלט על הפחמימות והתמקדות בחלופות כמו בשר, דגים וגבינות. בשלב השני שמתחיל עת אתם נמצאים קרוב לחמישה קילוגרם ממשקל היעד מתווספים מעט פחמימות לתפריט. בשלב השלישי תהיו חייבים לקבוע את רף הפחמימות המתאים ביותר עבורכם (בהתייעצות עם תזונאי מומחה). בשלב הרביעי והאחרון המטרה היא לשמור על המשקל אליו הגעתם כאשר במידה ומתרחשת עלייה יש לחזור לשלב הקודם.

היתרונות שבדיאטת אטקינס

רוברט אטקינס האמין באמת ובתמים בכך שהפחמימות הינן בבחינת גורם ההשמנה מספר אחד בכל הנוגע לרכיבי המזון אותם אנו צורכים השכם וערב. חיזוק לטענתו זו של אטקינס ניתן למצוא בעובדה כי משרד הבריאות האמריקאי המליץ כבר לפני מספר שנים על צמצומה של כמות הפחמימות בתפריט היומי.

בנוסף, אחד היתרונות הבולטים בדיאטת אטקינס טמון בכך שמלכתחילה אין כל איסור על צריכתם מאכלים "מפתים" יותר כמו בשר או גבינות. ההפך הוא הנכון. בהקשר הזה יש חשיבות גדולה לאפקט הפסיכולוגי שכן עבור רבים, איסורים מהסוג הזה מהווים מכשול בדרך לתחילת הדיאטה.

הביקורת כנגד הדיאטה

מנגד,  גופים ומוסדות רבים העוסקים במתן ייעוץ בתחום הבריאות והתזונה פוסלים מכל וכל את דיאטת אטקינס משום שהיא סותרת הלכה למעשה את הכללים המקובלים בתחום. על פי הכללים הללו, השומנים חייבים להרכיב לכל היותר 30% מכמות הקלוריות היומית. הפחמימות לעומת זאת תופסות חלק הרבה יותר משמעותי בתפריט שעליו ממליצים הגופים המדוברים.

יתרה מזאת, ניסויים רבים שנערכו בשיתוף עם בני אדם שעשו שימוש בדיאטת אטקינס הראו כי מדובר על שיטת הרזייה יעילה אך יעילותה באה לידי ביטוי בעיקר בטווח הקצר. המבקרים אף מציינים כי לאורך השנים הרבה מאוד אנשים הפסיקו לעשות בה שימוש.

לבסוף, זכרו, בטרם תתחילו לעקוב אחרי ההוראות של אחת מהדיאטות המוצעות לכם, בין אם מדובר בדיאטת אטקינס או בדיאטה אחרת, התייעצו עם מומחי תזונה מנוסים מן השורה הראשונה. אל תעשו דבר מבלי לקבל את חוות דעתם של האנשים המכירים את החומר על בוריו.

 

  אבי מייזלס, נטורופת מוסמך ובוגר בית הספר לרפואה משלימה ע"ש זנבר. בעל תואר N.D מאוניברסיטת ברנדין (פלורידה, ארה"ב) מייזלס דיאט, הינה רשת מרפאות ייחודיות להרזיה ולפתרונות טכנולוגיים מתקדמים לחיטוב ועיצוב הגוף, הפועלת מזה כ-20 שנה. רשת מייזלס דיאט משלבת דיאטה נטורופתית ייחודית המתבססת על מיטב המחקרים המובילים בעולם בתחום, בשילוב תוספי תזונה אשר מאפשרים הרזיה מהירה וקלה בפיקוח מקצועי צמוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב