למה כדאי לגוון ולשנות את תוכנית האימון שלכם?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

למה כדאי לגוון ולשנות את תוכנית האימון שלכם? 

מאת    [ 02/07/2012 ]
מילים במאמר: 426   [ נצפה 1589 פעמים ]

 
 

מאמר זה עוסק בשינוי וגיוון, ויש כל כך הרבה דרכים שיהיה לכם פחות משעמם בתוכנית האימונים שלכם, לפעמים לראות אנשים חוזרים שוב ושוב, על אותו סדרת סטים 3 פעמים כל פעם, 10 חזרות בכל תרגיל, יום אחרי יום, שבוע אחרי שבוע וזה פשוט משעמם.

המטרה בגיוון תוכנית האימון האישית היא למקסם את התועלת מהאימון דהיינו לשרוף יותר שומן, לחזק ולפתח את הגוף, וכמובן לשפר את הסיבולת האירובית לב ריאה.

אחת הדרכים היא פשוט לשנות את סדר התרגילים שאתם רגילים אליהם, או לעשות סופר סטים, תלת סטים, אימון מחזורי, לבצע תרגילים חד מפרקיים, או רב מפרקיים, עם מכשירים ייעודיים או משקולות חופשיות, לשנות את נפח האימון, ואולי את זוויות התנועה, לחשוב מחדש על טווחי התנועה או את העצימות. אפשר גם לשנות את שטח הבסיס( עמידה , ישיבה, עמידה על רגל אחת, עמידה על בוסו, שכיבה, שכיבה על פיטבול) וכמובן לשנות את זמני המנוחה בין הסטים, בין החזרות, ואת תדירות האימונים וכו...

יש המון דרכים יצירתיות, אשר בהן ניתן להעביר בהנאה את השהות שלכם בחדר הכושר, לשמור על עניין ולהגיע לתוצאות הרצויות במעט הזמן שנדרש. במידה ויש לכם מאמן כושר אישי, כמובן שניתן להיעזר גם בעצות, בידע, במיומנות ובנסיון שלו.

רוצים לקרוא על כמה דוגמאות ש"יתבלו" לכם את תוכנית האימונים ?

1. תנסו לבצע 10 סטים של 3 חזרות עם 20 שניות מנוחה בין סט לסט.
2. תנסו לבצע 6 סטים של 6 חזרות במשקל כבד ולרוץ 2-3 דקות בין סט לסט.
3. תנסו לבצע במשקל כמעט מקסימאלי 10 סטים של חזרה אחת עם מקסימום 30 שניות מנוחה בין סט לסט.
4. תבצעו סט אחד בו תעשו 50 חזרות בכל תרגיל כאשר המשקל קל מהרגיל.
5. תנסו לבצע תרגיל אחד או שניים רב מפרקיים, כמו: כפיפת ברכיים ומיד לחיצת כתפיים במשקולת או בבודדות. תרגיל נוסף Clean & Shoulder Press בקטלבלס . לבצע את התרגילים הללו במשך 20 דקות בלבד וזהו.
6. תנסו אימון שגופכם משמש כמשקל היחיד: מתח, שכיבות שמיכה, מקבילים, עליות על ספסל, פלאנק,
7. אימון מחזורי בו אתם בוחרים 11-13 תרגילים המקיפים את כל הגוף ומריצים אותם ברצף ללא מנוחה בין תרגיל לתרגיל. אפשר לחזור על זה 3-4 סיבובים.
8. תנסו לבצע את אותם תרגילים באימון אחד בקצב איטי מאד ובאימון אחר מהר מאד.
9. תנסו בשבוע אחד לבצע 3 אימונים של 60 דקות ושבוע אחרי 6 אימונים של 30 דקות

אני יודע שאני חוזר על עצמי, אבל תדעו שיש המון המון דרכים לשנות את תוכנית האימון שלכם, ומה שכתבתי זה רק על קצה המזלג ממה שניתן לשנות ולעשות.

אם תהיו יצירתיים אתם תראו את התוצאות!

כמובן שאתם מוזמנים לפנות אלי במייל,

על מנת לקבלת הבהרות בנוגע לשיטות הנ"ל וכמובן טיפים נוספים. 

בברכה...

יווזף אדמונד – מומחה לכושר גופני ועיצוב הגוף מנכ"ל ובעלים של מועדון הכושר"PUNCH " ברחובות מיסד מועדון הכושר האינטרנטי שלך - בכל זמן ,בכל מקום fitnessonline.co.il עכשיו במתנה: כיצד להתאמן נכון בחדר הכושר? 20 סרטוני ווידאו המדגימים צעד אחר צעד, כיצד לבצע תרגילים בחדר הכושר בצורה נכונה ,בטוחה ופשוטה 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב