דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להתכונן לבחינת אמיר 

מאת    [ 02/07/2012 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 2077 פעמים ]

כיצד להתכונן לבחינת אמיר

מבחן אמיר- מידע כללי

מבחן אמיר הינו מבחן המועבר באוניברסיטאות ובמכללות על מנת לקבוע את רמת הסטודנט באנגלית. למבחן ניגשים סטודנטים אשר לא ניגשו לבחינה הפסיכומטרית, או כאלה שניגשו לבחינה הפסיכומטרית, אבל לא מרוצים מהציון שקיבלו בחלק האנגלית. על פי תוצאות מבחן אמיר קובעות האוניברסיטאות והמכללות כמה קורסים באנגלית על הסטודנט לקחת במהלך התואר, אם בכלל.

הציונים במבחן אמיר נעים בין 150 ל-250 נקודות, כאשר החל מ-134 כולל, זכאי התלמיד לפטור מלימודי האנגלית. סטודנט שקיבל ציון פטור לא יצטרך לגשת כלל לקורסים באנגלית במהלך התואר.

פורמט הבחינה

מבחן אמיר מורכב מ-3 פרקים, כאשר לכל פרק מוקדשים 25 דקות. על פי נהלי המבחן, ברגע שהסתיים פרק לא ניתן לחזור אחורה לפרק הקודם. מטרת המבחן היא לבדוק ידע והבנה של אוצר מילים בשפה האנגלית, כמו גם הבנת טקסטים ארוכים באנגלית. נוסף על מבחן אמיר קיים גם מבחן אמירם, אשר דומה למבחן אמיר בסוגי השאלות אך נעשה באופן ממוחשב. לא בכל מוסד לימוד ניתנת האפשרות לגשת למבחן אמירם, בניגוד למבחן אמיר שהוא מבחן כלל ארצי.

אופציות הלימוד

הכנה טובה למבחן אמיר היא משתלמת ביותר, שכן פטור מקורסים באנגלית במהלך התואר יחסוך לכם זמן, כאב ראש וגם הרבה מאוד כסף. התשלום לכל קורס אנגלית נע בין 900 ל-1500 שקלים המתווספים לשכר הלימוד.

הכנה עצמית

– יש סטודנטים הבוחרים ללמוד למבחן לבד. בדרך כלל הם ילמדו מעט מילים מספר של קורס פסיכומטרי ויפתרו מספר מבחנים לדוגמא אשר אפשר למצוא חינם באינטרנט. לימוד לבד הוא אפשרי אך הוא לא יאפשר לכם להגיע לציון המקסימלי. לימוד ללא מסגרת וללא התכנים המתאימים הוא בדרך כלל לא מספיק ויכול להיות אפילו מזיק, במידה ולומדים למשל אוצר מילים לא רלוונטי.

קורס הכנה עם מדריך

– קיימות מספר חברות המציעות קורס בכיתה עם מדריך בדומה לקורסי ההכנה לפסיכומטרי. הקורסים האלה אינם מומלצים לעניות דעתי, בעיקר בשל מחירם הגבוה. עלות קורס כזה נעה בסביבות 2000 שקלים. סכום בהחלט מופרז בהתחשב בעובדה שניתן ללמוד למבחן בצורה טובה ומלאה באינטרנט. בעיה נוספת של הקורסים הנ"ל היא שהם פונים לאנשים חלשים מאוד באנגלית ולכן מכוונים לרמה מאוד נמוכה.

קורס הכנה באינטרנט

– זו האופציה המושלמת בעיניי. קורסי הכנה למבחן אמיר המועברים אונליין באינטרנט קיימים בשנים האחרונות ונותנים מענה מצויין למי שרוצה לקבל תרגול טוב ולא לצאת מהבית. עלות הקורסים היא בסביבות ה-200 שקלים. כאשר נרשמים לקורס הכנה באינטרנט חשוב לבדוק שהוא שם דגש על לימוד אוצר מילים שנפוץ במבחן אמיר. לימוד אוצר מילים הוא הכלי החשוב ביותר להצלחה במבחן. כמו כן, חשוב שהקורס יכלול מבחני אמיר לדוגמא עם אופציה לקבל ציון והסברים מלאים לפתרון.

לסיכום, שווה להשקיע בהכנה ל מבחן אמיר ולהוציא את הציון הכי גבוה שאפשר. בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב