דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הימנעות מנהיגה בשכרות 

מאת    [ 02/07/2012 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2385 פעמים ]

תשדירי הטלוויזיה והרדיו חוזרים שוב ושוב על כך שאם שותים לא עולים על הגה ונוהגים שכן, המצב של שכרות גורם לנהג לאיבוד שליטה ולחוסר יכולת לנהוג בצורה בטוחה וכך הוא עשוי להרגיש כי יש לו את היכולת לנהוג, אך בפועל הוא נוהג תחת השפעת האלכוהול ובקלות רבה עשוי להיקלע לתאונה קשה ביותר.

ניתן להימנע ממצב של נהיגה בשכרות על ידי כך שבוחרים אחד מהחברה שתפקידו באותו ערב להיות הנהג של כולם והוא לא שותה אלכוהול או לחילופין בסוף הבילוי מזמינים מונית ישר הביתה וכך, בעצם יכולים לצאת לכל בילוי ומסיבה שרק רוצים אך לחזור הביתה בבטחה וללא שום חשש מפני תאונה.

נהגים אשר נתפסים על ידי המשטרה תוך נהיגה בשכרות מקבלים קנס ולעתים אף שלילת רישיון וזאת משום הצורך להרתיע אחרים מלנהוג שיכורים, שכן רבים הם המקרים בהם הולכי רגל נהרגו כתוצאה מנהג שיכור שלא עצר להם או המשיך לנסוע למרות שהם היו באמצע מעבר החצייה.

איך מחנכים לנהיגה בטוחה?

תרבות נהיגה צריכה להיות מושרשת באופן כזה שלא יהיה צורך לחזור שוב ושוב על אותם מסרים לפיהם נהיגה בשכרות מסוכנת, שהרי ברור לכל אחד מהם הסיכונים שישנם בעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול, אך עדיין מידי שבוע נהרגים או נפצעים נהגים והולכי רגל בשל נהג שהיה שיכור לגמרי.

החינוך לנהיגה זהירה חייב להיות תוך כדי שהנערים הצעירים מבקרים ומתנדבים בבתי חולים של פגועי תאונות דרכים שכן, רק במצב כזה הם יכולים להפנים את התוצאות הקשות שיש לנהיגה מהירה או בשכרות ואין טוב ממראה עיניים כדי להשפיע עליהם לנהוג בצורה אחראית יותר.

אכיפת מרתיעה

המשטרה מציבה ניידות משטרה ביציאות מהפאבים והמועדונים במטרה לזהות את הנהגים ששתו אלכוהול במידה שהיא מסוכנת ולהורידם מהכביש טרם ינהגו בחוסר אחריות, הפעילות הזו אכן מצילה חיים אך אין מכיוון שאין למשטרה מספיק כוח אדם הרי ברבים מתוך מקומות הבילוי אין שום ניידת והנערים יוצאים לנהוג שיכורים.

מערכת החינוך צריכה אף היא להתגייס למאמץ החינוכי והרתעתי ולהסביר לנערים העומדים לקבל רישיון ההשלכות הקשות שישנן בנהיגה תחת אלכוהול שכן, ככל שהמסר יועבר ממספר רב יותר של ערוצים הסיכוי הוא כי הוא יחלחל אל המחשבה ויהפוך להיות הרבה יותר ברור וחד ויסייע למניעת תאונות הדרכים ולהצלת חיים של הרבה אנשים חפים מפשע הנפגעים מהנהיגה חסרת האחריות של הנהגים השיכורים הרבים שישנם בכביש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב