c.v.בראיון עבודה - זה לא מה שחשבתם
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

c.v.בראיון עבודה - זה לא מה שחשבתם 

מאת    [ 10/01/2008 ]
מילים במאמר: 613   [ נצפה 1926 פעמים ]

 
 
הדרך אל הכניסה אל שוק העבודה רצופה ראיונות עבודה.
מה זה אומר? זה גם אומר להתחיל להתאמן על ה-C.V שלך. איזהC.V?

C.V בראיון עבודה -זה לא מה שחשבתם

כשחריש על ספרי הלימוד מסתיים וחריש חיפוש העבודה מתחיל, מתרחש לו על פי רוב תהליך ארוך ודי מתסכל של נבירה בעיתונים וגלישה מסיבית באתרי האינטרנט אחרי המשרה המיוחלת. אולי עוד לא תלית על עצמך שלט: "דרושה עבודה" אבל עשית הכול כדי שהמשפחה שלך, המכרים שלך וגם אלו שלא נופלים באחת מהקטגוריות האלו, יידעו על החיפושים. אחרי מאמצים רבים שלעיתים לוקחים חודשים, יגיע הרגע הנכסף. זימון לראיון עבודה ומיד אחר כך עיון ב-Corikulum Vita שלך כדאי להתאמן לראיון.

קורות חיים? ה-C.V של היום זה לא ה-C.V של פעם.
בימים שהטלוויזיה היא פלזמה, הטלפון זה סלולרי והמחשב- לפטופ, ה-C.V שלכם הוא מיתוג!
ראשי תיבות של Credibility ו- Visibility נראות ומהימנות.

אימון למיתוג הוא תהליך וככזה הוא לוקח זמן. אין צורך לחכות לטלפון שיצלצל, צריך להתחיל להתאמן עכשיו!

כלל מס' 1: לכל אחד יש מיתוג אישי לא לכל אחד יש מיתוג אפקטיבי
רוצה להכין את עצמך נכון לראיון? קורות החיים הם לא ה-דבר. אלא המיתוג שלך. מיתוג הוא שילוב של תדמית (חיצונית) ודמות (פנימית). זה ה- C.V שיש להתאמן עליו.
התדמית כוללת: תחזוקת הגוף- סגנון לבוש, צבע לבוש, הנעלה, אביזרים ושפת הגוף.
הדמות כוללת: ערכים, חוזקות, כישורים, השכלה, חוויות, הצלחות, כישלונות ואמונות.

גם אם יש לך כישורים מצוינים כמו יחסי אנוש מעולים, יצירתיות וראש גדול, עדיין חובה לזכור את הכלל הבא:

כלל מס' 2: אם לא תראה? איך תיראה?
כדי שיקשיבו לך צריך קודם כל להיראות טוב.
להיראות טוב, זה לא אומר שיש לבקר לפני ראיון עבודה אצל פלסטיקאי, קוסמטיקאית וסטייליסטית, זה כן אומר, שיש להפנים כמה כללים בלבוש ובהופעה חיצונית.

אין הזדמנות שנייה ליצירת רושם ראשוני! פועל יוצא, סיפורים למראיין שלך על האחריות שהייתה לך על הכתפיים בחברה הקודמת עם חור בחולצה, יחרר למראיין שלך באחת את הרצון לקחת אותך לתפקיד. גם אם החולצה שלך עומדת בכללים של "חולצה תקנית" לראיון, עדיין יש מצב שהישיבה שלך כוללת כתפיים שמוטות. דיבור על אחריות צריך להראות אחריות!.
שיחה עם מנהלת משאבי אנוש על סדר וארגון עם חולצה שקנית בפעם האחרונה בהודו- אין מצב שהיא קונה את זה.

כלל מס' 3: שפה זה לא רק שפת אם
לבוש וצבע הם שפה. השפה הזו מובילה לתקשורת ולדיאלוג. אם דיברת, הסברת נימקת וכל זה היה מלווה בחורים בחולצה, כתמים, קמטים, סנדלים ובתי שחי חשופים- כאילו לא דיברת כלל. אבל גם ההפך הוא נכון, לקח לך זמן לחשוב על התשובה בנוגע להתמודדות עם לחץ? הידיים שלך היו שלובות חזק בחיקך? מה שאמרת אחר כך חסר משמעות.

כלל מס' 4: זיהוי ובנייה של האני הייחודי שלך
כל אחד הוא אבן חן. יש ללטש אותה עד שתנצוץ! היא זו שתביא אותך למטרה בדרך הקצרה והיעילה ביותר. לרוב קיים פער בין מי שהינך לבין השדר שלך.
לכל אחד ההצלחה שלו, ליטוש אבן החן שלך הוא המיתוג שלך להצלחה!

כלל מס' 5: יצירת קורלציה בין הדמות לתדמית
המראיין שלך התרשם מהופעתך, שידרת לו אחריות, מקצועיות וביטחון עצמי, זה הזמן לשמוע את זה!
או במילים אחרות הגיע הזמן לעבוד על ה- credibility בקורות החיים שלך.
בתהליך של אימון למיתוג, העבודה על הפנימיות נעשית בעזרת חיפוש ואיתור שלוש תכונות דומיננטיות והחצנתן. תכונות אלו צריכות להיתפס כחוזקות. אם כל בוקר קשה לך לגרור את עצמך מהמיטה - זה אולי תכונה דומיננטית אצלך אבל היא ממש לא תיתפס כחוזקה בתחום העבודה, לכן לא רצוי לשים עליה דגש. לעומת זאת, אם קור רוח ומקצועניות במצבי לחץ הם מתכונותיך הבולטות כדאי מאוד שהמראיין שלך ידע על כך.

כלל מס' 6: המראה הפיזי שלך לא צריך להשתנות - רק הלבוש!

כלל מס' 7: האישיות שלך לא צריכה להשתנות- רק לבלוט!

כלל מס' 8: אין צורך להפוך את עצמך!

כלל מס' 9: המטרה: להיות עצמך ב-מ-י-ט-ב-ך!

כלל מס' 10: שנן את כלל מס' 1.

הכותבת היא חיה חכמוב - Personal Branding
מאמנת למיתוג אישי ועסקי.
אתר: http://www.personalbranding.co.il


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב