דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אל פחד 

מאת    [ 01/07/2012 ]

מילים במאמר: 558   [ נצפה 1674 פעמים ]

השבוע קראתי נתון שהדהים אותי במידת הנכונות שלו, אומנם לא נבדק מדעית או סטטיסטית אך בהחלט משקף בעיני. בחייו של אדם ישנן בין 3 ל- 5 הזדמנויות שהן גורליות, חד פעמיות ממש.

ההזדמנות תפגוש את האדם או תחלוף על פניו ב- 3 תרחישים שונים: 1. הוא אינו מבחין בה ולא ער לקיומה בכלל, 2. הדם מבחין בהזדמנות אך לא יכול לממש אותה מפני שלא עומדים לרשותו המשאבים הנדרשים לכך ( זמן, כסף, מצב משפחתי או אישי, פנאי ועוד), ג. תרחיש שהוא שילוב "מנצח"-מפסיד, האדם ער להזדמנות, יש ברשותו המשאבים אך הפחד חוסם אותו מלחטוף אותה. הפחד מקבע אותו במקום ואומר "למה לך?!"

ראשית חשוב שנבחין בין שני מושגים עיקריים בנושא ולא נבלבל, מודעות מתבססת על העבר- על מה שכבר היה וקרה ואפשר ללמוד ממנו, להסיק מסקנות על פיו. ערנות לעומת זה, היא חייה את הרגע, עסוקה בהווה. במשוואה פשוטה – אם נפעל בערנות נוכל להשתמש באופן יעיל במודעות שלנו,עזבו אתכם ממה שאנחנו יודעים בדיעבד, כרגע, זה המצב – כיצד אני עומד לפעול?

הערנות היא מפתח לשינוי, מרגע שאנו פוקחים את העיניים ואנו מודעים למה שקרה וקורה סביבנו יש בידנו הכוח לשנות את מה שעתיד לקרות, מה שתלוי בנו כמובן. לא נוכל לעצום עיניים ולהעמיד פנים שמשהו לא קרה, או שאיננו קיים, כאשר חווים את התעוררות קשה מאוד להירדם חזרה.

שימו לב, המודעות היא מבלבלת, היא נותנת לנו את התחושה שאנו כבר יודעים – אם לא הכל אז לפחות כמעט הכל... לא פעם אני שומעת אנשים סביבי טוענים שהם "מודעים", הבעיה היא שהמודעות לעיתים חוסמת אותנו מעשייה, היא משאירה אותנו בשלב הידיעה, וכאן ההבדל החשוב מכל – לא תמיד מה שאני יודע אני גם מודע אליו. חשוב לעבור משלב הידע והמודעות לשלב העשייה, ההתנסות, ההתמודדות, התוצאות – הן שילמדו אותנו בעיקר על מצבנו, האם הוא טוב או רע, עד כמה אנו מרוצים ממנו וכיצד נוכל לשפר ולתקן במידת הצורך.

בואו נדבר רגע על פחד. פחד הוא הלא יצר הישרדותי הנועד להגן עלינו מפני סכנות, עבור אנשים רבים המילה "שינוי" מסמלת איום, משמע סכנה ומכאן מעוררת פחד. אף על פי שהפחד הוא טבעי, חשוב שנלמד כיצד לרסן אותו, כיצד לשלוט בו – ולא לאפשר לו לנהל אותנו. חשוב לשים לב לפחדים אשר מפריעים לנו לנהל את חיינו, מפריעים לנו לקבל החלטות מכל סוג, מכבידים עלינו ופוגעים באיכות חיינו. חשוב שניתן לו כבוד -לפחד, ניתן לו במה ואז נתחום אותו ולא נאפשר לו להתפזר ולשלוט בנו. אחרי שנשלים עם העבודה שקיים בנו פחד, נגדיר מהו אותו פחד ונחשוב אילו פעולות עשויות לגרום לנו להתמודד עימו, להכיר אותו ואפילו להתחבב קצת. אפשרי ואף מומלץ לשתף בפחד אחרים, לקבל תמיכה וחיזוק מאנשים הקרובים אלינו שאנו בוטחים בהם.

"הפחד הוא בעיני המתבונן" כך נהוג לומר, לא סתם לכל אחד מאיתנו פחד ממשהו אחר, וכן רבים מאיתנו חוששים מאותם הדברים, מהמוות, מנטישה, מכישלון. חיים שלמים יכולים לעבור בזמן שאנו נעמוד מהצד ונפחד, לא תמיד נדע מה יקרה אם, אם לא נעיז בטוח שלא יקרה כלום.

בכל הקשור לפחד חשוב שנדע לבודד אותו, לנתח את המקורות לתחושת הפחד. נשים לפנינו את הנתונים וננתח כל סעיף בנפרד, יכול להיות שנגלה ש"הפחד" הגדול הרבה פחות מאיים כאשר הוא מוצג כך. נאתר פתרונות ומשאבים לשימוש. נבחן את הסביבה שלנו ונחקור אחר הזדמנויות חדשות, נפקח את העיניים ונפעל בערנות, נהיה מודעים ונשתמש בידע בכדי לפעול באופן שיקדם אותנו, נדע לתקן ולשפר ולא לפחד מעשייה רק בגלל התוצאות שלה. היו ערניים, אמיצים ונועזים, השתמשו בידע ומודעות ואל תתנו להזדמנות לחמוק לכם מבין האצבעות.

עדי אסייג וזנה - אימון אישי לשיפור איכות החיים


הצטרפו אלי גם בפייסבוק


href="mailto:adilifecocah@gmail.comadilifecocah@gmail.com">">adilifecocah@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב