דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הלוואת משכנתא 

מאת    [ 01/07/2012 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 1846 פעמים ]

 

עזרה מהבנק

עבור רובנו, רכישת דירה היא הגשמת חלום, והיא גם השקעה בסכומים לא מבוטלים, שלרוב האוכלוסייה בארץ אין אותם. על מנת לאפשר להם לקרב את החלום ולהפוך אותו למציאות, מציעים הבנקים הלוואות למימון הדירה, הנקראות הלוואת משכנתא. מדובר בהלוואות שטווח ההחזר שלהן הוא הגבוה ביותר מכל הלוואה אחרת, ויכול להגיע עד שלושים שנה. עוד הן מאפשרות כמה מסלולי החזר משכנתא , או שילוב של יותר ממסלול אחד בהלוואה. כל עוד לא פרעתם את ההלוואה במלואה, היא משמשת בטחון לבנק, הראשי גם לקחת אותה מכם, במידה ולא עמדתם בתנאי התשלום, כמוסכם, יחד עם זאת, עושה הבנק את כל המאמצים כדי שלא תגיעו למצבים כאלו, ומנסה לבנות הלוואת משכנתא עם החזרים הגיוניים שתוכלו לעמוד בהם.

מאחר והדירה משועבדת, משמעות הדבר היא גם כי אם תרצו למכור אותה טרם פרעתם את סכום הלוואת משכנתא שקיבלתם, לא תוכלו לעשות כך, או תוכלו לעשות כך, בידיעה שכספי הקונה, יועברו ישירות לבנק, וישמשו פרעון המשכנתא. אם נותרת יתרה מהמכירה, לאחר שכוסה כל החזר ההלוואה, היא תועבר לכיסכם.

יתרונות רבים

הלוואת משכנתא מסייעת לזוגות צעירים רבים להתחיל את דרכם המשותפת תחת קורת גג בבעלותם. בלי הלוואות אלו, רוב הסיכויים הם כי לרוב האוכלוסייה לא היתה מתאפשרת רכישת דירה באופן עצמאי.

במקרים בהם פניתם לבנק לצורך קבלת הלוואת משכנתא שאינה עבור רכישת דירה, תצטרכו להציג את המצב והסיבה להלוואה בפני הבנק, ולהעמיד בפניו בטחונות, אשר כאמור, הבולט ואולי ההכרחי בהם, הוא בעלות על דירה, שתשמש ערובה להלוואה הגדולה ובתנאים הנוחים כמו הלוואת משכנתא. הבנק, לאחר ששמע את הסיבות להלוואה בסדר גודל שכזה, יפעיל שיקול דעת, ואם יאשר את ההלוואה, תקבלו פריסה ותנאים, ממש כמו בעת לקיחת משכנתא.

דרכי הלוואה נוספות

אם אין ברצונכם לבקש הלוואה מהבנק תמיד תוכלו לפנות לאפיק של הלוואה חוץ בנקאית. הלוואה זו, כשמה, מנוהלת על ידי גופים פיננסיים שאינם בנק. ביניהם, חברות אשראי, אותן אלה המנהלות את כרטיסי האשראי שלכם, חברות ביטוח המנהלות את קרנות הפנסיה שלכם, ובתי מימון למיניהם.

ברוב המקרים לא תוכלו לקבל הלוואות בסדר גודל גדול מאד, אולם תוכלו ליהנות מהלוואה שהיא מהירה, ללא ערבים, וכנגד בטחונות שאינן הדירה שלכם, למשל הוכחה של מקור הכנסה קבוע ומסודר, קופות גמל ועוד.

הלוואה חוץ בנקאית באמצעות כרטיס אשראי למשל, מתבצעת אפילו טלפונית, במהלכה אתם מבקשים הלוואה, וחברת האשראי בודקת נתונים עליכם, וביכולתה לאשר את ההלוואה בו ברגע, ובתוך שני ימי עסקים מוזרם הכסף לחשבונכם.

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות, צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך.    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב