דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקות סרטן השד 

מאת    [ 01/07/2012 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 1912 פעמים ]

כל אישה צריכה לעבור בדיקות לגילוי מוקדם של סרטן השד, שכן באם מגלים את הסרטן בשלבים הראשונים אפשר עדיין להינצל מטיפולים קשים ולהבריא מהר, אך באם מגלים זאת מאוחר מידי זה עלול להיות מסוכן, כאשר הכול תלוי במצבה הבריאותי של האישה ויכולת הגוף שלה להתמודד מול המחלה הקשה.

במקרים בהם לא נעשה גילוי מוקדם של סרטן השד, הגידול עשוי להגיע למצב בו אין ברירה אלא לכרות את השד לגמרי כדי להציל את חיי האישה, מה שגורם באופן טבעי לטראומה לא פשוטה עבור האישה, שחלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני שלה, הוא השדיים וקשה לקום בוקר אחד עם שד שחסר לגמרי.

מערכת הרפואה הפלסטית התקדמה בצורה ניכרת וכיום האישה שחלתה בסרטן השד ועברה כריתה יכולה לבצע ניתוח שחזור שד, אשר באמצעותו ניתן יהיה לנסות ולהחזיר את  מצב השדיים לקדמותם, טרם המחלה אך זה במידה והכל עובר ללא כל תקלות או סיבוכים מיותרים והאישה מוכנה להליך החלמה לא פשוט.

מהם הגורמים למחלת סרטן השד?

פעמים רבות נשים חולות בסרטן זה בשל גנטיקה משפחתית, אשר היו במשפחה נשים שגם הם לקו במחלה זו, בנוסף נשים שיולדות בגיל מאוחר יחסית חשופות יותר למחלה וגם סגנון החיים, הכולל שתיית של אלה וכול בצורה מוגזמת או חשיפה לחומרים כימיים עשויים לתרום להתפתחותה של המחלה.

הגורמים הפיזיים הם אמנם מהותיים אך ישנו גם האלמנט הנפשי לפיו אישה אשר עוברת לחצים קשים עלולה לחלות במחלה לעומת אישה שחייה חיים רגועים ושלווים יותר, שכן הגוף הרבה יותר רגיש להתפתחות מחלות ומנגנון ההגנה הטבעי שלו נפגע ולכן יש חשיבות לחיים מאוזנים ובריאים כדי למנוע הופעתן של מחלות.

כיצד מתמודדים עם המחלה?

מחלת הסרטן הינה מחלה קשה ביותר ואכזרית, אך ההתמודדות איתה שונה מאדם לאדם, כאשר יש אנשים שבזכות אופיים האופטימי מצליחים להתגבר על כל הקשיים הרבים שישנם ולנצח את המחלה ולכן חלק בלתי נפרד מהתמודדות הוא מצבו הנפשי של החולה והתמיכה שהוא מקבל מאנשים הקרובים אליו.

יש הבדל מהותי באם מזהים את המחלה בשלב מוקדם או מאוחר בנוגע להתמודדות מולה, שכן ככל שהמחלה בשלב מתקדם כך יהיה ההליך הרפואי קשה ומורכב יותר ולכן רצוי לבצע בדיקות לגילוי מוקדם ולא לחכות לרגע הקריטי והקשה בו הרופא מודיע לאישה כי היא חולה בסרטן בשלב מאוד מתקדם ולא בטוח כי תוכל להחלים מהמחלה לגמרי.

שחזור שד - סרטן השד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב