דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית שיניים 

מאת    [ 01/07/2012 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 2132 פעמים ]

רשלנות רפואית שיניים

טיפול שיניים נעשה מידי יום ולרוב מדובר בהליך רפואי רגיל ולא מורכב במיוחד, שכן מרבית האנשים זקוקים לטיפולים מסוגים שונים בשיניים, אם כטיפול מונע ואם כדי לפתור בעיות שיניים שונות.יחד עם זאת ישנם מצבים בהם לא מדובר בעקירה או סתימה, אלא בטיפול מסובך שלעתים עלול להסתיים לא כמצופה.

הקושי הקיים בכל הנוגע לטיפולי שיניים הוא בזיהוי מקור הבעיה שכן לעתים הכאב נובע ממספר מקומות במקביל וקשה למטופל להצביע על המקום המדויק שמשפיע על הכאב. לכן, באם הרופא אינו מיומן מספיק עשוי לטפל במקרה באופן אשר יביא לכדי נזק לשיניים במקום להועיל להם ולהוביל את המטופל לכדי מצב בריאותי גרוע יותר.

אחד הדברים החשובים בנוגע לקבלת טיפול רפואי כלשהו במיוחד בטיפול שיניים הינו התייחסות לעבר הרפואי של המטופל כך שתהיה לרופא המטפל תמונה מלאה ושלמה בטרם הוא ניגש לבצע את הטיפולים. זאת, על מנת למנוע מצב בו המטופל מקבל טיפול שאינו הולם את מצבו הרפואי. 

מקרה שכזה עלה בתביעת רשלנות רפואית שיניים אשר הגישה אישה שהגיעה לקבלת טיפול אצל רופא שיניים שעלותו הייתה על סך של 20 אלף בטענה כי קיבלת אצל הרופא טיפול שיניים כושל ורשלני. הבעיה הייתה שלא היו לה כל מסמכים המתעדים באופן מפורט את מצב השיניים קודם קבלת הטיפול החדש.

תביעת רשלנות רפואית שיניים זו הוגשה לבית המשפט השלום אשר בחן את טענותיה של האישה כפי שזו העלתה כאשר המרכזית בהן הייתה כי בשל הטיפול שקיבלה מהרופא יש לה כאבים חזקים ביותר ואין לה אפשרות לאכול באופן רגיל ותקין וכי הרופא לא פעל בסבירות המקצועית המתבקשת ממנו מתוקף תפקידו.

בית המשפט התייחס לחוות הדעת הרפואית אשר הוגשה על ידי התובעת וטען כי מדובר בחוות דעת שאינה לא היה מספיק מידע אשר יכול להוכיח כי הייתה כאן רשלנות רפואית שיניים בהתנהלותו של הרופא ובנוסף, לא צורפו אל חוות הדעת מסמכים התומכים בה אלא הכל פורט באופן כללי ביותר ולא מספק.

הרופא מצדו תיאר את התנהלות המטופלת כבעייתית ביותר וגילתה התערבות במהלך ובצורת הטיפול מה שהוביל לכדי עימות בין המטופלת והרופא עד כדי כך שהרופא לא היה יכול להמשיך בטיפול ואף נאלץ להוציא את האישה המטופלת בכוח מתוך מרפאתו על ידי שוטרים שליוו אותה החוצה.

במסגרת תביעת רשלנות רפואית שיניים הזאת לא הצליחה המטופלת לשכנע את בית המשפט כי הטיפול שקיבלה היה וזאת בשל חוות דעת והתנהגותה לאורך הטיפול אשר הובילה למצב בו היה צריך להפסיקו באמצע כך שנקבע לדעת בית המשפט כי הטיפול אשר ניתן לה היה מקצועי בנסיבות העניין ולא הייתה כל רשלנות רפואית שיניים.

בפסק הדין שנתן בית המשפט המחוזי לא זו בלבד שלא נקבע כל פיצוי למטופלת אלא שהוחלט כי עליה לשאת בהוצאות בית המשפט שהיו על הרופא וכך בעצם האישה המטופלת סיימה את ההליך המשפטי ללא כל תוצאה חיובית עבורה אלא אף להפך.

במקרה ותביעה בגין רשלנות רפואית שיניים מוגשת לבית משפט השלום קיימת לתובע הזכות להגיש ערעור לבית המשפט בערכאה גבוהה יותר שזה בית משפט המחוזי, כאשר אין זה מבטיח כי התוצאה של פסק הדין שם תהיה שונה אלא אם כן יצליח עורך הדין לשכנע באופן מובהק את בית המשפט המחוזי כי טעו בערכאה הקודמת בהחלטה ואז יתכן ותשתנה ההחלטה כולה או מקצתה.

 

משרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, עוסק בייצוג והופעה בבתי המשפט בתחום הביטוח והנזיקין, לרבות רשלנות רפואית. כתובת המשרד: רח' התע"ש 3א' (מתחם הבורסה), ר"ג, 52512 פרטים ליצירת קשר: טל: 03-6916637  |  פקס: 03-6916635. הכתבה נועדה לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ואינה מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין הבקיא בתחום הרלבנטי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב