דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נשירת שיער אחרי לידה - גורמים לנשירה וטיפול ברפואה הסינית 

מאת    [ 30/06/2012 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 1889 פעמים ]

נשירת שיער הינה תופעה שכיחה ומוכרת בקרב נשים בחודשים שלאחר הלידה. השינויים ההורמונליים הדרמטיים שמתחוללים בגוף האישה בשילוב עם הזעזוע שעובר הגוף עם הלידה עצמה הם שמביאים לנשירה מוגברת לאחריה.

נשירת שיער בעקבות לידה היא תופעה חולפת במידה והגוף חוזר לאיזון הורמונלי אחרי חודשי משכב הלידה ובמידה ואין סיבות נוספות לנשירה כמו מחלות כרוניות, סטרס בעקבות ניתוחים או גנטיקה של נשירה קיצונית. במידה והנשירה חמורה ומתמשכת או שברצונך לזרז את הצמיחה המחודשת אפשר לפנות לטיפול ולקבל אבחון והכוונה לגבי בלימת הנשירה וחיזוק השיער הקיים שנעשים בדרכים שונות. ברפואה הסינית טיפול בנשירת שיער נעשה על ידי שינוי תזונתי מתאים וצמחי מרפא מיוחדים שמחזירים את האיזון ההורמונלי לגוף.

שיקום צמיחת השיער

על הראש האנושי כמאה אלף שערות. כ ? 10 אחוזים מהם נמצא בכל רגע נתון במצב 'מנוחה', לקראת נשירה. אלה הן שערות בנות כמה  שנים שסיימו את תפקידן ובמקומן אמורים זקיקי השיער להצמיח חדשות. נשירה היא אם כן חלק טבעי במחזור צמיחה של השיער.

ברוב המקרים, גם אם הדבר מעורר דאגה, גם נשירה לאחר לידה תסתיים בצמיחה מחודשת ומלאה של השיער תוך חודש ועד חצי שנה. עם זאת קיימים מקרים של נשירה קיצונית שמחייבים בירור וטיפול מתאים. נשירת שיער אצל נשים יכולה להיות גם סימפטום של חוסר תזונתי, חוסר איזון הורמנלי וסיבות אחרות שצריך לעמוד על טיבן.

מה את יכולה לעשות?

העצה הבסיסית שחשוב לתת לנשים שסובלות מנשירה אחרי לידה, היא פשוט להיות סבלניות ולא להתעלל בשיער, גם אם יש רצון עז לחזור למראה הישן או לצבוע אותו. בתקופת הנשירה יש לנהוג בשיער בעדינות : להימנע ממתיחה של השיער עם קשתות וגומיות ולהשתמש בכמה שפחות תכשירים, שטיפות, החלקות וסלסולים למיניהם שיכולים להזיק לו.  סירוק השיער בתקופת נשירה צריך להיעשות במברשת רכה. מומלץ להשתמש בשמפו טבעי ולייבש את השיער בעדינות.

טיפול בנשירת שיער לאחר הריון ולידה

נשירת שיער אצל נשים הינה נפוצה יותר ממה שנהוג לחשוב. קיימים טיפולים מגוונים לחידוש צמיחה של השיער לאחר תקופת הלידה. בין הטיפולים המוצעים - עיסוי קרקפת עדין, שמסייע לחידוש זרימת הדם סביב הזקיקים ומסיכת  שיער. אפשר לעשות מסיכת שיער טבעית גם בבית, עם דבש, שמן זית, שמן סומסום וחלמון ביצה. משאירים את התערובת על השיער כשעתיים ושוטפים.


חיזוק השיער בעזרת טיפול ברפואה סינית

הרפואה הסינית רואה בנשירת שיער לאחר לידה בעיה שמקורה במחסור בדם. הטיפול בנשירה כולל דיאטה העשירה במזונות מחזקים כבשר ודגים, לצד קטניות, דגנים וירקות. השינוי התזונתי הוא חשוב מאד מנקודת המבט של הרפואה הסינית. תוכנית תזונאית כוללת מזונות עשירים בחלבונים, דגנים וזרעים (כמו פשתן, שיבולת שועל וסובין), יוגורט, ירקות טריים ופטרוזיליה. תוספי מזון הכוללים ברזל ואבץ, חומצות אמינו וויטמינים מקבוצת B תשלים את תוכנית התזונה.

דיקור סיני בשילוב צמחי מרפא ייחודיים שהרפואה הסינית מיועדת לטיפול בנשירה מסייעים בצורה יעילה ביותר. בין הצמחים השונים ניתן למנות את הארכובית הסינית ורוזמרין רפואי. טיפולים בתופעה של נשירת שיער אחרי לידה דרך ההשקפה והידע של הרפואה הסינית נמצאו יעילים והשיגו תוצאות מהירות המביאות ברוב המוחלט של המקרים לבלימת הנשירה תוך מספר שבועות וחידוש צמיחת השיער.

לאחר האבחון ניתן טיפול פרטני בהתאם למצבה האישי של כל מטופלת. הרכב הצמחים והמינון ניתנים באופן אישי ומשתנים ממטופלת למטופלת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב