דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דודי שמש כל מה שצריך לדעת 

מאת    [ 29/06/2012 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 3560 פעמים ]

דודי שמש כל מה שצריך לדעת

החסכון המתאפשר תודות להתקנת דודי שמש בבתים פרטיים ובבנייני מגורים הינו בבחינת תרומה רבת משמעות לחסכון הלאומי בכללו ושמירה על איכות הסביבה לטווח הרחוק. יתרה מכך, תחזוקת דודי שמש הינה זולה בהרבה יותר משימוש בדודי חשמל, בשל הקולטנים המותקנים על הגג. החל משנות ה-'70 ופרוץ המשבר הגדול, מחוייבת התקנת דוד שמש בכל בית חדש, כך שכיום למעשה 80% מאזרחי ישראל משתמשים בדודי שמש ולא באמצעים אחרים.

יחד עם זאת, ישנה תופעה אליה חשוב לשים לב, היא המאפשרת לבעלי מקצוע רבים לתת שירותי תיקון דודי שמש ברמות ירודות וחובבניות, שימוש בחלקי חילוף שאין להם תווי תקן וגביית תשלומים מופקעים על מוצרים לא מוכרים. מאחר והמצאת דודי השמש הינה למעשה המצאה ישראלית, ניתן לגשת לאחת החברות הישראליות המוכרות המייצרות דודי שמש ולסקור את הדגמים הקיימים.

תחקור קצר מגלה כי מרבית הישראלים משתמשים בדודי שמש ברמה נחותה, במרבית הפעמים אפילו שלא בידיעתם. מאחר ומתקיני דודי השמש עושים כל שביכולתם על מנת לחסוך בהוצאות ההתקנה שלהם למול התשלום הנגבה מהלקוחות, בלא מעט מקרים מותקנים דודי שמש או תרמוסטטים חסרי תו תקן, שיובאו לארץ מסין ואינם נחשבים בטיחותיים. למרבה הפלא, הדגמים האיכותיים יותר המיוצרים בישראל, מיוצאים למדינות אירופה וארה"ב. המחיר היקר של תיקון דודי שמש והתקנת דוודים בעלי תו תקן גורם לטכנאים רבים לבחור בדגמים מתוצרות לא מוכרות, ואם לא די בכך, אלו נמכרים כמוצרי פרימיום, היקרים יותר מהדגמים המוכרים והאיכותיים באמת.

מסיבות אלו, חשוב מאד לבדוק באם המוצר בו נעשה שימוש בשירות תיקון דודי שמש או בהתקנת דוד חדש הינו תוצרת חברה מוכרת ובעל תו תקן רשמי. על כל מוצר המותקן במהלך שירות של תיקון דודי שמש חייבת לחול אחריות של לפחות 5 שנים ועדיף דווקא שהמתקין יהיה מטעם החברה המייצרת או המשווקת. ישנם מספר פרטים אליהם חשוב לשים לב בהתקנת דוד שמש חדש, ביניהם משך האחריות הניתנת על הדוד, נפחו, התקנת שסתום ביטחון וקיומו של מאיץ חום. כמו כן, כדי לוודא אם דוד שמש נושא בתו תקן של מכון התקנים, רצוי להיכנס לאתר של מכון התקנים ולבדוק את הדגם הספציפי.

על נפח דוד השמש להיות בטווח שבין 30 עד 200 ליטר, כאשר למשפחה בת 4 או 5 נפשות, יספיק דוד שמש בנפח 150 ליטר. חשוב לבדוק כי בדוד שמש מותקן שסתום ביטחון המונע מהמים החמים שבדוד לחזור לצנרת הביתית. מי שהתקין מאיץ חום בהמלצת אי שמקצוע, חשוב שיבדוק לפחות פעם בשנה את התרמוסטט ואת גוף החימום, מאחר והמאיץ מקצר את חייו של גוף החימום.

כתבה מקצועית בנושא דודי שמש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב