דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרן קורת ישראל 

מאת    [ 27/06/2012 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 2094 פעמים ]

קרן קורת ישראל

המקור של קרן קורת ישראל (או קרנות קורת ישראל בשמן המלא) הוא בסן פרנסיסקו, שם החליטו מספר נדבנים מהקהילה היהודית להקים קרן לתמיכה כלכלית, בדגש על המגזר הפרטי בישראל. הכינוס הראשון של אנשי הקרן בישראל היה ב-1994, אז גם הוחלט על מתן ההלוואה הראשונה מטעם הקרן – בגובה 15,000 דולרים, אגב.

הכינוס הראשון התקיים בבאר שבע, ויש לכך משמעות סמלית רבה מאוד: ראשי הקרן לא רואים לנגד עיניהם רק את הסיוע למגזר הפרטי, אלא בעיקר את עידודן של השכבות החלשות בצורה הזו. לכן, הם משתדלים להפנות לא מעט משאבים לתמיכה בעסקים בפריפריה, לבתי עסק המנוהלים על ידי נשים ולמיזמים ישראליים-ערביים משותפים.

המטרה של קרן קורת ישראל

כאמור, קרן קורת הוקמה במטרה לסייע ולתמוך במגזר הפרטי בישראל. מקימיה ביקשו להפנות תרומות מנדבנים בארץ ובעולם לא רק לטובת פרויקטים גדולים ומיזמים מהם האזרח הפשוט נהנה רק לאחר שנים של השקעה, אלא בצורה ישירה – בעזרה לאותו אזרח עצמו.

התרומות וההשקעות שנאספות על ידי אנשי קרן קורת (בראשה עומד כיום תא"ל במילואים עיבל גלעדי) מוקצות, לפיכך, רק לבקשות סיוע מצד עסקים קטנים ובינוניים בישראל. הסיוע הזה יינתן לטובת הקמת עסק חדש או התרחבותו.

לאורך השנים, חילקה הקרן כבר כמעט 200 מיליון דולרים לעסקים בכל רחבי הארץ, בהתאם לקריטריונים שקבעה מראש. העסקים הללו יכולים, בעזרת התמיכה של הקרן, לגדול ולהתפתח ללא הפרעה או דאגות כלכליות כלשהן.

התנאים שמציעה הקרן

נדמה כי קרן קורת ישראל 'אספה' אליה יתרונות משלל קרנות סיוע לעסקים שפועלות בישראל וגיבשה את התנאים הטובים ביותר לעסק – או שמא היו אלו הקרנות שלמדו ממנה מה הכי כדאי להציע לעסקים הקטנים והבינוניים.

כיום, תנאי הקרן כוללים העמדת ערבויות מול הבנקים (במקרה זה, בנק הפועלים הוא הגוף הפיננסי מולו הקרן עובדת) – יתרון גדול שמספק יציבות גדולה, אשר לרוב ניתן ליהנות ממנו רק במסגרת הלוואות מטעם קרן בערבות מדינה.

קרן קורת מעניקה הלוואות של עד 300,000 ש"ח בדרך כלל, כשבמסלולים 'המורחבים' ניתן ליהנות מהלוואה של עד 600,000 ש"ח. התוכניות כוללות ריבית מוקטנת (פריים + 1.95% לכל היותר) ותקופת גרייס של עד חצי שנה. ההון העצמי שצריך להציג בעל העסק הוא רק 10% מההלוואה עבור עסקים קיימים, ו-25% עבור עסקים חדשים.

יחד עם כל אלו, מציעה קרן קורת ישראל ליווי וייעוץ עסקי ללווים. בתוספת העידוד והתמיכה לעסקים הפועלים בפריפריה – בדומה למה שמציעות קרנות הסוכנות היהודית – מדובר בתנאים נפלאים, המתאימים למאות עסקים קטנים ובינוניים פוטנציאליים.

לא לשכוח שקרן קורת ישראל, כמו רוב קרנות הסיוע לעסקים, מתנה הלוואות לעסקים במספר קריטריונים, שבראשם כמובן היציבות הכלכלית של העסק. אם חשבון העסק מעוקל או מוגבל, ההלוואה לרוב לא תתקבל. כמו כן, חשוב לזכור כי הכספים המתקבלים באמצעות ההלוואה יוקצו אך ורק למטרה שעבורה ניתנו – הקמת או הרחבת עסק.

המאמר באדיבות חברת מודולר הלוואות לעסקים המתמחה בפתרונות מימון וייעוץ עסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב