דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעיות מיפרקים 

מאת    [ 27/06/2012 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 3366 פעמים ]


 

דלקות מיפרקים הינו מונח מקיף הבא לציין סוגים שונים של בעיות במיפרקי הגוף. הבעיות מתבטאות על פי רוב בנפיחות במיפרקים, בעיות בתנועה וכאבים.

על אף המאפיינים המשותפים לכל בעיות המיפרקים, עדיין יש הרבה מקום למאפינים האישיים של כל אחד ואחד מהחולים, המאפינים יכולים להיות גופניים (סוג הכאב, מיקומו..), כמו גם מאפינים נפשיים (אופי, פחדים, תחושות שבאות עם הכאב..). ברשימה שלהלן ריכזתי כמה תרופות הומיאופתיות אשר מתאימות לטיפול בבעיות מיפרקים וליד כל תרופה המאפיינים המתאימים לה.

כפי שנכתב כאן בשבועות קודמים המירשם ההומיאופתי ניתן לכל אדם לפי אופיו ורגישויותיו. אולם בכדי להדגים משהו מיכולתם של התרופות מוגשת הרשימה שלהלן, סכימטית וכללית משהו, אולם מדגימה היטב את מגוון המצבים והיכולות של התרופות ההומיאופתיות.

 

 

.colch המיפרקים נפוחים, אדומים ורגישים באופן קיצוני למגע. המיפרקים המודלקים הינם בד"כ אלו הקטנים ולעיתים תכופות הכאב נודד בינהם. כל כך רגיש לכאבים עד שמפחד וחושש שייתקרבו וייגעו בו, הכאבים מוחמרים אפילו מתנועה קלה. חולשה כללית ותשישות. החמרה משינויי מזג האוויר וממקומות קרים ולחים. מערכות הגוף הבעייתיות אצלו הן מערכת העיכול והמיפרקים, הרבה פעמים בעיות עיכול (תחושת נפיחות בבטן) אשר לסירוגין מיתחלפות עם דלקות מיפרקים.

אדם רגיש בצורה קיצונית לכל גירוי חיצוני, כל דבר מפריע לו, חוש ריח רגיש במיוחד, יכול לקבל בחילה ולהקיא מריחות שאיש לא היה מריח אותם. הרגישות הינה גם נפשית לכל מה שקורה סביבו, לעולם דעתו אינה נחה ומסופקת ממה שקורה, תמיד יש לו טענות ורטינות, לא מתוך כוונות זדון אלא פשוט משום שרגיש יותר מאחרים לכל גירוי, פיזי או נפשי.

 

Acon. התרופה יעילה בהתקפים חריפים של פודגרה (gout- סוג של דלקת מיפרקים אשר נובעת מבעיה בחילוף החומרים). הכאבים הן כאילו שהגוף חבול, כאילו שקיבל מכה. כאבים עזים ואלימים, תחושה של פחד עז, כאילו עומד למות מההתקף. תחושה שהאיברים הכואבים כאילו נעשו גדולים יותר. רגישות למזג אוויר קר ויבש, רוח קרה ויבשה יכולה לעורר אצלו התקף כאבים. הכל אצלו בא פיתאומי וסוער וכך גם חולף.

 

Led. התרופה יעילה בדלקות מיפרקים בהם הכאבים דוקרים ומוחמרים מתנועה. החמרה גם ממגע ומחום, חום המיטה וכיסוי בשמיכה יחמירו עם הכאבים. הפרקים קרים ואדישים למגע, על אף שהפרקים קרים הם מוטבים מקור ומוחמרים מחום. רוצה לשים את האיבר הכואב בתוך מי קרח. הכאבים כמו נעים מעלה בגוף, לעתים קרובות התחושה שהכאבים מתחילים מהבוהן ועולים למעלה.     

 

Rhus-t.            דלקות מיפרקים עם כאבים אשר מוחמרים במנוחה ובתחילת תנועה, הכאבים מוקלים בהמשך התנועה. התחושה במיפרקים היא של קשיחות, לכן יהיה בתנועה מתמדת כדי להימנע ממנוחה אשר תחזיר את הקשיחות והכאב במיפרקים. כל הזמן ימצא משהו להיתעסק איתו, ייברח ממנוחה. מוחמר ממזג אוויר קר ולח ומוטב במזג אוויר חם ויבש, אמבטיה חמה מקלה את הכאבים. בד"כ נראה גם הרבה בעיות עור (פריחה של שלפוחיות, הרפס..) אשר מיתחלפות לסירוגין בבעיות מיפרקים.

 

התרופות המובאות במאמר באות להדגים את מיגון המצבים בהם הומיאופתיה יכולה לעזור ואינן אמורות להילקח באופן עצמאי על דעת הקורא. לפני כל נטילה של תרופה הומיאופתית יש להתייעץ עם הומיאופת קלאסי על מצב המטופל ומינון התרופה. הכותב הינו הומיאופת קלאסי בעל תוארRCHom. . שאלות ו/או הערות ניתן להפנות לטלפון 054-4633932.  

www.ytagori.com

 

קצת עליי: מטפל בהומיאופתיה משנת 2002, כותב ומרצה על הומיאופתיה, ועדיין, כל פעם מחדש מתרגש להיות שותף בתהליכי הריפוי שאני ומטופליי עוברים. לימודים (1998-2002): מכללת מדיסין, מגמת הומיאופתיה קלאסית, (כולל שנת התמחות). החל משנת 2003 חבר ומוסמך לטיפול (,R.C.Hom) ע" האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית. למה הומאופתיה: כי הומיאופתיה מזכירה לנו את מה שכבר שכחנו, שהכי פשוט זה הכי עמוק. כי הומאופתיה מבינה שכל כאב הוא סימן ודגל למשהו עמוק יותר, כי הומיאופתיה מבינה שרפואה שלמה היא רפואת הגוף והנפש. כי ריפוי הומאופתי אמיתי לא רק שיעזור לך להחלים אלא גם ייתן לך כוחות, עוצמות וכלים ליצירה והצלחה בחיים.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב