דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרציתם לדעת על לקויות למידה 

מאת    [ 26/06/2012 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 3653 פעמים ]

המדובר הוא בקושי ממשי ולרוב מולד של למידה, ויחד עם הקושי הרב של הילד עצמו, להתמודד עם כשלונות ביחס לחבריו לכתה, על ההורים מוטלת חובת האבחון, העידוד ומציאת כלים שיקלו על הילד.

כיצד מזהים לקויות למידה

זיהוי לקויות למידה צרי להיעשות באמצעות אבחון מקצועי, הנעשה במכונים המתמחים בכך, על יד מאבחנים דידקטיים, פסיכולוג, ולעתים אף פסיכיאטר. יחד עם זאת, ערנות של גורמים בחינוך ושלכם ההורים, תקרב את מועד האבחון, ותחסוך לילד סבל רב בקושי אותו הוא חווה מדי יום בבית הספר, ואפילו בגן החובה.

סימנים מקדימים היכולים לסייע להורים או למורים לזהות דפוס שיש סיכוי כי הוא נובע עקב קיומן של לקיוות למידה הם קשיים בולטים בקריאה, סרבול מוטורי בעת ביצוע פעילות גופנית, דיסגרפיה- קושי בולט לא רק בכתיבה אלא אפילו במצבים של אחיזת עפרון, חוסר יכולת לפתור בעיות בחשבון ובידול מספר אחד מסדרת מספרים, חוסר ריכוז, היפראקטיביות ועוד. בפעם הבאה שתראו כי המחברת שוב ריקה, במקום לכעוס על ילדכם, נסו לחשוב אם הדבר נובע מחוסר יכולת לכתוב.

זכרו כי אבחון הפרעות קשב וריכוז המתבצע בשלב מוקדם, יכול לחסוך מילדכם שעות תסכול, דכדוך, ותעצומות נפש רבות, בראותו את חבריו לכתה או לגן, מבצעים מטלות שאין ביכולתו לבצע.

לאחר האבחון

לאחר שבוצע האבחון ואכן נמצא כי הנבדק הוא בעל לקויות למידה, נמסרת הערכה על סוגי הלקויות, ואם קיימת לקות למידה אחת בולטת, יותר, ומה דרגת חומרתן. נתונים אלו הם חשובים מאחר והם מובילים למסקנות והחלטות בדבר המשך טיפול.

טיפול בלקויות למידה מתבצע במספר אופנים, בהתאם, כאמור, לסוג הלקות וחומרתה. יש לציין כי הטיפול אינו נועד להעביר את לקויות הלמידה, אלא בעיקר כדי לסייע ליד, או למבוגר, להתמודד עם הלימודים, ולמצוא את הכלים והמיומנויות שיסייעו לו לעשות כך. טיפול ריטלין הוא אחת מדרכי הטיפול, לרוב הוא ניתן במצבי הפרעות קשב וריכוז. ריטלין מומלץ גם במצבי היפראקטיביות, והסמכות היחידה לקבוע זאת היא זו של פסיכיאטר, ועל סמך ההערכות הניתנות באבחון הדידקטי.שיות טיפול נוספות הן הוראה מתקנת, שמטרתה להמנע מטיפולים קונבנציונליים תרופתיים, ולסייע לתלמיד לפתח מיומנויות למידה חדשות, לאחר שאלו הקודמות, לא צלחו בידיו.

לקויות למידה וסיפורי הצלחה

הדעה הרווחת והשגויה מאד היא כי בעלי לקויות למידה, כעשירית מאוכלוסיית ישראל, הם גם בעלי מנת משכל נמוכה, והמגזימים משווים את הלקות לסוג של פיגור. הדברים רחוקים מרחק שנות אור מלהיות נכונים, מאחר ובשום שלב לא נבדקת רמת האינטליגנציה של הנבדק, ואם היא כן נבדקת, רוב הסיכויים הם כי יתברר שהיא גבוהה מעל הממוצע. לקויות למידה הינן מולדות, ואינן מושפעות מכל גורם חיצוני, סביבתי, תרבותי או עדתי כל שהוא.

אתי קסטנר - מטפלת בליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב