דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוט ספוט - אפשר להשתגע מגירודים! 

מאת    [ 25/06/2012 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 3742 פעמים ]

בחודשי האביב והקיץ החמים והלחים בעיות עור נפוצות מאד בקרב חיות המחמד שלנו.  בכלבים נפוץ למצוא פרעושים וקרציות ההולכים על העור. טפילי עור אלה מגרדים מאד ולאחר עקיצה עלולים לגרום לכלב לפתח תגובה אלרגית חריפה בעור. פרעושים הם אחד הגורמים להתפתחות דלקת עור המתפשטת במהירות ונקראית הוט ספוט. גורם נוסף הוא לחות על העור (רחיצה או כניסה לים, שטיפה בשמפו לכלבים ועוד). הלחות היא למעשה גורם חשוב בכלל בעיות העור במשך הקיץ בגלל ריבוי החיידקים על העור.

את ההוט ספוט ניתן לגלות במקומות שונים על גוף הכלב אולם איזור ההופעה הנפוץ ביותר הוא איזור הגב ובסיס הזנב. איזור זה נפוץ משום שפרעושים נוטים להתרכז שם ובאיזור הבטן ובכך מגרים את העור. האיזור המגורה גורם לכלב לגרד ולפצוע את עצמו בצורה אינטנסיבית. קצב ההתקדמות של דלקת עור זו מהיר ביותר ולעיתים ניתן לראות פצע נרחב המתפתח תוך שעות ספורות. בכלבים עם פרווה ארוכה לעיתים לא רואים את הפצע עצמו אולם רואים רטיבות והפרשות על הפרווה וכן אי נוחות ונסיונות גירוד מרובים. אם רואים את הכלב מתגרד במקומות אלה, מומלץ להרים את הפרווה ולחפש פצעי עור, פרעושים או קרציות. לעיתים לא ניתן לראות פרעושים אולם ניתן לראות נקודות שחורות קטנות - נקודות אלה הן הצואה של הפרעושים. כך ניתן לדעת שיש על הכלב טפילי עור.

כאשר מבחינים בדלקת מסוג זה, יש לקבל טיפול וטרינרי ולגשת למרפאה וטרינרית. הווטרינר יגלח את איזור הפצע, יחטא אותו ויתן טיפול תרופתי מתאים הכולל משחה וכדורים שנועדו לרפא את הפצע, למנוע גירוד נוסף ולהקל על הכלב. כמו כן, במקרים רבים ימליץ הווטרינר על קולר סביב ראש הכלב למניעת גירוד ופציעה עצמית נוספת למשך מספר ימים. כדי למנוע חזרה של דלקת זו יש לוודא טיפול יסודי כנגד פרעושים ע"י אמפולות (אדוונטג', אדוונטיקס, רוולושיון) וכן הדברה באיזור בו גר הכלב. הדברה יסודית מבוצעת ע"י מדביר אך ניתן גם לרסס עם תכשירים המיועדים להדברת פרעושים. כמובן שיש לוודא איוורור מספק של הבית לפני החזרת הכלב לאיזור ההדברה. בכל מקרה בו הכלב נרטב, יש לוודא כי יבשנו את הפרווה באופן יסודי. תספורת קיץ יכולה לסייע ליבוש הפרווה, לזיהוי טפילי עור (פרעושים, קרציות) וכן לאפשר טיפול יסודי. יש לזכור כי לעיתים לכלב רגישות גנטית, דבר העלול לגרום לחזרתיות של דלקת זו תוך מספר שבועות.

בכל מקרה בו אינכם בטוחים האם מתפתחת דלקת הדורשת חוות דעת של וטרינר, אתם מוזמנים לפנות למרפאה וטרינרית שם תוכלו לקבל תשובה מדויקת לגבי הצורך בטיפול.

 

מרפאה וטרינרית בתל אביב - ד"ר נדב מרחבי חפץ חיים 26, נחלת יצחק, תל אביב 03-6094460 חירום 24 שעות, 050-7955525 www.vettlv.co.il חנייה פרטית למגיעים. בקרו אותנו בפייסבוק - https://www.facebook.com/vettlv




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב