דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח פנסיוני - למה זה חשוב ? 

מאת    [ 25/06/2012 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 2604 פעמים ]

בשנת 2008 נכנס לתוקפו הסכם קיבוצי כללי של ביטוח פנסיוני מקיף במשק. חוק הפנסיה החדש מוכר גם בשמו צו הרחבה לפנסיית חובה בישראל. החוק חולל מהפיכה במשק הישראלי ומרגע החלת החוק מקבלים כמיליון עובדים שכירים בישראל זכות ליהנות מהפרשות לפנסיה כחובה של המעסיק. מטרת הביטוח היא להבטיח לעובד ובני משפחתו התלויים בהכנסתו כי מקור ההכנסה יוחלף בכספי הביטוח במידה והעובד מאבד את יכולתו להמשיך לעבוד כתוצאה מנכות, מחלה, מוות או זקנה.

מטרת הביטוח

ביטוח פנסיוני נועד לאפשר לעובדים המגיעים לגיל פרישה לצאת לפנסיה בכבוד. למעשה מדובר בסוג של הסדר פנסיוני אשר נועד להבטיח את רמת חייו של העובד בהגיעו לגיל פרישה. מטרה נוספת של הביטוח היא לדאוג לבני משפחתו של העובד במידה והוא מאבד את כושר העבודה כתוצאה מתאונה, נכות או מחלה. במקרה של פטירה יוכלו לשמש כספי הביטוח להבטיח את עתידם הכלכלי של בני משפחתו של הנפטר.

לא להסתמך על ביטוח לאומי

כספי הקצבה שמקבלים מביטוח לאומי אינם מספיקים על מנת להמשיך ולחיות ברמת החיים לה מורגלים העובדים ובני משפחותיהם. אמנם קשה לרוב האנשים לחשוב על העתיד והם מתמקדים בהווה אך לאור הכתבות בנושא מצבם הכלכלי הקשה של זקנים רבים החלה מודעות לגבי הנושא. ביטוח פנסיוני נועד לדאוג לעובד גם במקרה שהמדינה לא מצליחה לעשות זאת. הביטוח חשוב עבור העתיד וככל שמתחילים אותו מגיל צעיר כך דואגים יותר לעתיד בטוח יותר. קצבת הזקנה אינה מאפשרת רמת חיים נאותה ומכאן החשיבות ברכישת הביטוח ודאגה לעתיד נאות.

מרכיב הביטוח

ביטוח פנסיוני כולל שני מרכיבים עיקריים והם: מרכיב חיסכון ומרכיב ביטוח (ריסק). החיסכון מצטבר לזכות העובד והעובד יכול לבחור בין מסלולי פנסיה שונים המוצעים על ידי חברות הביטוח, ההבדל הוא בתשואה שיקבל העובד על החיסכון. מרכיב הריסק של הביטוח ישמש את העובד במקרה בו הוא מאבד את יכולתו לעבוד. ברוב מסלולי הביטוח נהוג לחשב מרכיב ביטוח נמוך יותר ככל שמרכיב החיסכון גבוה יותר.

הסדרת הביטוח

לקוח המבקש להסדיר ביטוח פנסיוני יכול לבחור ביןמסלולי ביטוח המוצעות על ידי חברות הביטוח המסורתיות לבין חברות הביטוח הישיר. השוק תחרותי ולכן ניתן למצוא פרסום רב בנושא. את הביטוח יכול להסדיר העובד בעצמו או לבקש מהמעביד כי ידאג להסדרת הביטוח. מקומות עבודה פרטיים ומוסדיים דואגים להסדיר את הביטוח כחלק מדאגתם לרווחת העובד ומתוך דאגה לעתידו. עצמאים חייבים להסדיר את הביטוח בעצמם ויכולים לבדוק מהן החלופות שחברות הביטוח מציעות, להשוות ביניהן ולבחור בביטוח המתאים להם ביותר.  

כדאי להתייעץ

הסדרת הביטוח חשובה לעתיד טוב יותר ולכן אין למהר ולבחור במסלול הביטוח או בחברת הביטוח. כדאי לברר את כל האפשרויות ולרדת לעומקו של עניין על מנת להבין מה ההבדל בין החלופות המוצעות בשוק ואף להתייעץ עם סוכן ביטוח מקצועי שיסביר בפירוט ויתאים ביטוח לעובד.

מוני חדד הנו מנכ"ל חברת ארגוס פיננסים ושוק ההון:
טלפון: 02-9921012
/>moni@argus-finance.com
http://www.argus-finance.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב