דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה נותן לנו ביטוח פנסיוני ? 

מאת    [ 25/06/2012 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 2313 פעמים ]

ביטוח פנסיוני מבטיח קצבה חודשית לעובדים היוצאים לפנסיה בהגיעם לגיל פרישה אך חשוב לא פחות מכך, הביטוח כולל גם ביטוח חיים וביטוח אובדן יכולת עבודה. במקרה בו המבוטח נפטר בטרם עת, יוכלו בני משפחתו לקבל קצבה ולהמשיך לחיות למרות הפגיעה באובדן ההכנסה של אב המשפחה. במקרה בו המבוטח נפגע בתאונה או איבד את יכולתו להמשיך לעבוד יוכלו הוא ובני משפחתו להמשיך להתקיים בכבוד. ביטוח פנסיוני חשוב גם לעצמאים שתמורת תשלום חודשי עבור הביטוח יוכלו לקבל קצבה חודשית במקרה של אובדן כושר עבודה וקצבה חודשית בעת הגיעם לגיל פרישה כך שלא יצטרכו להמשיך לעבוד גם אחרי גיל הפרישה.

מרכיבי הביטוח

ביטוח פנסיוני מורכב משני מרכיבים עיקריים והם: מרכיב ביטוח ומרכיב חיסכון. מרכיב הביטוח (ריסק) מעניק כיסוי למבוטח בגין תאונה או מחלה העלולה למנוע מהמבוטח לעבוד ולהתפרנס ולכן אין הוא יכול להמשיך לדאוג כלכלית לבני משפחתו ולעצמו. ביטוח ריסק מבטיח לו בסיס כלכלי ומבטיח למבוטח ובני משפחתו להמשיך לחיות ברמת חיים נאותה. מרכיב החיסכון נועד להבטיח את הבסיס הכלכלי בעתיד כאשר המבוטח מגיע לגיל פרישה. החיסכון צובר תשואה אך חשוב לבחור במסלול בו כספי החיסכון אינם בסיכון. הביטוח מעניק למבוטח הרגשת ביטחון כי יהיה מי שידאג לבני משפחתו במקרה והוא נפטר או מאבד את יכולתו להתפרנס.

לתכנן את העתיד

תמונת המצב העגומה בה קשישים רבים בישראל עבדו קשה כל חייהם אך בהגיעם לגיל הפרישה הם חיים על קצבאות זעומות של הביטוח הלאומי מעורר את האנשים להתחיל ולדאוג לעתידם. לא ניתן להסתמך על חיים לאחר גיל הפרישה לפנסיה על בסיס קצבאות הביטוח הלאומי ולכן חשוב לדאוג לרכוש ביטוח פנסיוני ואף להרחיב אותו לפי מידת הצורך. בשנת 2008 חוקקה הממשלה חוק בשם צו הרחבה לפנסיית חובה במשק והחוק הביא למהפיכה בנושא הפנסיה. משנת 2008 חייב כל מעביד להפריש 2.5% ממשכורת הברוטו של העובד לטובת קרן פנסיה. בעקבות החוק עומדים ליהנות כמיליון עובדים בישראל מקצבת פנסיה שלא היתה מובטחת להם לפני החוק. עובדים יכולים לבחור ולהפריש סכום גבוה יותר ובכך להגדיל את קצבת הפנסיה שיקבלו. עצמאים חייבים להסדיר ביטוח פנסיוני בכוחות עצמם.

תכנון קפדני

חשוב לבדוק את המסלול הפנסיוני בו נמצאים ולבדוק האם יש חלופות טובות יותר. אין לקחת כמובן מאליו את החיסכון לפנסיה אלא יש לבדוק האם המסלול מתאים או שיש מסלול טוב יותר. ניתן לעבור בקלות בין מסלולים ויש הבדלים גדולים בין המסלולים. חשוב להתייעץ עם סוכני ביטוח אן עם יועץ מוסמך שיוכל להסביר בפירוט מהו ביטוח פנסיוני ולהתאים מסלול לצורכי המבוטח מתוך חשיבה על העתיד. ההבדל בין מסלולי הביטוח יכול להגיע לסכומים גבוהים לכן יש לדאוג לתכנון קפדני, עדיף עם ייעוץ מקצועי מסוכן ביטוח המתמחה בתחום.

מוני חדד הנו מנכ"ל חברת ארגוס פיננסים ושוק ההון:
טלפון: 02-9921012
/>moni@argus-finance.com
http://www.argus-finance.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב