דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח מערכות סולאריות 

מאת    [ 25/06/2012 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 3548 פעמים ]

תחום האנרגיה החלופית הולך ומתפתח בישראל ובשנים האחרונות צובר תאוצה. בשוק צצו חברות רבות המתקינות מערכות סולאריות לבתים פרטיים, משקים וחוות סולאריות גדולות, מכאו שנוצר צורך לדאוג עבור ביטוח מערכות סולאריות מצד החברות המתקינות ומצד רוכשי המערכות הסולאריות. ביטוח מערכת סולארית כולל לרוב כיסוי ביטוחי בזמן ההתקנה, ביטוח הרכוש, ביטוח בגין פגיעה של אדם צד שלישי, ביטוח חבות המערכת בגין פגיעה ברוש המזמין בעת התקנה וביטוח בגין אובדן בחיסכון חשמל בגלל תקלה. כמו כן ניתן להרחיב את הביטוח עבור מתקין המערכות כך שיכלול ביטוח בגין אחריות מקצועית.

ביטוח למתקין המערכת הסולארית

ביטוח מערכות סולאריות עבור חברות המתקינות מערכות אלה מורכב ממספר מרכיבים עיקריים. הביטוח כולל ביטוח רכוש בו מרכיבי המערכת הסולארית מבוטחים בגין שריפה, גניבה, נזקי מזג אויר ועוד. כך מכוסה המתקין בפני נזקי רכוש עבור רכיבי המערכת היקרים עוד בטרם העביר אותם ללקוח המזמין. בזמן הקמת המערכת יש ביטוח הקמה שמבטיח לחברה המתקינה ביטוח בגין נזקי רכוש למזמין, ביטוח בגין גרימת פגיעה או נזק לצד שלישי, לדוגמה עובר אורח שנפגע מפאנל שנפל עליו או על רכבו, וכן ביטוח על העובדים הפועלים בשטח, לרוב על גגות משופעים, בין כבלי חשמל ועוד. מרכיב שלישי הוא ביטוח חבות מוצר בו המתקין מכוסה מתביעות בגין נזקי רכוש שנגרמו בזמן ההתקנה. המרכיב הרביעי לביטוח הוא ביטוח אחריות מקצועית וכך המתקין יכוסה מתביעת לקוח לא מרוצה בגין רשלנות, טעות בהתקנה או כל טענה אחרת אותה מעלה הלקוח.

ביטוח לרוכש מערכת סולארית

ביטוח מערכות סולאריות לרוכש מערכת סולארית מורכב משלושה סעיפים עיקריים והם: ביטוח רכוש, ביטוח אחריות חוקית כלפי צד ג' וביטוח אובדן רווחים ואי תפוקה בגלל נזקי מערכת או חוסר בשמש וקרינה. המרכיב הראשון, ביטוח רכוש, מעניק כיסוי משלב הובלת החלפים היקרים של מערכת סולארית ועד להתקנת המערכת על גג הבית או על גג בשטח החקלאי. הביטוח יעניק כיסוי גם בגין גניבה. חלקי המערכת הסולארית מעלים את שווי הנכס אך הם חשופים לגניבה או לפגעי נזקי מזג אויר ולכן ביטוח הרכוש חשוב. המרכיב השני של ביטוח מערכות סולאריות עבור רוכש המערכת הוא ביטוח אחריות חוקית כלפי צד ג'. כך מכוסה רוכש המערכת מפני תביעות צד ג' מאדם אשר נפגע כתוצאה מכבל חשמלי שהשתחרר, מפאנל שנפל וכד'. המרכיב השלישי מעניק כיסוי לרוכש המערכת הסולארית בגין הפסדים כתוצאה מתקלה או נזק במערכת ואי ייצור חשמל וכן ניתן להרחיב את הביטוח למקרים בהם אין מספיק שמש והמערכת אינה עומדת בתפוקה יעילה ועלולה לגרום להפסד כספי.

התאמה מקצועית

ביטוח מערכות סולאריות יש לרכוש אצל אחת מחברות הביטוח המתמחות בכך. חשוב לבדוק את החלופות המוצעות ולבחור בחברה המציעה מסלול ביטוח מותאם למערכות סולאריות מכיוון שמדובר במערכות יקרות ובביטוח מורכב.

מוני חדד הנו מנכ"ל חברת ארגוס פיננסים ושוק ההון:
טלפון: 02-9921012
/>moni@argus-finance.com
http://www.argus-finance.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב