דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Experiential Marketing - שיווק חוויתי - להעניק ללקוח חוויה רב חושית 

מאת    [ 25/06/2012 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 2552 פעמים ]

מדוע כדאי ליישם שיווק חוויתי?

 

ריבוי ושחיקת ערוצי המדיה הקונבנציונליים הובילו לירידה נכרת באפקטיביות של שיטות השיווק המסורתיות. הצרכנים מקליטים תוכניות טלוויזיה כדי להריץ את הפרסומות, חוסמים באנרים ברשת, ומתעלמים מהכמויות העצומות של מסרים שיווקיים אליהם הם נחשפים מידי יום. שיווק חוויתי נועד ליצור עם קהלי היעד דיאלוג שלא ניתן להתעלם ממנו משום שהוא פונה אל כל לקוח באופן אישי.

 

הייתם יכולים להתעלם מהצעה מפתה לנופש יוקרתי אם רק תעשו Like? או מליצן חייכני שמגיש לכם פרלין שוקולד כדי שתיקראו את הפלייר? כנראה שלא וכך גם הלקוחות שלכם. השיווק החוויתי הוא הכלי השיווקי היעיל ביותר ליצירת בידול, לכידת תשומת ליבו של הצרכן, הגברת מודעות למותג, יצירת נאמנות למותג, והגדלת היקף המכירות. בהשוואה לקמפיינים שיווקיים המוניים שפונים באופן כללי אל מגוון רחב של קהלי יעד, פעילות שיווק חווייתית מתקשרת עם הלקוחות ברמה הרבה יותר אישית ויוצרת מעורבות רגשית עמוקה יותר. לכן השיווק החוויתי מאפשר לתקשר עם הצרכנים טוב יותר, להשפיע על נאמנותם למותג ועל החלטת הקנייה שלהם, ולשפר את יחסי ההמרה, וזאת בעלויות נמוכות יחסית.

 

מחקרים מוכיחים כי החוויה הרב חושית שמעניק השיווק החוויתי מעודדת אינטראקציה עם מוצרים ושירותים, מניעה להתנסות אישית ואף מאפשרת לשנות את דעתם של לקוחות לא מרוצים לגבי המותג. כמו כן, השימוש בשיווק חוויתי מסייע לפלח את קהלי היעד טוב יותר, לבנות מערכות יחסים מתמשכות, לחזק את המסרים השיווקיים, להגדיל את החזר ההשקעה, ולחבר את עובדי הארגון ליעדים העסקיים.

 

חוויה רב חושית בכל ערוצי השיווק

 

לפי קונספט השיווק החווייתי הצרכנים קונים חוויה ולא רק מוצר או שירות, ולכן יש צורך לעורר בקרב קהלי היעד תגובה רגשית ולא רק רציונאלית, ולספק את המידע הרלוונטי בצורה חווייתית ומסקרנת שפונה אל כל החושים. משום שקהלי היעד נחשפים, מתחברים ומגיבים למותג באמצעות תחושות, החוויות המוחשיות שלהם מעוררות בקרבם תשוקה למוצר, מאפשרות להם "לאסוף" חוויות וזיכרונות, מחזקות את הקשר שלהם עם המותג / מוצר / שירות ומדרבנת אותם להמליץ עליו.

 

באמצעות שיווק חווייתי ניתן להשיג מגוון מטרות שיווקיות, כל עוד מגדירים מראש איזו תחושה רוצים לגרום ללקוח להרגיש ביחס למותג שלנו וכיצד אנחנו יכולים להעניק לו את התחושה הזו.

לא רק בכנסים עסקיים אפשר להעניק חוויה רב חושית לקהל יעד בעל רמות מוכנות והתעניינות גבוהות להקשיב ולקלוט מסרים. ניתן לממש פעילויות שיווק חווייתיות בכל מדיה ופורמט, ובכלל זה רשתות חברתיות אתרי אינטרנט, דיוור אלקטרוני, פעילויות קד"מ ועוד. במקום להציג את המוצר / שירות / מותג באופן פאסיבי השיווק החוויתי מעניק ללקוח חווית משתמש איכותית ומעודד את מעורבותו בקמפיין השיווקי במדיות השונות. 

כדי ליישם זאת באופן אפקטיבי חשוב לנקוט בפעולות הבאות:


    • הגדרת קהל היעד
    • בחירת השיטות הטובות ביותר לאינטראקציה עם קהל היעד
    • מיקוד המסר השיווקי בהתאם
    • חיבור הפעילות השיווקית לתוכנית השיווק הכוללת ו / או למהלך / קמפיין שיווקי
    • בחירת המיקום והאווירה המתאימים ביותר (אתר אינטרנט, רשת חברתית, ניוזלטר, אולם אירועים, דיוור אלקטרוני וכדומה)
    • תדרוך מקיף של עובדי הארגון לגבי הפעילות השיווקית

 

באותו אופן חשוב למדוד את תוצאות פעילויות השיווק החוויתי בהתאם ליעדים שהוגדרו, כמו למשל: כמות לידים רצויה, איכות הנתונים שיאספו, היקף כוונות הרכישה או המכירות שרוצים להניב, העלאת רמת האמון שיש ללקוחות במותג, מידת השתלבות הפעילות בתכנית השיווק, וכדומה.

 

שיווק חוויתי הוא כלי רב עוצמה שמומלץ לשלב בכל קמפיין שיווקי. כדי להשיג את התוצאות האופטימאליות וודאו שהמהלך שלכם - בין אם זה כנס או קמפיין במדיה חברתית - מנוהל היטב, ממוקד מטרה, ומשתלב נכון עם יתר מהלכי השיווק של הארגון. עשו זאת נכון ותוכלו ליצור שגרירים טובים למותג שלכם שיפיצו את המסר השיווקי, ימליצו על המותג באופן ויראלי ויפכו ללקוחות נאמנים.

שרון ישראל מנכל חברת Xtra Mile חברת Xtra Mile מספקת שרותי שיווק, פיתוח עסקי ומכירות במודל של מיקור חוץ (OS) http://www.xtra-mile.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב