דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם יש צורך להשכיר עורך דין עבור דיני חברות, ולמה? 

מאת    [ 24/06/2012 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 2522 פעמים ]

הקמה של עסק חדש בישראל דורשת הבנה של דיני חברות, הגשה של תצהירים ורישום של החברה החדשה בפנקס רשם החברות. עורך דין דיני חברות מלווה את בעל העסק מהצעד הראשון לקראת הקמת העסק ועד מצב בו מבקשים הבעלים לפרק את החברה.

ללא מעורבות של עורך דין מתבקש בעל החברה החדשה להתמודד בעצמו עם קבלת אישורים, הגשת מסמכים, חתימה על חוזים ועוד. עורכי דין דיני חברות מלווים את בעלי החברות בתהליכי הקמת חברה חדשה בארץ ובחו"ל, ניהול החברה, התמודדות עם קשיים כלכליים, פירוק החברה ושאר תסבוכות משפטיות אל מול רשם החברות.

יועצים של דיני חברות מעודדים יזמות עסקית ומעניקים תמיכה מקצועית ורגשית לבעלי החברה בשלבי הקמתה. הקמת חברה דורשת אחריות אישית, יוזמה, יכולת קבלת החלטות והבנה בשיטות של ניהול עובדים וניהול כספים.

שכירת עורך דין דיני חברות

בחירה של משרד עורכי דין מתאים נהוג לבצע כבר בשלבים הראשונים להקמת החברה. עורך דין דיני חברות מיומן יסייע לבעל החברה בקבלת הקלות מס, התנהלות אל מול רשם החברות וטיפול שוטף בתסבוכות משפטיות וחתימה על חוזים והסכמים.

כל בעל עסק ובעל חברה בישראל מעסיק עורך דין לטיפול שוטף בחוזים ובדיקת הסכמים. מעורבות של עורך דין נדרשת גם במצבים בהם יש לפרק את החברה או למזג אותה עם חברות נוספות. תקנון דיני חברות בישראל דורש מכל בעל חברה תשלום שנתי של אגרה לרשם החברות והגשת דוחות שנתיים של רווחים. 

עורכי הדין מציעים לבעלי החברה סיוע במילוי הטפסים והגשתם במועד המתאים. בעלי חברות שבוחרים להתנהל ללא מעורבות של עורכי דין מתבקשים ללמוד בעצמם את תקנון החברות בישראל. על מנת לקבל מעט עזרה בנושא דיני חברות סיכום פשוט בדפי אינטרנט או ספרים בהחלט יעזור, אם כי לא יהווה תחליף לעזרה מקצועית של עורך דין.

רישום ומחיקה של חברה מפנקס הרשם

כל חברה בישראל מחויבת ברישום מתאים בפנקס רשם החברות. הרישום מותנה בתשלום קבוע של אגרת רישום חברות לרשם החברות. בעבר נהוג היה למחוק מפנקס הרישום חברות שפיגרו בתשלום, כיום לא נהוג עוד למחוק את החברות המאחרות מהפנקס.

במקרים בהם בעל החברה מאחר בתשלומים צפוי לו קנס כספי גבוה. תקנון דיני חברות בישראל מאפשר לרשם להטיל קנסות במצבים של פיגור בתשלומים ואיחורים בהגשת הדוחות. הפסקת התשלום השנתי ופטור מהגשת הדוחות דורש התחלה של תהליך פירוק חברה מרצון.

מקרים בהם החברה מפסיקה את פעולתה ואין כל כוונה להחזירה לפעולה בעתיד הקרוב דורשים פירוק. הליך של פירוק חברות דורש הגשה של תצהירים ומסמכים חתומים על ידי עורכי דין. ייעוץ משפטי מקצועי ומעורבות של עורכי דין דיני חברות מסייעים לזירוז ההליכים ופוטרים את בעל החברה מהמשך תשלום של אגרת רישום החברה בתהליך הפירוק.

פירוק של חברות גדולות בעלות כמה בעלים וכמות גדולה של נכסים ודרישות כספיות מצריך הסכמה של כל השותפים להליך הפירוק. כל תהליך של פירוק ומחיקת חברה מפנקסו של רשם החברות הוא תהליך הדרגתי ממושך.

השלמת תהליך של הקמה ופירוק חברה יש לבצע בהתאם לתקנון דיני חברות. כל סטייה מהתקנון עשויה לגרור קנסות כספיים ותסבוכות משפטיות. מעורבות של עורכי דין בתהליך מקלה על בעל החברה ומפנה לו זמן פנוי לעיסוק בניהול ופיתוח.

המאמר ביוזמת משרד עורכי דין דורה כהן ויצמן מומחה לעניני הוצאה לפועל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב