דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מושתלים 

מאת    [ 24/06/2012 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2432 פעמים ]

לאחרונה, נמצאו שתלי שד תוצרת P.I.P הצרפתית כבעלי סיכון לדליפה (של סיליקון). סיליקון הוא חומר שמתפזר ברקמות הגוף וגורם לצרות צרורות. פורסם כי מספר ניכר של נשים בארץ עברו השתלה של שתלי חזה מתוצרת זו וככל הנראה יהיה צורך להחליפם. באירוע קודם נמצאו ליקויים במשתלי פרק ירך תוצרת חברת בת של ג'ונסון את ג'ונסון לגבי פרק מלאכותי מסוג חצי מפרק (חברת Depuy), אשר מהם הושתלו בישראל 1200 יחידות. המפרק הכולל רכיבי קובלט וכרום התחיל להתפרק, והמושתלים זומנו לבדיקות לשם החלפתו.

מבחינת הביטוח הלאומי מושתלי משתל פרק ירך – ויש רבים כאלה, אינם זכאים באופן אוטומטי לא לקצבת נכות כללית ואף לא לקצבת ניידות, ואולם, אם השתל מתרופף יש מקום לתביעת ניידות ואף סיכוי לכך שתתקבל. השלמת עצמות, מפרקים, עור וכו' עניין מקובל ברפואה. כשמדובר בפגיעות קשות בהן לא ניתן להוסיף ולהשתמש במפרק, עצם או עור, משתמשים בתחליף מלאכותי (בהשתלות עור משתדלים להשתמש בעור של הנפגע) ואז התוצאה היא שקובעת האם בסופו של דבר תישאר נכות או לא. לעומת זאת מי שעבר השתלה של איבר מן החי (לא כולל השתלת קרניות שנתרמות לאחר מות. למשל: לב, כליה, כבד, ריאה וכו'...) המושתל חייב בנטילת תרופות נוגדות דחייה לכל ימיו, חלק מהן תרופות רעילות למדי שלעצמן עלולות לגרור תופעות לוואי ואף לסרטן. אדם כזה נכה בנכות גבוהה ואף עשוי להיות זכאי לקצבת נכות כללית.

ככל שאמורים הדברים לגבי השתלות מן החי הדרישה עולה פי כמה על ההיצע, והדבר מסכן חיים של הזקוקים להשתלת איבר מן החי והופך חיים של מי שלדוגמא נזקק לדיאליזה – לקשים במיוחד. למצב זה רקע תרבותי, דתי וכו', ואולם ראוי שקופות החולים וכן חברות הביטוח ייצאו במסע ציבורי להצטרפות אוכלוסייה גדולה ככל שניתן לרשימת התורמים ע"י חתימה על כרטיס אדי, הטעם הוא שקדושת החיים ואיכותם עדיפה תמיד על כל שיקול אחר, ואידך זיל גמור.

על כל פנים המקרים שצויינו לעיל לבטח אינם דבר חדש, היו ויהיו מקרים דומים – ואין חסינות מפני אירועים כאלה אף כשמדובר בחברות עתירות מוניטין ובאישורים שניתנו ע"י ה- FDA האמריקני או מקבילו האירופי, ודי אם נזכיר את פרשת התלידומיד שניתן לנשים הרות לפני שנות דור וגרר עיוותי גפיים קשים אצל ילודים. אגב, תרופה זו נתגלתה לאחרונה כיעילה נגד מחלת הצרעת.

בכל מקרה ראוי ורצוי שכל מי שעבר השתלה (לרבות השתלת שבלול שמע) יבדוק את זכויותיו בביטוח הלאומי - אצל אנשי מקצוע.

כאשר מדובר במשתלים פגומים יש כמובן אפשרות להגיש תביעה אזרחית נגד כל המעורבים בייצור ובשימוש בשתל פגום, הן לשם החלפתו והן לגבי הנזקים הנובעים ממנו.

ע. שילוני עו"ד ונוטריון   

ע. שילוני עו"ד מומחה בנזיקין ובתביעות לביטוח לאומי - 30 שנות וותק והצלחות. בכל פניה לביטוח מהלאומי צלצלו לבדוק עימנו 04-9985212 משרדים בכרמיאל ובחיפה, שירות בכל מרכז - צפון ישראל.href="mailto:shilonican@gmail.comshilonican@gmail.com">">shilonican@gmail.com  www.shilonican.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב