דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבה יצירתית מתקדמת - הדרכת ידע 

מאת    [ 09/01/2008 ]

מילים במאמר: 651   [ נצפה 6778 פעמים ]

כתיבה אינה רק טכניקה, היא הרבה מעבר לכך, באמצעות הגבהת היכולת ושקידה על ידע מתאים, ניתן ללטשה לרמות מוגבהות של ביצוע חד, מבריק ומלוטש. עתיר ידע הובלת כתיבה למקומות שטרם נחוו, נראו או נשמעו. אל פסגות בהן עט כותבים רבים טרם נגעה. רק כתיבה המצטיינת בהילוך זריז, קוסם ומאתגר, ראויה להתאים לקוראים המצפים לחוויה חזקה יותר, מופלאה ואמיתית של ביצועי ידע כתיבה. כתיבה יצירתית המבצעת הילוכי כתיבה מצוינת, מותירה מאחוריה זירות ריקות נטושות שפעם הייתה בהם כתיבה יצירתית שמשכה תשומת לב. ידע הכתיבה היצירתית נועד להיות המוביל של תחום הספרות, הפרסום ושל תחומי כתיבה שיווקית. 

ניקיון אוויר פסגות גבהי הכתיבה היצירתית 

פסגות הביטוי היצירתיות ביותר, משתוקקות בלהט רשף הבזקי מעמקי מיומנויות היכולת, להתאדות לעננים בהירים וצחים של ניסוחים ממורקים, מצוחצחים עד תום מקסימלי, במצוינות של ביצועי כתיבה יצירתית. אש מבליחה של יכולת אצורה הגוועת ללא פתח למימוש מלהטטת בתוככי מבוכים אדירים בינות לרקימת ניסוחים יצירתיים עזים, ובין כל אלו שלוות נגיעות עדינות של מכחולי מילים קטנות, מציירת יצירתיות של כתיבה יפה, כממתינה למזמיניה.

טיול אל מחוץ לגבולות המוכרים של עולם ידע הכתיבה השגרתי

כתיבה יצירתית הינה תחום אדיר מימדים, המשתרע במלוא היקפו עד לקצוות היכולת האנושית לקלוט את תצוגת ראוות הכתיבה החדה ביותר, הרושפת ברקי תצוגה המשתלחים עד לשורשי פסיכולוגיית אופי הקורא, הטומנת בין מרווחי ניסוחיה תנע אנרגטי ביצועי המכבה בנשיפה חייכנית את אור נרות לילות הכתיבה השגרתית. וכאשר נדרשת עמידה מיטבית באמצעות הנחת פסיעות רגלי הכתיבה בזירת המקצוענות הפרסומית – לשם כך, יש לדעת לבצע מהלכי כתיבה מבריקים, אדירי היקף: הן פנימה אל תוך אופי הקורא, הן החוצה- אל רעיונות הניסוח, על מנת לעצבם ולצחצחם והן על מנת להצליח כבאחת לבצע שיטוט מוגבר, עתיר מסוגלות של ציוריות מבריקה ומלוטשת, של ביצועי כתיבה חדה ומרהיבה. מסוג כתיבה יצירתית מצויינת.  

 

קוראים מצפים למשיכה הלאה, אל מעבר למוכר, היטב וחזק באמצעות ידע כתיבה בטוח בעצמו ובעל נוכחות, אל מעבר לאופקי ידע הכתיבה השגרתיים. ובמקום שבו העטים מונחות אופקית על הדף ויד כותב ממוצע נוגעת ומגרדת את המצח, כותב אחר המסוגל להרחיק לכת מעט יותר  הלאה– רק מתחיל את דרכו, מצויד בכיסי אופי ידע כתיבתו, עם מיטב החיוכים וקורץ, לפני תחילתה של כתיבה יצירתית. 

יכולת ליצור מפגן כתיבה 

כותב בעל רמת כתיבה אמור לפרוץ היטב את גבולות הידע המוכר. תחום הכתיבה היצירתית, הן הפרסומית, הן השיווקית, הן הספרותית – מצפה למושכים רציניים להובלת נשיאת היפקחות עיני דמיונות הקוראים אל עולם מרהיב שטרם נחשף באמצעות ידע הכתיבה המוכר. במקום שבו כורעים עטי מיטב הכותבים ומפנים את מקומם לידע חד, מוביל ומתפתח, שם ניצתות הלהבות הראשונות של תחום ידע חדש- כתיבה יצירתית מתקדמת (הרפתקנית גרנדיוזית). כתיבה מעין זו מאפיינת לרוב, לדוגמה, את סרטי הבי.בי.סי, המוכרים, המשלחים היטב לאחור את שיגרת הכתיבה היומיומית. 

באמצעות שיטות מודלים של כתיבה © - ניצתת היתכנות ביצועית מסוג שונה לחלוטין של כתיבה יצירתית. ידע כתיבה עתיר ראיית התקדמות מרכין ראשו כסוסים אוצרי כוחות סוס, ממתין לדהור בהבזקי ביצוע חזקים. כתיבה בפוטנציאל ביצוע אדיר ממתינה לפרוץ אל מחוץ לאורוות אגירת היכולת. מטחי אש רבים, מבזיקים בהצתת געש ברקי יכולת כתיבה, שמשוטטת היטב בין טכניקות כתיבה המזמינות תנועת עט תואמת, כמשרתת נאמנה של סימון מילים שנולדות במיידי. 

תלת מימד הכתיבה - ביצוע מבוכים

דף הניר, כשטח הכתיבה הנראה לעין, המכיל את האותיות ואת הנוסחים, מסך המחשב הנושא בתוכו את דף האינטרנט- כל אלו מהווים שטח דו מימדי המאכלס באופן בלתי נראה מסלולי ניסוחים העשויים להיות מתוארים עם המשכיהם המדומים העולים והמצטיירים מתוך הדף - כקירות. המשכם של הקירות המבצבצים מול הבנת כותב מיומן- מהווים התהוות מבוך. כך נראית כתיבה יצירתית לכותבים מקצועיים. ההליכה בתוך המבוך – היא הקובעת כיצד תבוצע הכתיבה, כיצד נוסחיה ורעיונותיה ייצרו חדרי חדרים של מצודות וטירות רעיונות יפיפיים ברעיונותיהם ובאיזה אופן יירו מתוך מבנים אלו – חיצי תכנים אל תוך אופי הקורא – בחזרה. אל ליבו, אל מחשבתו (חדריה השונים ונופיה) ואל אמוציותיו- הבטן. שילוב קטלני של כלי כתיבה יצירתית עזים ומולהבי יכולת - יוביל לביצוע אדיר, שטרם נראה או נחווה של כתיבה יצירתית יפה, מהנה וייחודית. הן בשטחי הפרסום, הן בשטח כתיבה יצירתית ככתיבה שיווקית והן בתחום הספרות, בו כתיבה יצירתית מהווה את לב העניין החי והנושם.   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב