דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי ויזות לארה''ב - סקירה כללית 

מאת    [ 24/06/2012 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 2650 פעמים ]

סוגי ויזות לארה"ב

כניסה לארצות הברית לבעלי דרכון ישראלי מתאפשרת אך באמצעות אשרת כניסה, הלוא היא:ויזה לארה"ב. שגרירות ארצות הברית הינה הרשות המוסמכת להנפקת ויזות ובידה נתון הכוח לאשר את בקשתכם או לדחותה.

סוגי ויזות לארה"ב מתחלקים לשניים: ויזות למטרות הגירה וויזות למטרות ביקור. במאמרנו זה נתמקד בויזות מהסוג השני – קרי, ויזות למטרות ביקור.

1. ויזת תייר/עסקים B - סוג הויזה הנפוץ ביותר הינו ויזת תייר/עסקים מסוג B. ויזה זו מיועדת למבקרים אשר מטרת נסיעתם הינה נופש, ביקור משפחתי, כנס, ועידות, פגישות עסקיות, טיול ועוד. זהו סוג הויזה הפופולארי ביותר אשר תוקפו המקסימלי הינו 10 שנים. יחד  עם זאת, ייתכנו מקרים בהם תאושר ויזה לארצות הברית לתקופה קצרה יותר של 5 שנים, שנה או אף מספר שבועות.

2. ויזת סטודנט מסוג F/M– ויזה זו מיועדת לכל המעוניינים ללמוד לימודים אקדמאיים או לימודים מקצועיים במוסד לימודים מוכר בארצות הברית. ראשית, על המועמד להירשם ללימודים ולהצטייד בכל הטפסים והאישורים כגון טופס I-20 מקורי לשם הצגתו בפני הקונסול המראיין בשגרירות. על המועמד להציג קבלה אודות תשלום המקדמה, ולהוכיח יכולת כלכלית לשהות בארה"ב תקופה ממושכת ולממן את עלות לימודיו (אשר למיטב ידיעתנו, אינה זולה במילים המועטות). חשוב לציין, כי השגרירות יכולה להנפיק ויזות מסוג M-2/M-1 או F-2/F-1 עד 120 יום לפני תחילת הלימודים. אם פספסתם את המועד, תאלצו לדחות את לימודיכם בסמסטר.

3. ויזת חילופי מבקרים מסוג J – ויזת חילופי מבקרים מיועדת לאנשים המעוניינים להגיע לארצות לעבודה זמנית, כגון: מדריכים במחנה קיץ של הסוכנות היהודית, אופר, מרצה אורח באוניברסיטה, אנשים המעוניינים להתחיל עבודה, הכשרה או מחקר בארה”ב, במסגרת תוכנית רשמית ומאושרת ועוד. על המועמד להצטייד בטופס DS-2019 מקורי מטעם מארגן התוכנית ולהציג אותו בשגרירות בפני הקונסול המראיין.  כל המועמדים לויזת חילופי מבקרים חייבים להוכיח כי אין בכוונתם להשתקע בארה"ב ולשם כך עליהם לצרף את כל המסמכים והאישורים אשר מגישים בבקשה לויזת תייר/סטודנטים.

4. ויזת סוחרים ומשקיעים E – ויזת סוחרים מסוג E1 מבוססת על אמנת מסחר בינלאומי בין ישראל לבין ארצות הברית ומונפקת למועמד אשר עוסק במסחר בין שתי המדינות. ויזת משקיעים הינה ויזה מסוג E2 אשר אושרה לאחרונה על ידי הקונגרס האמריקאי אך טרם נכנסה לתוקף. ויזה זו מוענקת לבעל דרכון ישראלי המעוניין להשקיע בעסק קיים או חדש.

פרט לסוגי הויזות הנ"ל, קיימים סוגים נוספים, פחות פופולאריים, אשר תהליך הנפקתם שונה וכרוך בפרוצדורה ארוכה יותר. לרוב, וכפי שהוזכר לעיל, בעל דרכון ישראלי יסתפק בויזת תייר אשר מקנה לו לרוב שהות של חצי שנה במדינה.

בהצלחה!

 

 

 

כפיר כהן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב